Tuningových úprav není nikdy dost, alespoň tohle si řekli kluci z firmy Luethen Motorsport. Proto není divu, že se díky nim můžeme seznámit s jejich novým projektem, kterým je upravený Mercedes-AMG GT S.
Design auta úpravce vylepšil o karosářské díly z uhlíkových vláken, takže AMG GT S je díky tomu ještě o pěkný kousek dravější. Mezi nové doplňky se řadí kupříkladu odlehčený přední spoiler, širší nástavce prahů, upravená vnější zpětná zrcátka anebo difuzor.
Chybět samozřejmě nesmí specifická litá kola s průměrem 20 a 21 palců a také značně poladěný výkon. Ten vyrostl na 612 koní, což je oproti původním 510 koním už celkem značný rozdíl. Poslední velkou změnou je větší zadní křídlo, které se stará o ještě větší přítlak na zadní nápravu ve vysokých rychlostech.
Vraťme se však k výkonové stránce vozu. Pod jeho kapotou pracuje v případě verze S čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Ten poskytuje v základu zmíněných pětsetdeset koní, jenže díky přemapování řídící jednotky motoru a instalaci nového výfuku se výkon zvedl o více jak sto koní.
Točivý moment se pak dočkal nárůstu na ohromných 780 Nm. Zadní náprava proto dostane ještě více zabrat. Jestli se ptáte, kolik tohle štříbrné placaté monstrum jede, pak vězte, že maximálka je položena až u 330 km / h. Všechny zmíněné úpravy něco stojí, v tomto případě ale cenovku za jednotlivé úpravy tuner neodhalil, prozradí vám jí totiž výhradně na vyžádání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?