Tuningových úprav není nikdy dost, alespoň tohle si řekli kluci z firmy Luethen Motorsport. Proto není divu, že se díky nim můžeme seznámit s jejich novým projektem, kterým je upravený Mercedes-AMG GT S.
Design auta úpravce vylepšil o karosářské díly z uhlíkových vláken, takže AMG GT S je díky tomu ještě o pěkný kousek dravější. Mezi nové doplňky se řadí kupříkladu odlehčený přední spoiler, širší nástavce prahů, upravená vnější zpětná zrcátka anebo difuzor.
Chybět samozřejmě nesmí specifická litá kola s průměrem 20 a 21 palců a také značně poladěný výkon. Ten vyrostl na 612 koní, což je oproti původním 510 koním už celkem značný rozdíl. Poslední velkou změnou je větší zadní křídlo, které se stará o ještě větší přítlak na zadní nápravu ve vysokých rychlostech.
Vraťme se však k výkonové stránce vozu. Pod jeho kapotou pracuje v případě verze S čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Ten poskytuje v základu zmíněných pětsetdeset koní, jenže díky přemapování řídící jednotky motoru a instalaci nového výfuku se výkon zvedl o více jak sto koní.
Točivý moment se pak dočkal nárůstu na ohromných 780 Nm. Zadní náprava proto dostane ještě více zabrat. Jestli se ptáte, kolik tohle štříbrné placaté monstrum jede, pak vězte, že maximálka je položena až u 330 km / h. Všechny zmíněné úpravy něco stojí, v tomto případě ale cenovku za jednotlivé úpravy tuner neodhalil, prozradí vám jí totiž výhradně na vyžádání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.