Už několik desítek let jsou po světě známé sportovní edice různých modelů od švédského výrobce Volvo. Jeho divize Polestar se pak již několikrát postarala o rozruch, když uvedla na trh některou typicky modrou zběsilou variantu.
Jak to ale dopadne v případě, že se technikům Polestaru dostane do ruky nedávno uvedené luxusní Volvo S90? Už delší dobu se totiž hovoří o tom, že ačkoliv vrcholná verze švédské novinky nabídne v hybridním provedení T8 krásných 407 koní, pořád je to málo s ohledem na německou konkurenci.
Nově se navíc opravdu potvrdilo, že Volvo má v plánu uvést za rok ostré S90 a V90 Polestar. Dřívější spekulace navíc hovořili o výkonech kolem 600 koní, jenže to je vlastně jeden velký nesmysl. Už jen proto, že pod kapotou jakéhokoliv provedení S90 / V90 se nachází vždy čtyřválec. Ten by šest stovek koní nemusel spolehlivě vydržet, stejně tak jako jeho převodovka.
Nová zpráva proto hovoří o tom, že pokud se objeví ďábelsky modré Volvo S90 Polestar, pak jedině s plaketkou T8. Tím pádem zde budeme mít základ v podobě dvoulitrového benzinu a elektromotoru, přičemž výkon činí bez úprav 407 koní a 640 Nm. V případě zásahu firmy Polestar se ovšem dočkáme nárůstu na přibližně pět stovek koní.
Německá velká "premiová trojka" tak bude mít zřejmě dosti orosené čelo. Už jen z důvodu, že S90 patří podle řady názorů z běžné i odborné veřejnosti mezi nejhezčí modely z dané kategorie. Když si k tomu připočteme výkon 500 koní, hromadu místa a vynikající zpracování, bude se zřejmě jednat o hodně tvrdého soupeře.
Velký souhlas k úpravě vozu divizí Polestar pak vyslovil samotný šéf výzkumného a vývojového oddělení Volvo, pan Peter Mertens. Podle jeho slov můžeme skoro oficiálně potvrdit, že existuje vysoká pravděpodobnost finálního dokončení ostrých S90 a V90. Zatím zde ale hovoříme o neoficiálním prohlášení, které by se mohlo začátkem příštího roku změnit v oficiální.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?