Tuningový úpravce Väth se po delší době ukázal na veřejnosti s novým projektem. Opět je to něco, co stojí za pozornost a novým dílem je černý a kompletně přepracovaný Mercedes-Benz SL 65 AMG.
Ten má v základu přeplňovaný benzinový vidlicový dvanáctiválec s dvojicí turbodmychadel. Nenechte se ale zmást, označení 65 značí stále objem "jen" šest litrů. I tak ale v základu nabídne verze AMG výkon 630 koní a točivý moment rovných 1000 Nm.
Jenže jak to tak bývá, mnohdy to tunerským firmám přijde málo a tak se sáhlo k přeprogramování řídící jednotky motoru. Následně se na vůz instaloval nový titanový výfukový systém. Výsledek? Na první pohled jen trošku přiostřené SL 65 AMG nabídne rovných sedmset koní výkonu. Mamutí točivý moment 1148 Nm pak skoro vyráží dech. Chudák automatická převodovka a zadní kola...
Díky zlepšení dvou hlavních parametrů se nyní tento černý ďábel může chlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak ze standardně elektronicky omezených 250 km/h povyrostla na 325 km/h. Nic by ale nefungovalo dostatečně dobře, kdyby se úpravy nedotkly také podvozku.
Díky tomu došlo nejen ke snížení světlé výšky, ale také k instalaci sportovnějších pružin a kovaných kol s pneumatikami o rozměru 265/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu. Loga tunera a decentní úprava interiéru jsou pak nepříliš překvapivým doplňkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.