Nové pětkové BMW už dostalo první tovární tuning. O kolik narostl výkon?

BMW řady 5 (2017) s paketem M Performance
BMW řady 5 (2017) s paketem M Performance, foto: BMW Group
ar5 25. listopadu 2016 19:00
Sdílej:

Nové BMW řady 5 se ve své oficiální premiéře ukázalo sotva před měsícem a už tady máme jeho první úpravu. Ta je tovární, nese označení M Performance a změnilo se naprosto vše.

Výrobce totiž včera vypustil první snímky upravené pětky, ke které přidal i nemalé množství informací. Kde kdo by si pak mohl říct, že tohle přece vypadá jako dílo nějakého tunera. Jenže realita je mnohem skromnější, nová pětka dává tolik možností úprav, že výsledek je zkrátka famózní.

Jak znalci bavoráků poznali, vůz dostal optický paket M Sport a M Aerodynamic. Oba nové pětkové řadě přidavají více agresivnější oba nárazníky s karbonovým splitterem. Vzadu se ukrývá difuzor z uhlíkových vláken, přičemž z nich jsou vyrobeny taktéž kryty vnějších zpětných zrcátek a spoiler na víku kufru. Pokud se vám ovšem nelíbí karbon nebo uhlíková vlákna, lze je nahradit levnějším polyuretaunem.

To vše by ovšem nebylo ničím, kdyby se vůz nechlubil pořádnými koly. Těmi jsou v tomto případě dvoubarevně lakovaná 20palcová kola, jenž za svými výplety ukrývají červené čtyřpístkové třmeny vpředu a jednopístkové vzadu. Pohled na záď odhalí karbonové koncovky výfuků, za příplatek ovšem lze zvolit provedení z nerezové ocele.

A mysleli jste si, že se úpravy nedotkly výkonu? Ba naopak. Benzinové verze 540i a 540i xDrive dostali kit M Performance Power a Sound Kit. V té souvislosti nabídnou obě verze výkon 360 koní a točivý moment 500 Nm. Krom toho lze počítat s lepším zvukovým doprovodem.

Milovníky nafty potěší nárůst výkonu u variant 530d a 530d xDrive. Ve výsledku tak obě verze nabídnou ukázku, jak jede 292 koní a jak moc lze využít točivý moment 650 Nm. To pak přijde vhod automatická převodovka s možností řazení skrze pádla pod volantem. Bohužel ale nevíme, o kolik rychlejší výše zmíněné verze vlastně budou.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.