Nové BMW řady 5 se ve své oficiální premiéře ukázalo sotva před měsícem a už tady máme jeho první úpravu. Ta je tovární, nese označení M Performance a změnilo se naprosto vše.
Výrobce totiž včera vypustil první snímky upravené pětky, ke které přidal i nemalé množství informací. Kde kdo by si pak mohl říct, že tohle přece vypadá jako dílo nějakého tunera. Jenže realita je mnohem skromnější, nová pětka dává tolik možností úprav, že výsledek je zkrátka famózní.
Jak znalci bavoráků poznali, vůz dostal optický paket M Sport a M Aerodynamic. Oba nové pětkové řadě přidavají více agresivnější oba nárazníky s karbonovým splitterem. Vzadu se ukrývá difuzor z uhlíkových vláken, přičemž z nich jsou vyrobeny taktéž kryty vnějších zpětných zrcátek a spoiler na víku kufru. Pokud se vám ovšem nelíbí karbon nebo uhlíková vlákna, lze je nahradit levnějším polyuretaunem.
To vše by ovšem nebylo ničím, kdyby se vůz nechlubil pořádnými koly. Těmi jsou v tomto případě dvoubarevně lakovaná 20palcová kola, jenž za svými výplety ukrývají červené čtyřpístkové třmeny vpředu a jednopístkové vzadu. Pohled na záď odhalí karbonové koncovky výfuků, za příplatek ovšem lze zvolit provedení z nerezové ocele.
A mysleli jste si, že se úpravy nedotkly výkonu? Ba naopak. Benzinové verze 540i a 540i xDrive dostali kit M Performance Power a Sound Kit. V té souvislosti nabídnou obě verze výkon 360 koní a točivý moment 500 Nm. Krom toho lze počítat s lepším zvukovým doprovodem.
Milovníky nafty potěší nárůst výkonu u variant 530d a 530d xDrive. Ve výsledku tak obě verze nabídnou ukázku, jak jede 292 koní a jak moc lze využít točivý moment 650 Nm. To pak přijde vhod automatická převodovka s možností řazení skrze pádla pod volantem. Bohužel ale nevíme, o kolik rychlejší výše zmíněné verze vlastně budou.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.