Nové BMW řady 5 se ve své oficiální premiéře ukázalo sotva před měsícem a už tady máme jeho první úpravu. Ta je tovární, nese označení M Performance a změnilo se naprosto vše.
Výrobce totiž včera vypustil první snímky upravené pětky, ke které přidal i nemalé množství informací. Kde kdo by si pak mohl říct, že tohle přece vypadá jako dílo nějakého tunera. Jenže realita je mnohem skromnější, nová pětka dává tolik možností úprav, že výsledek je zkrátka famózní.
Jak znalci bavoráků poznali, vůz dostal optický paket M Sport a M Aerodynamic. Oba nové pětkové řadě přidavají více agresivnější oba nárazníky s karbonovým splitterem. Vzadu se ukrývá difuzor z uhlíkových vláken, přičemž z nich jsou vyrobeny taktéž kryty vnějších zpětných zrcátek a spoiler na víku kufru. Pokud se vám ovšem nelíbí karbon nebo uhlíková vlákna, lze je nahradit levnějším polyuretaunem.
To vše by ovšem nebylo ničím, kdyby se vůz nechlubil pořádnými koly. Těmi jsou v tomto případě dvoubarevně lakovaná 20palcová kola, jenž za svými výplety ukrývají červené čtyřpístkové třmeny vpředu a jednopístkové vzadu. Pohled na záď odhalí karbonové koncovky výfuků, za příplatek ovšem lze zvolit provedení z nerezové ocele.
A mysleli jste si, že se úpravy nedotkly výkonu? Ba naopak. Benzinové verze 540i a 540i xDrive dostali kit M Performance Power a Sound Kit. V té souvislosti nabídnou obě verze výkon 360 koní a točivý moment 500 Nm. Krom toho lze počítat s lepším zvukovým doprovodem.
Milovníky nafty potěší nárůst výkonu u variant 530d a 530d xDrive. Ve výsledku tak obě verze nabídnou ukázku, jak jede 292 koní a jak moc lze využít točivý moment 650 Nm. To pak přijde vhod automatická převodovka s možností řazení skrze pádla pod volantem. Bohužel ale nevíme, o kolik rychlejší výše zmíněné verze vlastně budou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?