Předjet supersport se čtyřmi kroužky, koníkem nebo býkem ve znaku jde mnoha způsoby, ale jen několik jich má opravdový styl. Tím možná vůbec nejšílenějším vozem, který nakonec pokoří většinu současné produkce, je ale Toyota Land Cruiser. Že jde mimo jiné o elegantní způsob, jak ztrapnit Bentley Bentayga asi zdůrazňovat nemusíme.
Toyota Land Cruiser se řadí mezi žijící terénní legendy dneška, kterou koupíte napříč světem v mnoha verzích. Ta rozhodně nejluxusnější nese příznačné označení V8 a nedávno prošla omlazovací kúrou. V Evropě bohužel tuto variantu nekoupíte, takové Spojené státy jsou ale na tom výrazně lépe. Dokonce až tak moc, že japonský výrobce se rozhodl na tuningové výstavě SEMA v Las Vegas představit nejen nejšílenější Land Cruiser všech dob, ale také vůbec nejrychlejší terénní automobil planety.
Hranatá karosérie s vysokým koeficientem odporu vzduchu na první pohled rozhodně nebudí terénní choutky a vlastně ani představovaný kousek po notném zásahu zkušených techniků rozhodně svůj potenciál do světa nekřičí. Ano, jsou tu černou barvou lakovaná karosérie, zatmavená okna, snížený sportovní podvozek, výrazný přední splitter, difuzor a především nová kola se širšími pneumatikami, kvůli nimž musel být zúžen rozchod kol. Mnoho těchto změn ale čas od času v USA uvidíte na podobně velkých autech se standardními motorizacemi.
Proč je tento Land Cruiser tak výjimečný poznáte až při pohledu pod kapotu. 5.7litrový osmiválec Toyota totiž dostal nejen dvě turbodmychadla Garrett, ale i řadu dalších úprav včetně nového výfukového potrubí. Výsledek? Výkon přes 1471 kW (2000 k) a maximální rychlost přesahující 354 km/h. Stále ještě pochybujete, že tohle je to správné kladivo na Lamborghini, Ferrari a Bentaygu? Nejrychlejší terénní auto planety k přenosu síly na kola používá upravený automat ATI a mimochodem si říká Land Speed Cruiser. To aby někdo nezapomněl, co je zač. V kabině to pak připomíná třeba ochranná klec nebo závodní sedačka řidiče. Tohle bude zcela nepochybně sen nejednoho nadšence do bláznivých výtvorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.