Předjet supersport se čtyřmi kroužky, koníkem nebo býkem ve znaku jde mnoha způsoby, ale jen několik jich má opravdový styl. Tím možná vůbec nejšílenějším vozem, který nakonec pokoří většinu současné produkce, je ale Toyota Land Cruiser. Že jde mimo jiné o elegantní způsob, jak ztrapnit Bentley Bentayga asi zdůrazňovat nemusíme.
Toyota Land Cruiser se řadí mezi žijící terénní legendy dneška, kterou koupíte napříč světem v mnoha verzích. Ta rozhodně nejluxusnější nese příznačné označení V8 a nedávno prošla omlazovací kúrou. V Evropě bohužel tuto variantu nekoupíte, takové Spojené státy jsou ale na tom výrazně lépe. Dokonce až tak moc, že japonský výrobce se rozhodl na tuningové výstavě SEMA v Las Vegas představit nejen nejšílenější Land Cruiser všech dob, ale také vůbec nejrychlejší terénní automobil planety.
Hranatá karosérie s vysokým koeficientem odporu vzduchu na první pohled rozhodně nebudí terénní choutky a vlastně ani představovaný kousek po notném zásahu zkušených techniků rozhodně svůj potenciál do světa nekřičí. Ano, jsou tu černou barvou lakovaná karosérie, zatmavená okna, snížený sportovní podvozek, výrazný přední splitter, difuzor a především nová kola se širšími pneumatikami, kvůli nimž musel být zúžen rozchod kol. Mnoho těchto změn ale čas od času v USA uvidíte na podobně velkých autech se standardními motorizacemi.
Proč je tento Land Cruiser tak výjimečný poznáte až při pohledu pod kapotu. 5.7litrový osmiválec Toyota totiž dostal nejen dvě turbodmychadla Garrett, ale i řadu dalších úprav včetně nového výfukového potrubí. Výsledek? Výkon přes 1471 kW (2000 k) a maximální rychlost přesahující 354 km/h. Stále ještě pochybujete, že tohle je to správné kladivo na Lamborghini, Ferrari a Bentaygu? Nejrychlejší terénní auto planety k přenosu síly na kola používá upravený automat ATI a mimochodem si říká Land Speed Cruiser. To aby někdo nezapomněl, co je zač. V kabině to pak připomíná třeba ochranná klec nebo závodní sedačka řidiče. Tohle bude zcela nepochybně sen nejednoho nadšence do bláznivých výtvorů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.