Předjet supersport se čtyřmi kroužky, koníkem nebo býkem ve znaku jde mnoha způsoby, ale jen několik jich má opravdový styl. Tím možná vůbec nejšílenějším vozem, který nakonec pokoří většinu současné produkce, je ale Toyota Land Cruiser. Že jde mimo jiné o elegantní způsob, jak ztrapnit Bentley Bentayga asi zdůrazňovat nemusíme.
Toyota Land Cruiser se řadí mezi žijící terénní legendy dneška, kterou koupíte napříč světem v mnoha verzích. Ta rozhodně nejluxusnější nese příznačné označení V8 a nedávno prošla omlazovací kúrou. V Evropě bohužel tuto variantu nekoupíte, takové Spojené státy jsou ale na tom výrazně lépe. Dokonce až tak moc, že japonský výrobce se rozhodl na tuningové výstavě SEMA v Las Vegas představit nejen nejšílenější Land Cruiser všech dob, ale také vůbec nejrychlejší terénní automobil planety.
Hranatá karosérie s vysokým koeficientem odporu vzduchu na první pohled rozhodně nebudí terénní choutky a vlastně ani představovaný kousek po notném zásahu zkušených techniků rozhodně svůj potenciál do světa nekřičí. Ano, jsou tu černou barvou lakovaná karosérie, zatmavená okna, snížený sportovní podvozek, výrazný přední splitter, difuzor a především nová kola se širšími pneumatikami, kvůli nimž musel být zúžen rozchod kol. Mnoho těchto změn ale čas od času v USA uvidíte na podobně velkých autech se standardními motorizacemi.
Proč je tento Land Cruiser tak výjimečný poznáte až při pohledu pod kapotu. 5.7litrový osmiválec Toyota totiž dostal nejen dvě turbodmychadla Garrett, ale i řadu dalších úprav včetně nového výfukového potrubí. Výsledek? Výkon přes 1471 kW (2000 k) a maximální rychlost přesahující 354 km/h. Stále ještě pochybujete, že tohle je to správné kladivo na Lamborghini, Ferrari a Bentaygu? Nejrychlejší terénní auto planety k přenosu síly na kola používá upravený automat ATI a mimochodem si říká Land Speed Cruiser. To aby někdo nezapomněl, co je zač. V kabině to pak připomíná třeba ochranná klec nebo závodní sedačka řidiče. Tohle bude zcela nepochybně sen nejednoho nadšence do bláznivých výtvorů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.