Předjet supersport se čtyřmi kroužky, koníkem nebo býkem ve znaku jde mnoha způsoby, ale jen několik jich má opravdový styl. Tím možná vůbec nejšílenějším vozem, který nakonec pokoří většinu současné produkce, je ale Toyota Land Cruiser. Že jde mimo jiné o elegantní způsob, jak ztrapnit Bentley Bentayga asi zdůrazňovat nemusíme.
Toyota Land Cruiser se řadí mezi žijící terénní legendy dneška, kterou koupíte napříč světem v mnoha verzích. Ta rozhodně nejluxusnější nese příznačné označení V8 a nedávno prošla omlazovací kúrou. V Evropě bohužel tuto variantu nekoupíte, takové Spojené státy jsou ale na tom výrazně lépe. Dokonce až tak moc, že japonský výrobce se rozhodl na tuningové výstavě SEMA v Las Vegas představit nejen nejšílenější Land Cruiser všech dob, ale také vůbec nejrychlejší terénní automobil planety.
Hranatá karosérie s vysokým koeficientem odporu vzduchu na první pohled rozhodně nebudí terénní choutky a vlastně ani představovaný kousek po notném zásahu zkušených techniků rozhodně svůj potenciál do světa nekřičí. Ano, jsou tu černou barvou lakovaná karosérie, zatmavená okna, snížený sportovní podvozek, výrazný přední splitter, difuzor a především nová kola se širšími pneumatikami, kvůli nimž musel být zúžen rozchod kol. Mnoho těchto změn ale čas od času v USA uvidíte na podobně velkých autech se standardními motorizacemi.
Proč je tento Land Cruiser tak výjimečný poznáte až při pohledu pod kapotu. 5.7litrový osmiválec Toyota totiž dostal nejen dvě turbodmychadla Garrett, ale i řadu dalších úprav včetně nového výfukového potrubí. Výsledek? Výkon přes 1471 kW (2000 k) a maximální rychlost přesahující 354 km/h. Stále ještě pochybujete, že tohle je to správné kladivo na Lamborghini, Ferrari a Bentaygu? Nejrychlejší terénní auto planety k přenosu síly na kola používá upravený automat ATI a mimochodem si říká Land Speed Cruiser. To aby někdo nezapomněl, co je zač. V kabině to pak připomíná třeba ochranná klec nebo závodní sedačka řidiče. Tohle bude zcela nepochybně sen nejednoho nadšence do bláznivých výtvorů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?