Úpravce vozů Land Roveru s názvem Overfinch patří k těm, kteří dokáží svoje výtvory velmi dobře prodat veřejnosti. Jak to ale dopadne, když tuner zaměří svou pozornost na už tak dost zběsilý Range Rover Sport SVR?
Právě o tom pojednává následující článek a fotografie, na nichž uvidíte doslova šílenost na 22palcových kovaných kolech Leggero. Podstatnou informací je, že to nejsou jen tak obyčejná kola, nýbrž odlehčené disky, které spoří na každém rohu vozu 5,5 kilogramu.
Kovanými koly však teprve celá úprava začíná. Krom toho je na voze k vidění karbonová kapota motoru s 33 procent menší hmotností oproti klasické kapotě, nebo titanový výfuk s vahou 14,81 kg a 43 % snížením oproti standardu. Přidejte k tomu šedý lak karoserie, nástavce prahů, zadní difuzor nebo nový přední nárazník a máte "snížený panelák" se zběsilým projevem.
Technici firmy Overfinch samozřejmě sáhli taktéž na techniku, takže počítejme s instalací nového vzduchového kitu. Ten obsahuje lepší vzduchový sportovní filtr a kompletně nové potrubí. Díky tomu se povedlo navýšit výkon motoru, jenže zatím není známo, kolik koní ve výsledku tohle monstrum nabídne.
Zatím si tak musíme vystačit s informací, že pod kapotou klasického SVR pracuje benzinový přeplňovaný osmiválec s objemem pět litrů. Ten posílá na všechna kola 550 koní a 680 Nm točivého momentu, což se děje skrze automatickou převodovku s možností řazení skrze pádla pod volantem.
Zaujala vás celá úprava ale nedočetli jste se nic o kabině? Pak pro vás máme dobrou zprávu. V interiéru je přítomno kožené čalounění Bridge of Weir, karbonové dekory a dveřní prahy zdobí lišty s nápisem Overfinch. Případní zájemci o vytuněného Brita si ale musí pospíšit, do výroby půjde jen 25 kusů a každý z nich je oceněn částkou 198 990 liber, což je v přepočtu 6,4 milionu Kč.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?