Úpravce vozů Land Roveru s názvem Overfinch patří k těm, kteří dokáží svoje výtvory velmi dobře prodat veřejnosti. Jak to ale dopadne, když tuner zaměří svou pozornost na už tak dost zběsilý Range Rover Sport SVR?
Právě o tom pojednává následující článek a fotografie, na nichž uvidíte doslova šílenost na 22palcových kovaných kolech Leggero. Podstatnou informací je, že to nejsou jen tak obyčejná kola, nýbrž odlehčené disky, které spoří na každém rohu vozu 5,5 kilogramu.
Kovanými koly však teprve celá úprava začíná. Krom toho je na voze k vidění karbonová kapota motoru s 33 procent menší hmotností oproti klasické kapotě, nebo titanový výfuk s vahou 14,81 kg a 43 % snížením oproti standardu. Přidejte k tomu šedý lak karoserie, nástavce prahů, zadní difuzor nebo nový přední nárazník a máte "snížený panelák" se zběsilým projevem.
Technici firmy Overfinch samozřejmě sáhli taktéž na techniku, takže počítejme s instalací nového vzduchového kitu. Ten obsahuje lepší vzduchový sportovní filtr a kompletně nové potrubí. Díky tomu se povedlo navýšit výkon motoru, jenže zatím není známo, kolik koní ve výsledku tohle monstrum nabídne.
Zatím si tak musíme vystačit s informací, že pod kapotou klasického SVR pracuje benzinový přeplňovaný osmiválec s objemem pět litrů. Ten posílá na všechna kola 550 koní a 680 Nm točivého momentu, což se děje skrze automatickou převodovku s možností řazení skrze pádla pod volantem.
Zaujala vás celá úprava ale nedočetli jste se nic o kabině? Pak pro vás máme dobrou zprávu. V interiéru je přítomno kožené čalounění Bridge of Weir, karbonové dekory a dveřní prahy zdobí lišty s nápisem Overfinch. Případní zájemci o vytuněného Brita si ale musí pospíšit, do výroby půjde jen 25 kusů a každý z nich je oceněn částkou 198 990 liber, což je v přepočtu 6,4 milionu Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.