Úpravce vozů Land Roveru s názvem Overfinch patří k těm, kteří dokáží svoje výtvory velmi dobře prodat veřejnosti. Jak to ale dopadne, když tuner zaměří svou pozornost na už tak dost zběsilý Range Rover Sport SVR?
Právě o tom pojednává následující článek a fotografie, na nichž uvidíte doslova šílenost na 22palcových kovaných kolech Leggero. Podstatnou informací je, že to nejsou jen tak obyčejná kola, nýbrž odlehčené disky, které spoří na každém rohu vozu 5,5 kilogramu.
Kovanými koly však teprve celá úprava začíná. Krom toho je na voze k vidění karbonová kapota motoru s 33 procent menší hmotností oproti klasické kapotě, nebo titanový výfuk s vahou 14,81 kg a 43 % snížením oproti standardu. Přidejte k tomu šedý lak karoserie, nástavce prahů, zadní difuzor nebo nový přední nárazník a máte "snížený panelák" se zběsilým projevem.
Technici firmy Overfinch samozřejmě sáhli taktéž na techniku, takže počítejme s instalací nového vzduchového kitu. Ten obsahuje lepší vzduchový sportovní filtr a kompletně nové potrubí. Díky tomu se povedlo navýšit výkon motoru, jenže zatím není známo, kolik koní ve výsledku tohle monstrum nabídne.
Zatím si tak musíme vystačit s informací, že pod kapotou klasického SVR pracuje benzinový přeplňovaný osmiválec s objemem pět litrů. Ten posílá na všechna kola 550 koní a 680 Nm točivého momentu, což se děje skrze automatickou převodovku s možností řazení skrze pádla pod volantem.
Zaujala vás celá úprava ale nedočetli jste se nic o kabině? Pak pro vás máme dobrou zprávu. V interiéru je přítomno kožené čalounění Bridge of Weir, karbonové dekory a dveřní prahy zdobí lišty s nápisem Overfinch. Případní zájemci o vytuněného Brita si ale musí pospíšit, do výroby půjde jen 25 kusů a každý z nich je oceněn částkou 198 990 liber, což je v přepočtu 6,4 milionu Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.