Zadokolka Toyota GT86 se v poslední době stává čím dál častěji obětí nejrůznějších tunerských firem ze všech koutů světa. Jeden z těch nejšílenějších pokusů o úpravu oblíbené Toyoto se nyní rozeběhl u australské společnosti Street FX Auto Garage.
O úpravách zadokolek Toyota GT86 a Subaru BRZ vás informujeme poměrně často. Například nedávno jsme vám přinesli zprávu o plánech amerického závodníka vložit do japonského kupátka osmiválec od italského Ferrari. I Australané se rozhodli odstranit dvoulitrový čtyřválec typu Boxer, který je do vozu standardně montován a nahradit jej o něco málo silnějším. Když říkám o něco málo, mám tím na mysli o hodně. Pod kapotu GT86 totiž mechanici Street FX Auto Garage montují motor ze známého japonského supersportu Nissan GT-R.
Jedná se tedy o vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, s výkonem 545 koňských sil. Zdá se to jako slušný nárůst výkonu v porovnání s dvěma sty koňmi, kterými disponuje sériový Boxer. Inženýrům australské tunerské společnosti se to ale stále zdá málo a dle jejich slov se pokouší motor upravit. A že to s těmito úpravami myslí vážně potvrzuje fakt, že hodnota výkonu, kterou si stanovili je krásně zaokrouhlených 1000 koňských sil.
Dokáží inženýři Street FX Auto Garage skutečně tohoto výkonu dosáhnout? Bude vůbec Toyota GT86 s jedním tisícem koní na zadní nápravě k uřízení? Na to vše nám odpovědi přinese jen čas.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.