Zadokolka Toyota GT86 se v poslední době stává čím dál častěji obětí nejrůznějších tunerských firem ze všech koutů světa. Jeden z těch nejšílenějších pokusů o úpravu oblíbené Toyoto se nyní rozeběhl u australské společnosti Street FX Auto Garage.
O úpravách zadokolek Toyota GT86 a Subaru BRZ vás informujeme poměrně často. Například nedávno jsme vám přinesli zprávu o plánech amerického závodníka vložit do japonského kupátka osmiválec od italského Ferrari. I Australané se rozhodli odstranit dvoulitrový čtyřválec typu Boxer, který je do vozu standardně montován a nahradit jej o něco málo silnějším. Když říkám o něco málo, mám tím na mysli o hodně. Pod kapotu GT86 totiž mechanici Street FX Auto Garage montují motor ze známého japonského supersportu Nissan GT-R.
Jedná se tedy o vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, s výkonem 545 koňských sil. Zdá se to jako slušný nárůst výkonu v porovnání s dvěma sty koňmi, kterými disponuje sériový Boxer. Inženýrům australské tunerské společnosti se to ale stále zdá málo a dle jejich slov se pokouší motor upravit. A že to s těmito úpravami myslí vážně potvrzuje fakt, že hodnota výkonu, kterou si stanovili je krásně zaokrouhlených 1000 koňských sil.
Dokáží inženýři Street FX Auto Garage skutečně tohoto výkonu dosáhnout? Bude vůbec Toyota GT86 s jedním tisícem koní na zadní nápravě k uřízení? Na to vše nám odpovědi přinese jen čas.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?