O úpravách zadokolek Toyota GT86 a Subaru BRZ vás informujeme poměrně často. Například nedávno jsme vám přinesli zprávu o plánech amerického závodníka vložit do japonského kupátka osmiválec od italského Ferrari. I Australané se rozhodli odstranit dvoulitrový čtyřválec typu Boxer, který je do vozu standardně montován a nahradit jej o něco málo silnějším. Když říkám o něco málo, mám tím na mysli o hodně. Pod kapotu GT86 totiž mechanici Street FX Auto Garage montují motor ze známého japonského supersportu Nissan GT-R.
Jedná se tedy o vidlicový šestiválec o objemu 3,8 litru, s výkonem 545 koňských sil. Zdá se to jako slušný nárůst výkonu v porovnání s dvěma sty koňmi, kterými disponuje sériový Boxer. Inženýrům australské tunerské společnosti se to ale stále zdá málo a dle jejich slov se pokouší motor upravit. A že to s těmito úpravami myslí vážně potvrzuje fakt, že hodnota výkonu, kterou si stanovili je krásně zaokrouhlených 1000 koňských sil.
Dokáží inženýři Street FX Auto Garage skutečně tohoto výkonu dosáhnout? Bude vůbec Toyota GT86 s jedním tisícem koní na zadní nápravě k uřízení? Na to vše nám odpovědi přinese jen čas.