Dechberoucí koncept Vision Mercedes-Maybach 6 to má do sériové výroby ještě hodně daleko a kdoví, jestli se do ní vůbec dostane. Vysoce opulentní Mercedes netradičního vzhledu ale můžete získat již dnes. Jen musíte navštívit tuningovou společnost Scaldarsi Motors a přijmout fakt, že místo kupé dostanete sedan.
Že Vám jméno Scaldarsi Motors nic neříká? Podle všeho určitě nebudete sami. Ve zkratce se tak jedná o nově založenou kanadskou společnost, zabývající se především designem, která dokáže zhmotnit nejrůznější individualistická díla. To se v případě jejich prvního vozu, říkající si Emperor I, povedlo téměř dokonale. Císař, jak zní překlad jména luxusní limuzíny, byl kdysi Mercedes-Maybach S 600, respektive už jednou upravená verze od Brabusu. Ano, správně tipujete, že jde o 900 Rocket.
Zpět ale ke Scaldarsi Emperor I, jehož hlavním poznávacím znamením je gigantická maska chladiče. Jakmile z ní spustíte oči, jistě zaregistrujete také rozšiřující bodykit karosérie s novými nárazníky i prahy dveří. Vepředu jsou do něj dostatečně zabudovány LED diody denního svícení, vzadu jsou hned čtyři koncovky výfuku. Že jde vlastně o třídu S poznáte snad jen podle světel, ta zůstala nedotčená. Stejně ohromná jako maska jsou i kola, jejichž pneumatikám v podbězích nezůstává příliš mnoho místa. Mnoho prvků je vyrobeno z 24karátového zlata, loga německého výrobce nahradily symboly kanadského úpravce, jména Maybach pro změnu Emperor. Třešničkou na dortu je výběr z 16 různých laků karosérie.
Pokud se zdá být exteriér hodně divoký, pak počkejte, co je uvnitř! Jako takový předkrm řekněme, že budoucí zákazník si bude moci vybrat z 24 barev koženého čalouní, 24 druhů kůže exotických zvířat a 78 typů dřevěného obložení. Přehlídka pozlacených ovladačů a dekorů pokračuje i uvnitř, nový je dále třeba volant nebo obecně vzhled čalounění. Maximální výbava je samozřejmostí, vzadu tak nechybí velké obrazovky infotainmentu z nabídky Mercedesu, vyklápěcí stolky nebo chladnička. Že jde původem o Mercedes ale uvnitř poznáte přece jen snáze, zachovány totiž zůstaly dva displeje vpředu, vzhled veškerých ovladačů nebo třeba i reproduktorů.
V motorovém prostoru je 6.3litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poladěný Brabusem. To znamená 662 kW (900 k), stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dynamické hodnoty se ale vzhledem k šílenému bodykitu mohou ještě trochu změnit. Vyrobeno bude zatím jen 10 automobilů, každý s cenou od 1,5 milionu dolarů (cca 35,8 milionu korun). Koupit si k vozu můžete třeba sadu exkluzivních zavazadel nebo hodinky Rolex ve speciální edici Emperor. A mimochodem, nepůjde o jediný vůz kanadského úpravce. Do budoucna totiž plánuje uvést Emperor II (Mercedes-AMG S 65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), Emperor IV (Mercedes-AMG G 65) a konečně Emperor V (Bugatti Chiron).
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?