Dechberoucí koncept Vision Mercedes-Maybach 6 to má do sériové výroby ještě hodně daleko a kdoví, jestli se do ní vůbec dostane. Vysoce opulentní Mercedes netradičního vzhledu ale můžete získat již dnes. Jen musíte navštívit tuningovou společnost Scaldarsi Motors a přijmout fakt, že místo kupé dostanete sedan.
Že Vám jméno Scaldarsi Motors nic neříká? Podle všeho určitě nebudete sami. Ve zkratce se tak jedná o nově založenou kanadskou společnost, zabývající se především designem, která dokáže zhmotnit nejrůznější individualistická díla. To se v případě jejich prvního vozu, říkající si Emperor I, povedlo téměř dokonale. Císař, jak zní překlad jména luxusní limuzíny, byl kdysi Mercedes-Maybach S 600, respektive už jednou upravená verze od Brabusu. Ano, správně tipujete, že jde o 900 Rocket.
Zpět ale ke Scaldarsi Emperor I, jehož hlavním poznávacím znamením je gigantická maska chladiče. Jakmile z ní spustíte oči, jistě zaregistrujete také rozšiřující bodykit karosérie s novými nárazníky i prahy dveří. Vepředu jsou do něj dostatečně zabudovány LED diody denního svícení, vzadu jsou hned čtyři koncovky výfuku. Že jde vlastně o třídu S poznáte snad jen podle světel, ta zůstala nedotčená. Stejně ohromná jako maska jsou i kola, jejichž pneumatikám v podbězích nezůstává příliš mnoho místa. Mnoho prvků je vyrobeno z 24karátového zlata, loga německého výrobce nahradily symboly kanadského úpravce, jména Maybach pro změnu Emperor. Třešničkou na dortu je výběr z 16 různých laků karosérie.
Pokud se zdá být exteriér hodně divoký, pak počkejte, co je uvnitř! Jako takový předkrm řekněme, že budoucí zákazník si bude moci vybrat z 24 barev koženého čalouní, 24 druhů kůže exotických zvířat a 78 typů dřevěného obložení. Přehlídka pozlacených ovladačů a dekorů pokračuje i uvnitř, nový je dále třeba volant nebo obecně vzhled čalounění. Maximální výbava je samozřejmostí, vzadu tak nechybí velké obrazovky infotainmentu z nabídky Mercedesu, vyklápěcí stolky nebo chladnička. Že jde původem o Mercedes ale uvnitř poznáte přece jen snáze, zachovány totiž zůstaly dva displeje vpředu, vzhled veškerých ovladačů nebo třeba i reproduktorů.
V motorovém prostoru je 6.3litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poladěný Brabusem. To znamená 662 kW (900 k), stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dynamické hodnoty se ale vzhledem k šílenému bodykitu mohou ještě trochu změnit. Vyrobeno bude zatím jen 10 automobilů, každý s cenou od 1,5 milionu dolarů (cca 35,8 milionu korun). Koupit si k vozu můžete třeba sadu exkluzivních zavazadel nebo hodinky Rolex ve speciální edici Emperor. A mimochodem, nepůjde o jediný vůz kanadského úpravce. Do budoucna totiž plánuje uvést Emperor II (Mercedes-AMG S 65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), Emperor IV (Mercedes-AMG G 65) a konečně Emperor V (Bugatti Chiron).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?