Dechberoucí koncept Vision Mercedes-Maybach 6 to má do sériové výroby ještě hodně daleko a kdoví, jestli se do ní vůbec dostane. Vysoce opulentní Mercedes netradičního vzhledu ale můžete získat již dnes. Jen musíte navštívit tuningovou společnost Scaldarsi Motors a přijmout fakt, že místo kupé dostanete sedan.
Že Vám jméno Scaldarsi Motors nic neříká? Podle všeho určitě nebudete sami. Ve zkratce se tak jedná o nově založenou kanadskou společnost, zabývající se především designem, která dokáže zhmotnit nejrůznější individualistická díla. To se v případě jejich prvního vozu, říkající si Emperor I, povedlo téměř dokonale. Císař, jak zní překlad jména luxusní limuzíny, byl kdysi Mercedes-Maybach S 600, respektive už jednou upravená verze od Brabusu. Ano, správně tipujete, že jde o 900 Rocket.
Zpět ale ke Scaldarsi Emperor I, jehož hlavním poznávacím znamením je gigantická maska chladiče. Jakmile z ní spustíte oči, jistě zaregistrujete také rozšiřující bodykit karosérie s novými nárazníky i prahy dveří. Vepředu jsou do něj dostatečně zabudovány LED diody denního svícení, vzadu jsou hned čtyři koncovky výfuku. Že jde vlastně o třídu S poznáte snad jen podle světel, ta zůstala nedotčená. Stejně ohromná jako maska jsou i kola, jejichž pneumatikám v podbězích nezůstává příliš mnoho místa. Mnoho prvků je vyrobeno z 24karátového zlata, loga německého výrobce nahradily symboly kanadského úpravce, jména Maybach pro změnu Emperor. Třešničkou na dortu je výběr z 16 různých laků karosérie.
Pokud se zdá být exteriér hodně divoký, pak počkejte, co je uvnitř! Jako takový předkrm řekněme, že budoucí zákazník si bude moci vybrat z 24 barev koženého čalouní, 24 druhů kůže exotických zvířat a 78 typů dřevěného obložení. Přehlídka pozlacených ovladačů a dekorů pokračuje i uvnitř, nový je dále třeba volant nebo obecně vzhled čalounění. Maximální výbava je samozřejmostí, vzadu tak nechybí velké obrazovky infotainmentu z nabídky Mercedesu, vyklápěcí stolky nebo chladnička. Že jde původem o Mercedes ale uvnitř poznáte přece jen snáze, zachovány totiž zůstaly dva displeje vpředu, vzhled veškerých ovladačů nebo třeba i reproduktorů.
V motorovém prostoru je 6.3litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poladěný Brabusem. To znamená 662 kW (900 k), stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dynamické hodnoty se ale vzhledem k šílenému bodykitu mohou ještě trochu změnit. Vyrobeno bude zatím jen 10 automobilů, každý s cenou od 1,5 milionu dolarů (cca 35,8 milionu korun). Koupit si k vozu můžete třeba sadu exkluzivních zavazadel nebo hodinky Rolex ve speciální edici Emperor. A mimochodem, nepůjde o jediný vůz kanadského úpravce. Do budoucna totiž plánuje uvést Emperor II (Mercedes-AMG S 65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), Emperor IV (Mercedes-AMG G 65) a konečně Emperor V (Bugatti Chiron).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.