Dechberoucí koncept Vision Mercedes-Maybach 6 to má do sériové výroby ještě hodně daleko a kdoví, jestli se do ní vůbec dostane. Vysoce opulentní Mercedes netradičního vzhledu ale můžete získat již dnes. Jen musíte navštívit tuningovou společnost Scaldarsi Motors a přijmout fakt, že místo kupé dostanete sedan.
Že Vám jméno Scaldarsi Motors nic neříká? Podle všeho určitě nebudete sami. Ve zkratce se tak jedná o nově založenou kanadskou společnost, zabývající se především designem, která dokáže zhmotnit nejrůznější individualistická díla. To se v případě jejich prvního vozu, říkající si Emperor I, povedlo téměř dokonale. Císař, jak zní překlad jména luxusní limuzíny, byl kdysi Mercedes-Maybach S 600, respektive už jednou upravená verze od Brabusu. Ano, správně tipujete, že jde o 900 Rocket.
Zpět ale ke Scaldarsi Emperor I, jehož hlavním poznávacím znamením je gigantická maska chladiče. Jakmile z ní spustíte oči, jistě zaregistrujete také rozšiřující bodykit karosérie s novými nárazníky i prahy dveří. Vepředu jsou do něj dostatečně zabudovány LED diody denního svícení, vzadu jsou hned čtyři koncovky výfuku. Že jde vlastně o třídu S poznáte snad jen podle světel, ta zůstala nedotčená. Stejně ohromná jako maska jsou i kola, jejichž pneumatikám v podbězích nezůstává příliš mnoho místa. Mnoho prvků je vyrobeno z 24karátového zlata, loga německého výrobce nahradily symboly kanadského úpravce, jména Maybach pro změnu Emperor. Třešničkou na dortu je výběr z 16 různých laků karosérie.
Pokud se zdá být exteriér hodně divoký, pak počkejte, co je uvnitř! Jako takový předkrm řekněme, že budoucí zákazník si bude moci vybrat z 24 barev koženého čalouní, 24 druhů kůže exotických zvířat a 78 typů dřevěného obložení. Přehlídka pozlacených ovladačů a dekorů pokračuje i uvnitř, nový je dále třeba volant nebo obecně vzhled čalounění. Maximální výbava je samozřejmostí, vzadu tak nechybí velké obrazovky infotainmentu z nabídky Mercedesu, vyklápěcí stolky nebo chladnička. Že jde původem o Mercedes ale uvnitř poznáte přece jen snáze, zachovány totiž zůstaly dva displeje vpředu, vzhled veškerých ovladačů nebo třeba i reproduktorů.
V motorovém prostoru je 6.3litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poladěný Brabusem. To znamená 662 kW (900 k), stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dynamické hodnoty se ale vzhledem k šílenému bodykitu mohou ještě trochu změnit. Vyrobeno bude zatím jen 10 automobilů, každý s cenou od 1,5 milionu dolarů (cca 35,8 milionu korun). Koupit si k vozu můžete třeba sadu exkluzivních zavazadel nebo hodinky Rolex ve speciální edici Emperor. A mimochodem, nepůjde o jediný vůz kanadského úpravce. Do budoucna totiž plánuje uvést Emperor II (Mercedes-AMG S 65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), Emperor IV (Mercedes-AMG G 65) a konečně Emperor V (Bugatti Chiron).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?