Dechberoucí koncept Vision Mercedes-Maybach 6 to má do sériové výroby ještě hodně daleko a kdoví, jestli se do ní vůbec dostane. Vysoce opulentní Mercedes netradičního vzhledu ale můžete získat již dnes. Jen musíte navštívit tuningovou společnost Scaldarsi Motors a přijmout fakt, že místo kupé dostanete sedan.
Že Vám jméno Scaldarsi Motors nic neříká? Podle všeho určitě nebudete sami. Ve zkratce se tak jedná o nově založenou kanadskou společnost, zabývající se především designem, která dokáže zhmotnit nejrůznější individualistická díla. To se v případě jejich prvního vozu, říkající si Emperor I, povedlo téměř dokonale. Císař, jak zní překlad jména luxusní limuzíny, byl kdysi Mercedes-Maybach S 600, respektive už jednou upravená verze od Brabusu. Ano, správně tipujete, že jde o 900 Rocket.
Zpět ale ke Scaldarsi Emperor I, jehož hlavním poznávacím znamením je gigantická maska chladiče. Jakmile z ní spustíte oči, jistě zaregistrujete také rozšiřující bodykit karosérie s novými nárazníky i prahy dveří. Vepředu jsou do něj dostatečně zabudovány LED diody denního svícení, vzadu jsou hned čtyři koncovky výfuku. Že jde vlastně o třídu S poznáte snad jen podle světel, ta zůstala nedotčená. Stejně ohromná jako maska jsou i kola, jejichž pneumatikám v podbězích nezůstává příliš mnoho místa. Mnoho prvků je vyrobeno z 24karátového zlata, loga německého výrobce nahradily symboly kanadského úpravce, jména Maybach pro změnu Emperor. Třešničkou na dortu je výběr z 16 různých laků karosérie.
Pokud se zdá být exteriér hodně divoký, pak počkejte, co je uvnitř! Jako takový předkrm řekněme, že budoucí zákazník si bude moci vybrat z 24 barev koženého čalouní, 24 druhů kůže exotických zvířat a 78 typů dřevěného obložení. Přehlídka pozlacených ovladačů a dekorů pokračuje i uvnitř, nový je dále třeba volant nebo obecně vzhled čalounění. Maximální výbava je samozřejmostí, vzadu tak nechybí velké obrazovky infotainmentu z nabídky Mercedesu, vyklápěcí stolky nebo chladnička. Že jde původem o Mercedes ale uvnitř poznáte přece jen snáze, zachovány totiž zůstaly dva displeje vpředu, vzhled veškerých ovladačů nebo třeba i reproduktorů.
V motorovém prostoru je 6.3litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly, poladěný Brabusem. To znamená 662 kW (900 k), stovku za 3,7 sekundy a maximální rychlost 350 km/h. Dynamické hodnoty se ale vzhledem k šílenému bodykitu mohou ještě trochu změnit. Vyrobeno bude zatím jen 10 automobilů, každý s cenou od 1,5 milionu dolarů (cca 35,8 milionu korun). Koupit si k vozu můžete třeba sadu exkluzivních zavazadel nebo hodinky Rolex ve speciální edici Emperor. A mimochodem, nepůjde o jediný vůz kanadského úpravce. Do budoucna totiž plánuje uvést Emperor II (Mercedes-AMG S 65 Coupé), Emperor III (Bentley Bentayga), Emperor IV (Mercedes-AMG G 65) a konečně Emperor V (Bugatti Chiron).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?