Německý úpravce Manhart se rozhodl, že nedávno představené BMW M2 není dostatečně silné a rychlé. Proto pod jeho kapotu instaloval motor z BMW M4.
Premiéra vozu se odehrála během oslavy ke 30. výročí od založení společnosti a pod kapotou M2 se nově ukrývá řadový šestiválec s výkonem 630 koní. Bohužel není přesně uvedeno, jaké úpravy vůz dostal. Víme jen, že místo si zde našlo větší turbodmychadla a odolnější komponenty.
Úpravou prošel výfuk a jak vlastně zní, to si poslechněte v přiloženém videu. Karoserie byla oblečena do zlaté metalízy Sunburst z řady Individual, přibyla ventilovaná kapota, karbonové doplňky a devatenáctipalcová sportovní kola.
A kolik tahle kreace stojí? To Manhart neprozradil, ale je dost jisté, že cenovka bude vyšší než u klasické M4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.