Londýnská tunerská společnost VIP design se rozhodla pro stvoření nejsilnějšího Jaguaru F-Type R AWD. Pojďte si přečíst, kolik tohle eRko nabízí koní a jaké má úpravy.
Už na první pohled zaujmou zlatá kola a čtyři mohutné černé koncovky výfuku. O něco málo je snížený podvozek, jenže tím změny zvenčí nabírají konce. Další úpravy totiž skrývá motorový prostor. Tam je přeplňovaný 5,0litrový osmiválec, jenž doznal pořádných změn.
Zatímco standardní konfigurace F-Type R má 550 koňských sil, VIP design posílil motor na vydatný 650 koní. Tím pádem se jedná o silnější verzi, než jakou je 575 koňový F-Type SVR. Přidaných 100 koní pak zajistily nové vzduchové filtry s vysokým průtokem, přemapovamá řídící jednotka a zvýšil se i plnicí tlak turbodmychadla.
Tuner zatím nerpozradil, jak rychlý vůz vlastně je. Je ale téměř jisté, ve sprintu z nuly na stovku bude mít lepší čas, než jeho "kolega" F-Type R. Ten tuhle disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí přibližně 320 km/h, což je podobná hodnota, jako F-Type SVR.
Nový výfuk má dvě volitelné úrovně zvuku, zatímco sportovní litá kola mohou dostat jeden z 28 dostupných odstínů. Za příplatek si zájemci mohou dokoupit leštěný zadní difuzor, boční prahy a zpětná zrcátka.
Za celý paket si VIP design řekne 12.600 liber a instalován může bát v dílně ve Warwickshire, nebo ho pak lze odeslat z Velké Británie do Evropy. Tam si jej majitel může instalovat za pomoci specializovaných firem.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?