Londýnská tunerská společnost VIP design se rozhodla pro stvoření nejsilnějšího Jaguaru F-Type R AWD. Pojďte si přečíst, kolik tohle eRko nabízí koní a jaké má úpravy.
Už na první pohled zaujmou zlatá kola a čtyři mohutné černé koncovky výfuku. O něco málo je snížený podvozek, jenže tím změny zvenčí nabírají konce. Další úpravy totiž skrývá motorový prostor. Tam je přeplňovaný 5,0litrový osmiválec, jenž doznal pořádných změn.
Zatímco standardní konfigurace F-Type R má 550 koňských sil, VIP design posílil motor na vydatný 650 koní. Tím pádem se jedná o silnější verzi, než jakou je 575 koňový F-Type SVR. Přidaných 100 koní pak zajistily nové vzduchové filtry s vysokým průtokem, přemapovamá řídící jednotka a zvýšil se i plnicí tlak turbodmychadla.
Tuner zatím nerpozradil, jak rychlý vůz vlastně je. Je ale téměř jisté, ve sprintu z nuly na stovku bude mít lepší čas, než jeho "kolega" F-Type R. Ten tuhle disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí přibližně 320 km/h, což je podobná hodnota, jako F-Type SVR.
Nový výfuk má dvě volitelné úrovně zvuku, zatímco sportovní litá kola mohou dostat jeden z 28 dostupných odstínů. Za příplatek si zájemci mohou dokoupit leštěný zadní difuzor, boční prahy a zpětná zrcátka.
Za celý paket si VIP design řekne 12.600 liber a instalován může bát v dílně ve Warwickshire, nebo ho pak lze odeslat z Velké Británie do Evropy. Tam si jej majitel může instalovat za pomoci specializovaných firem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?