Londýnská tunerská společnost VIP design se rozhodla pro stvoření nejsilnějšího Jaguaru F-Type R AWD. Pojďte si přečíst, kolik tohle eRko nabízí koní a jaké má úpravy.
Už na první pohled zaujmou zlatá kola a čtyři mohutné černé koncovky výfuku. O něco málo je snížený podvozek, jenže tím změny zvenčí nabírají konce. Další úpravy totiž skrývá motorový prostor. Tam je přeplňovaný 5,0litrový osmiválec, jenž doznal pořádných změn.
Zatímco standardní konfigurace F-Type R má 550 koňských sil, VIP design posílil motor na vydatný 650 koní. Tím pádem se jedná o silnější verzi, než jakou je 575 koňový F-Type SVR. Přidaných 100 koní pak zajistily nové vzduchové filtry s vysokým průtokem, přemapovamá řídící jednotka a zvýšil se i plnicí tlak turbodmychadla.
Tuner zatím nerpozradil, jak rychlý vůz vlastně je. Je ale téměř jisté, ve sprintu z nuly na stovku bude mít lepší čas, než jeho "kolega" F-Type R. Ten tuhle disciplínu zvládne za 3,9 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost pak činí přibližně 320 km/h, což je podobná hodnota, jako F-Type SVR.
Nový výfuk má dvě volitelné úrovně zvuku, zatímco sportovní litá kola mohou dostat jeden z 28 dostupných odstínů. Za příplatek si zájemci mohou dokoupit leštěný zadní difuzor, boční prahy a zpětná zrcátka.
Za celý paket si VIP design řekne 12.600 liber a instalován může bát v dílně ve Warwickshire, nebo ho pak lze odeslat z Velké Británie do Evropy. Tam si jej majitel může instalovat za pomoci specializovaných firem.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?