Tuningový úpravce Mansory nechybí na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě. Zde ukázal novou úpravu vozu Mercedes-AMG GT S.
Tenhle už tak sportovní kousek byl vybaven agresivně vypadajícím bodykitem, který obsahuje rozšířené boční prahy a podběhy kol, sportovnější zadní nárazník s integrovaným difuzorem, kapotu motoru z uhlíkových vláken a nové zadní křídlo. V neposlední řadě auto bylo vybaveno 21palcovými koly z lehkých slitin.
Unikátní design pokračuje i v kabině, kde potenciální kupci naleznou dekory z uhlíkových vláken, nová sportovní sedadla, červené čalounění a na míru šité podlahové rohože. Tento model má také nástavce pedálů z lehkých slitin, osvětlené prahové lišty a exkluzivní kožené čalounění dveří a palubní desky.
Pod kapotou se nachází 4,0litrový osmiválec biturbo s většími dmychadly, filtrem s vyšším průtokem vzduchu a nechybí ani sportovní výfukový systém. K tomu se přidává přemapovaná řídící jednotka motoru, díky čemuž se povedlo z agregátu dostat 730 koní. Oproti sérii tak AMG GT S Mansory zrychlí z nuly na stovku za 3,4 sekundy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?