Ženevský autosalon se nám blíží nezadržitelným tempem. Většina automobilek své trumfy již odhalila online a stejně tak tomu je i u společností, které se věnují úpravám automobilů. Pojďme se společně podívat na poslední kousek z dílen RENNtechu.
Jedná se o upravený Mercedes-AMG GT S. Hlavní změny se týkají systému přeplňování čtyřlitrového motoru V8. Ten ve své nejvýkonnější variantě nabízí 510 koňských sil. Po přidání nového turbodmychadla s větším kompresorem RENNtech z motoru „vymáčkl“ ohromujících 630 koňských sil.
Pokud se vám to ale stále zdá málo, RENNtech má řešení. Stačí nainstalovat nový chladič stlačeného vzduchu, vysokoprůtokové vstřikovače, upravený výfukový systém a přeprogramovat řídicí jednotku.
Poté motor disponuje neuvěřitelnou silou 726 koňských sil. Veškeré tyto úpravy se pohybují kolem tří set tisíc korun bez daně. Připlatit si můžete i za nové pružiny a úpravu podvozku, stejně jako za originální bodykit, zvyšující aerodynamickou efektivitu vozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?