Ženevský autosalon se nám blíží nezadržitelným tempem. Většina automobilek své trumfy již odhalila online a stejně tak tomu je i u společností, které se věnují úpravám automobilů. Pojďme se společně podívat na poslední kousek z dílen RENNtechu.
Jedná se o upravený Mercedes-AMG GT S. Hlavní změny se týkají systému přeplňování čtyřlitrového motoru V8. Ten ve své nejvýkonnější variantě nabízí 510 koňských sil. Po přidání nového turbodmychadla s větším kompresorem RENNtech z motoru „vymáčkl“ ohromujících 630 koňských sil.
Pokud se vám to ale stále zdá málo, RENNtech má řešení. Stačí nainstalovat nový chladič stlačeného vzduchu, vysokoprůtokové vstřikovače, upravený výfukový systém a přeprogramovat řídicí jednotku.
Poté motor disponuje neuvěřitelnou silou 726 koňských sil. Veškeré tyto úpravy se pohybují kolem tří set tisíc korun bez daně. Připlatit si můžete i za nové pružiny a úpravu podvozku, stejně jako za originální bodykit, zvyšující aerodynamickou efektivitu vozu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?