BMW M4 rozhodně nepatří mezi ty automobily, u kterých by si mohl řidič stěžovat na nedostatek výkonu nebo na odfláknutou aerodynamiku. Přes to si němečtí inženýři ze společnosti Carbonfiber Dynamics řekli, že je u „eM čtyřky“ stále co vylepšovat.
Jak napovídá název společnosti Carbonfiber Dynamics, poznáme upravenou M4 již na první pohled. Tunerská společnost nahradila běžnou kapotu jejím karbonovým ekvivalentem s upraveným přívodem vzduchu, umožňující lepší chlazení motoru.
Že je třeba motor chladit více než u sériové verze dokládá fakt, že namísto 431 koní nabízí tato upravená kreace hned 600 koňských sil! Podle úpravce se ale stále nejedná o konečné číslo. Inženýři totiž pracují na úpravách, díky kterým by motor produkoval o dalších 100 koňských sil více. Nárůst výkonu má na svědomí celá řada úprav, počínaje upraveným turbodmychadlem, vzduchovým filtrem nebo zbrusu novým titanovým výfukovým systémem.
Nová kapota ale není jedinou změnou exteriéru, kterou si společnost Carbonfiber Dynamics připravila. „Em čtyřka“ nyní disponuje karbonovým spliterem, aerodynamickými prahy, zadním difuzorem a dvojicí zadních spoilerů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?