Německý tuner Vath se rozhodl, že se pořádně podívá na techniku nového Mercedesu-AMG C 63. Jak to dopadlo, to se dozvíte v následujících odstavcích.
Pod kapotou auta sice ve standardu pracuje twin-turbo 4,0litrový osmiválec, jenže ten prošel celou řadou vylepšení a je nyní schopen nabídnout 600 koní a točivý moment 810 Nm. Celá úprava stojí 3.950 eur plus 350 eur za montáž a díky tomu tenhle vysoce výkonný sedan dosáhne nejvyšší rychlosti 320 km/h.
Pro ty, kteří potřebují ještě větší výkon, si Vath připravil RS kit V 63, který motoru dodá 680 koní. Mohou za to nové turbodmychadlo a taktéž jiné výfukové potrubí. Jenže jen vysoký výkon mnohdy nestačí, leckdo sáhne i po snížení auta, takže je zde paket za 365 eur. Ten sníží dotyčné C 63 AMG o 40 mm a k tomu se dají dokoupit stříbrná nebo černá litá sportovní kola o velikosti 20 palců.
Zbylé prvky příplatkové výbavy už nejsou tak výjimečné, ale dát například za rychloměr cejchovaný do 360 km/h celých 1290 eur, to nám přijde jako marnotratnost. Hníkové pedály stojí 150 eur a černé velurové podlahové rohože vás vyjdou na 190 eur.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.