Na našem webu je k nalezení již jedna modifikovaná Alfa Romeo 4C, za jejíž úpravou stojí Garage Italia Customs. Nyní však italský sporťák zavítal do německé společnosti Pogea Racing, která ji upravila k obrazu svému a výsledek nevypadá vůbec špatně.
Je jasné, že většina z nás má momentálně vztek na vedení Alfy Romeo, neboť došlo na nejhorší – odložení některých modelů i samotné Giulie. Ale stále je tu alespoň sportovní 4C i jako Spider, která má 1,75litrový přeplňovaný čtyřválec TBi o výkonu 240 koní a točivém momentu 350 Nm. Úpravci Pogea Racing to však nestačilo, upravil agregát a představil limitovanou 4C Centurion 1plus.
Se standardními parametry zrychlí 4C na stovku za 4,1 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h. Po zásahu Pogey Racing se výkon zvětšil na 318 koní a točivý moment na 455 Nm. Vlivem úprav se samozřejmě zlepšilo i zrychlení na stovku o 0,3 sekundy a nejvyšší možná rychlost je nově 300 km/h. Změnou prošla i převodovka TCT, takže nyní umí přeřazovat až o 55% rychleji než dříve. Německý úpravce dodal Alfě Romeo 4C i snížené pružiny, díky kterým se zmenšila světlá výška o 50 mm.
Jenomže Pogea Racing se nezaměřil pouze na modifikaci motoru, ale také vnějšku. Konkrétně dodal 4C karbonový body kit, přesněji přední nárazník, difuzor a zadní spoiler. Umístěné křídlo na zádi je dokonce schopné generovat přítlak až 35 kg na zadní nápravu při 160 km/h. Za příplatek je možné si zakoupit i přední 18palcová a zadní 19palcová ultra-lehká kovaná kola XCUT. Ta jsou obuta do pneumatik Michelin, vpředu o rozměru 225/40ZR18 a vzadu 265/30ZR19.
Společnost Pogea Racing podotkla na závěr, že upraví pouze deset 4C a stanovila částku na 79 950 euro (cca 2,16 milionu korun) včetně standardního vozu, laku a instalace.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?