Nadupaný Maluch není žádné ořezávátko, vyrovná se současným hot hatchům

ar8, 29. listopadu 2015, 06:45 Aktualizováno 29.11.2015, 11:53 Google+

Nedávno jsme psali o rozsáhle modifikovaném Trabantu s technikou od Audi, ale teď se objevila ještě větší perverznost. Polský Fiat 126p, známý jako Maluch či Pšonek, dostal japonské srdce a proměnil se ve slušnou raketku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fiat 126p s motorem VTEC a turbodmychadlem

Fiat 126p s motorem VTEC a turbodmychadlem | foto: Tomas Nenartovic (Facebook)

Sdílejte článek

Sériový Fiat 126p má vzadu umístěný dvouválec, ale to nestačilo litevskému úpravci Tomasi Nenartovicovi. Rozhodl se pro výměnu agregátu a vtěsnal dozadu 1,6litrový čtyřválec VTEC o výkonu 126 koní ze staré Hondy Civic Si.

To však byl stále nedostatečný výkon dle iniciátora, a proto nainstaloval k motoru turbodmychadlo a výkon se navýšil na 173 koní. Zřejmě si říkáte, že hodnoty nic moc, ale 126p ve standardu váží pouze 580 kg. Ale pravdou je, že tenhle upravený Maluch bude o něco těžší vzhledem k jinému motoru, ale i tak stále nabídne dobrý poměr výkonu a hmotnosti.

Dříve sepsaného Trabanta 601 se dalo označit za sleepera, ale to bohužel neplatí v tomto případě, neboť Fiata 126p prozradí velmi široké podběhy kol i širší pneumatiky. Samozřejmě uznáváme, že německý dvoudveřový sedan je rychlejší, ale i tak jde o zajímavou úpravu polského malého auta.

Výsledek je perfektním příkladem, že s dostatečnými technickými znalostmi můžete jezdit opravdu rychle, i když máte nízký rozpočet. Litevský majitel prodal Malucha poté do Polska, kde údajně jezdí dodnes.

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl

Vytisknout

Diskuze: Nadupaný Maluch není žádné ořezávátko, vyrovná se současným hot hatchům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Výrobce vadných airbagů Takata prý deset let falšoval výsledky testů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud