Nadupaný Maluch není žádné ořezávátko, vyrovná se současným hot hatchům

Fiat 126p s motorem VTEC a turbodmychadlem
Fiat 126p s motorem VTEC a turbodmychadlem, foto: Tomas Nenartovic (Facebook)
ar8 29. listopadu 2015 06:45 | akt. 29. listopadu 2015 11:53
Sdílej:

Nedávno jsme psali o rozsáhle modifikovaném Trabantu s technikou od Audi, ale teď se objevila ještě větší perverznost. Polský Fiat 126p, známý jako Maluch či Pšonek, dostal japonské srdce a proměnil se ve slušnou raketku.

Sériový Fiat 126p má vzadu umístěný dvouválec, ale to nestačilo litevskému úpravci Tomasi Nenartovicovi. Rozhodl se pro výměnu agregátu a vtěsnal dozadu 1,6litrový čtyřválec VTEC o výkonu 126 koní ze staré Hondy Civic Si.

To však byl stále nedostatečný výkon dle iniciátora, a proto nainstaloval k motoru turbodmychadlo a výkon se navýšil na 173 koní. Zřejmě si říkáte, že hodnoty nic moc, ale 126p ve standardu váží pouze 580 kg. Ale pravdou je, že tenhle upravený Maluch bude o něco těžší vzhledem k jinému motoru, ale i tak stále nabídne dobrý poměr výkonu a hmotnosti.

Dříve sepsaného Trabanta 601 se dalo označit za sleepera, ale to bohužel neplatí v tomto případě, neboť Fiata 126p prozradí velmi široké podběhy kol i širší pneumatiky. Samozřejmě uznáváme, že německý dvoudveřový sedan je rychlejší, ale i tak jde o zajímavou úpravu polského malého auta.

Výsledek je perfektním příkladem, že s dostatečnými technickými znalostmi můžete jezdit opravdu rychle, i když máte nízký rozpočet. Litevský majitel prodal Malucha poté do Polska, kde údajně jezdí dodnes.

Zdroj: adrenalinemotorsport.pl

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?