Nedávno jsme psali o rozsáhle modifikovaném Trabantu s technikou od Audi, ale teď se objevila ještě větší perverznost. Polský Fiat 126p, známý jako Maluch či Pšonek, dostal japonské srdce a proměnil se ve slušnou raketku.
Sériový Fiat 126p má vzadu umístěný dvouválec, ale to nestačilo litevskému úpravci Tomasi Nenartovicovi. Rozhodl se pro výměnu agregátu a vtěsnal dozadu 1,6litrový čtyřválec VTEC o výkonu 126 koní ze staré Hondy Civic Si.
To však byl stále nedostatečný výkon dle iniciátora, a proto nainstaloval k motoru turbodmychadlo a výkon se navýšil na 173 koní. Zřejmě si říkáte, že hodnoty nic moc, ale 126p ve standardu váží pouze 580 kg. Ale pravdou je, že tenhle upravený Maluch bude o něco těžší vzhledem k jinému motoru, ale i tak stále nabídne dobrý poměr výkonu a hmotnosti.
Dříve sepsaného Trabanta 601 se dalo označit za sleepera, ale to bohužel neplatí v tomto případě, neboť Fiata 126p prozradí velmi široké podběhy kol i širší pneumatiky. Samozřejmě uznáváme, že německý dvoudveřový sedan je rychlejší, ale i tak jde o zajímavou úpravu polského malého auta.
Výsledek je perfektním příkladem, že s dostatečnými technickými znalostmi můžete jezdit opravdu rychle, i když máte nízký rozpočet. Litevský majitel prodal Malucha poté do Polska, kde údajně jezdí dodnes.
Zdroj: adrenalinemotorsport.pl
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.