I dneska ještě řada lidí snáší vlnu kritiky na retro design Chrysleru PT Cruiser, jehož výroba byla ukončena v roce 2009. Ovšem i přes mnoho nadávek a urážek se bulharský úpravce Carbon Motors rozhodl pro radikální přestavbu amerického modelu na základě přání speciálního zákazníka.
Jak už je na první pohled zřejmé, PT Cruiser srší stylem „wide body“, ale především se přetransformoval z retro hatchbacku do moderního pickupu s dvěma dveřmi. Vzadu došlo k odebrání prostoru pro zadní cestující a nově je tu k mání upravená ložná plocha s odpovídajícím krytem. Samozřejmostí je i široký body kit, konkrétně nové oba nárazníky, rozšířené blatníky a speciální boční prahy.
Carbon Motors se zaměřil i na úpravu interiéru a nutno říci, že je opravdu stylový. Bylo údajně vytvořeno nespočet skic, ale nakonec padla volba na dvoubarevný interiér – přesněji prémiové kožené čalounění nalezneme na sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Automobil dostal také upravenou středovou konzoly a obšité jsou i A-sloupky.
Bohužel společnost se nezmínila, jaký agregát pohání tento moderní pickup. Ale standardní PT Cruiser nabízel buď 2,4litrový čtyřválec se 152 koníky a 220 Nm, nebo přeplňovaným 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 233 koní a točivém momentu 332 Nm. Dokonce nebyla prozrazena ani cena takové úpravy, což nic nemění na tom, že opomíjený Chrysler PT Cruiser vypadá po úpravě, dle mého názoru, ještě hůře. Ale samozřejmě, sto lidí, sto chutí...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?