I dneska ještě řada lidí snáší vlnu kritiky na retro design Chrysleru PT Cruiser, jehož výroba byla ukončena v roce 2009. Ovšem i přes mnoho nadávek a urážek se bulharský úpravce Carbon Motors rozhodl pro radikální přestavbu amerického modelu na základě přání speciálního zákazníka.
Jak už je na první pohled zřejmé, PT Cruiser srší stylem „wide body“, ale především se přetransformoval z retro hatchbacku do moderního pickupu s dvěma dveřmi. Vzadu došlo k odebrání prostoru pro zadní cestující a nově je tu k mání upravená ložná plocha s odpovídajícím krytem. Samozřejmostí je i široký body kit, konkrétně nové oba nárazníky, rozšířené blatníky a speciální boční prahy.
Carbon Motors se zaměřil i na úpravu interiéru a nutno říci, že je opravdu stylový. Bylo údajně vytvořeno nespočet skic, ale nakonec padla volba na dvoubarevný interiér – přesněji prémiové kožené čalounění nalezneme na sedadlech, palubní desce i dveřních výplních. Automobil dostal také upravenou středovou konzoly a obšité jsou i A-sloupky.
Bohužel společnost se nezmínila, jaký agregát pohání tento moderní pickup. Ale standardní PT Cruiser nabízel buď 2,4litrový čtyřválec se 152 koníky a 220 Nm, nebo přeplňovaným 2,4litrovým čtyřválcem o výkonu 233 koní a točivém momentu 332 Nm. Dokonce nebyla prozrazena ani cena takové úpravy, což nic nemění na tom, že opomíjený Chrysler PT Cruiser vypadá po úpravě, dle mého názoru, ještě hůře. Ale samozřejmě, sto lidí, sto chutí...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.