Dvanáctiválcový Mercedes-Benz CL 600 modelového roku 2003 nebyl nikdy vyloženě slabým a pomalým autem. Pověstná výkonová špička ale mohla některým přece jen trochu chybět. Řešení má tuningová firma Speedriven.
5.5litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má ve standardní specifikaci rovných 500 koní, což tedy rozhodně není málo. Stačí ale použít větší dmychadla od společnosti Garrett, nové výfukové potrubí a přepracované sání vzduchu, respektive mezichladič, a začnou se dít věci.
Výkon luxusního kupé stoupne na 1014 koní, tedy víc než dvojnásobně! ¼ míle zajede upravené „CLko“ za méně než 11 sekund a stovku pokoří určitě rychleji, než za 4,7 sekundy sériového provedení. Nutno však podotknout, že při měřeních byl místo klasického benzínu použit ethanol od Ignite Racing.
Co by fanoušky mohlo rovněž velice zajímat, to je takřka sériový vzhled karosérie. Kromě jiného provedení zadních kol a pneumatik totiž nezaznamenáte žádné změny. Další zajímavostí tohoto modelu je zachování standardní řídící jednotky Mercedesu, která dostala pouze nový software Speedrivenu.
Ačkoliv tento konkrétní černý kousek již svého majitele má, Speedriven nabízí podobnou kůru pro jakékoliv dvanáctiválcové CL modelového roku 2003 - 2015. A protože ceny ojetých Mercedesů padají, rozhodně jde o jeden z dostupnějších způsobů jak si pohrát s 911 Turbo či dokonce prohnat Bugatti Veyron…
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?