Dvanáctiválcový Mercedes-Benz CL 600 modelového roku 2003 nebyl nikdy vyloženě slabým a pomalým autem. Pověstná výkonová špička ale mohla některým přece jen trochu chybět. Řešení má tuningová firma Speedriven.
5.5litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly má ve standardní specifikaci rovných 500 koní, což tedy rozhodně není málo. Stačí ale použít větší dmychadla od společnosti Garrett, nové výfukové potrubí a přepracované sání vzduchu, respektive mezichladič, a začnou se dít věci.
Výkon luxusního kupé stoupne na 1014 koní, tedy víc než dvojnásobně! ¼ míle zajede upravené „CLko“ za méně než 11 sekund a stovku pokoří určitě rychleji, než za 4,7 sekundy sériového provedení. Nutno však podotknout, že při měřeních byl místo klasického benzínu použit ethanol od Ignite Racing.
Co by fanoušky mohlo rovněž velice zajímat, to je takřka sériový vzhled karosérie. Kromě jiného provedení zadních kol a pneumatik totiž nezaznamenáte žádné změny. Další zajímavostí tohoto modelu je zachování standardní řídící jednotky Mercedesu, která dostala pouze nový software Speedrivenu.
Ačkoliv tento konkrétní černý kousek již svého majitele má, Speedriven nabízí podobnou kůru pro jakékoliv dvanáctiválcové CL modelového roku 2003 - 2015. A protože ceny ojetých Mercedesů padají, rozhodně jde o jeden z dostupnějších způsobů jak si pohrát s 911 Turbo či dokonce prohnat Bugatti Veyron…
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.