Německý tuner Geiger Cars vypracoval povedený ladičský program pro americkou ikonu jménem Viper GTS. Ten se však možná přestane za dva roky vyrábět a tak se pojďme podívat, v čem je tento kousek jedinečný.
Nestává se každý den, že by evropský tuner pracoval na americkém voze, ale u Geiger Cars mají slabost pro americká auta a není to zas tak dávno, co perfektně upravili Chevrolet Corvette Z06. Dalším v hledáčku byl proto Dodge Viper ve specifikaci GTS.
Podstatnou úpravou prošel atmosférický motor V10 s objemem 8,4 litru, jenž dostal nový vzduchový filtr a zakázkový výfukový systém. vybaveného Nechybí sportovní katalyzátor a přemapovaná řídící jednotka motoru. Díky tomu se výsledný výkon posunul na 710 koní při 6100 otáčkách za minutu a točivý moment 861 Nm při 5500 otáčkách za minutu, což představuje výrazné navýšení oproti standardním 654 koním a 813 Nm.
Asi není divu, že tenhle Dodge Viper GTS nyní dokáže zrychlit z nuly na stovku za 2.9 sekundy a jeho maximálka činí 341 km / h. Aby se auto vůbec udrželo pevně na silnici, dostalo zpevněné sportovní zavěšení KW Variant, jenž Viper GTS snížilo o 30 mm. Nechybí ani nový aerodynamický body kit z uhlíkových vláken, zahrnující přední spoiler, zadní difuzor a nový spoiler.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?