Německý tuner Geiger Cars vypracoval povedený ladičský program pro americkou ikonu jménem Viper GTS. Ten se však možná přestane za dva roky vyrábět a tak se pojďme podívat, v čem je tento kousek jedinečný.
Nestává se každý den, že by evropský tuner pracoval na americkém voze, ale u Geiger Cars mají slabost pro americká auta a není to zas tak dávno, co perfektně upravili Chevrolet Corvette Z06. Dalším v hledáčku byl proto Dodge Viper ve specifikaci GTS.
Podstatnou úpravou prošel atmosférický motor V10 s objemem 8,4 litru, jenž dostal nový vzduchový filtr a zakázkový výfukový systém. vybaveného Nechybí sportovní katalyzátor a přemapovaná řídící jednotka motoru. Díky tomu se výsledný výkon posunul na 710 koní při 6100 otáčkách za minutu a točivý moment 861 Nm při 5500 otáčkách za minutu, což představuje výrazné navýšení oproti standardním 654 koním a 813 Nm.
Asi není divu, že tenhle Dodge Viper GTS nyní dokáže zrychlit z nuly na stovku za 2.9 sekundy a jeho maximálka činí 341 km / h. Aby se auto vůbec udrželo pevně na silnici, dostalo zpevněné sportovní zavěšení KW Variant, jenž Viper GTS snížilo o 30 mm. Nechybí ani nový aerodynamický body kit z uhlíkových vláken, zahrnující přední spoiler, zadní difuzor a nový spoiler.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.