Ken Block vytvořil sérií Gymkhana novodobý kult, který buď milujete, nebo nenávidíte. V prvních dílech se po amerických silnicích prohánělo Subaru, posléze ale přišel čas Fordu, jenž se videích objevuje dodnes. A po sérii čtyřkolek se nyní dostalo taky na zadokolku.
Jak praví hned první upozornění v níže uvedeném videu, tenhle mazlík je historicky první zadokolkou, která se v Gymkhaně objeví. A na začátek nové etapy si Block asi nemohl vybrat lepší auto, než Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Zároveň je nutné říct, že Američan toto auto vlastní již od roku 2008.
Aby mohl modrý ovál dělat psí kusy, musel samozřejmě projít patřičnou sérií úprav (s čímž vydatně pomáhali specialisté z Hoonigan Industries i Quick Motorsport), mechanicky si tak nyní nezadá ani se speciály kategorie WRC. Konec konců, tento Escort RS byl původně určen pro rally.
Pod kapotou je 2.5litrový atmosférický čtyřválec Millington o výkonu 338 koní, který můžete točit až do 9000 ot./min! Sílu posílá na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka. Mnohými úpravami prošel také podvozek, uzpůsobený „rychlému odrovnání pneumatik ve stylu Gymkhany.“
Na úpravy karosérie byl přizván japonský specialista na široké bodykity Rocket Bunny (odtud také jméno Rocket Bunny Escort). Na vzhledu tohoto konkrétního Fordu spolupracoval Block přímo se zakladatelem firmy Keiem Miurou a na výsledku je to vidět. Výrazně rozšířené blatníky, nové nárazníky, zadní spoiler nebo unikátní bílá kola v pneumatikách Pirelli…
Úlitbu americkému patriotismu představuje grafika Stars and Stripes na kapotě vozu. Vybavení kabiny odpovídá moderním rallyovým speciálům, když tu máme skořepiny Recaro, volant Sparco, digitální přístrojový panel nebo ochrannou klec.
První videoochutnávku schopností Escortu představují necelé dvě minuty trvající „donuts“ v rámci pořadu Hoonigan Donut Garage. Ostrá Gymkhana je pak připravována na příští rok. Ještě před ní ale bude možné nováčka v Blockově garáži vidět na akci Gymkhana GRID Finale, konající se ve Velké Británii.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.