Ken Block vytvořil sérií Gymkhana novodobý kult, který buď milujete, nebo nenávidíte. V prvních dílech se po amerických silnicích prohánělo Subaru, posléze ale přišel čas Fordu, jenž se videích objevuje dodnes. A po sérii čtyřkolek se nyní dostalo taky na zadokolku.
Jak praví hned první upozornění v níže uvedeném videu, tenhle mazlík je historicky první zadokolkou, která se v Gymkhaně objeví. A na začátek nové etapy si Block asi nemohl vybrat lepší auto, než Ford Escort RS Mk2 z roku 1978. Zároveň je nutné říct, že Američan toto auto vlastní již od roku 2008.
Aby mohl modrý ovál dělat psí kusy, musel samozřejmě projít patřičnou sérií úprav (s čímž vydatně pomáhali specialisté z Hoonigan Industries i Quick Motorsport), mechanicky si tak nyní nezadá ani se speciály kategorie WRC. Konec konců, tento Escort RS byl původně určen pro rally.
Pod kapotou je 2.5litrový atmosférický čtyřválec Millington o výkonu 338 koní, který můžete točit až do 9000 ot./min! Sílu posílá na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka. Mnohými úpravami prošel také podvozek, uzpůsobený „rychlému odrovnání pneumatik ve stylu Gymkhany.“
Na úpravy karosérie byl přizván japonský specialista na široké bodykity Rocket Bunny (odtud také jméno Rocket Bunny Escort). Na vzhledu tohoto konkrétního Fordu spolupracoval Block přímo se zakladatelem firmy Keiem Miurou a na výsledku je to vidět. Výrazně rozšířené blatníky, nové nárazníky, zadní spoiler nebo unikátní bílá kola v pneumatikách Pirelli…
Úlitbu americkému patriotismu představuje grafika Stars and Stripes na kapotě vozu. Vybavení kabiny odpovídá moderním rallyovým speciálům, když tu máme skořepiny Recaro, volant Sparco, digitální přístrojový panel nebo ochrannou klec.
První videoochutnávku schopností Escortu představují necelé dvě minuty trvající „donuts“ v rámci pořadu Hoonigan Donut Garage. Ostrá Gymkhana je pak připravována na příští rok. Ještě před ní ale bude možné nováčka v Blockově garáži vidět na akci Gymkhana GRID Finale, konající se ve Velké Británii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.