Novinka od Fordu ještě není ani v prodeji, a přesto slavný tuningový úpravce již oznámil své plány na jeho úpravu. Počítá se s omezenou sérií a přeplňovaným motorem V8.
Pod kapotu Fordu Bronco se dostane přeplňovaný motor V8 o objemu 5,0 litru, který bude disponovat výkonem 559 kW (760 koní). Spojen bude s 10 stupňovou automatickou převodovkou a výkon poputuje na všechna čtyři kola. Hennessey odhaduje zrychlení z 0 na 100 km/h v čase okolo 4,5 s.
V8 pod kapotou je pořádná změna oproti sériovému modelu, který disponuje agregátem V6 EcoBoost o objemu 2,7 litru a výkonem 231 kW (314 koní) a točivým momentem 542 N.m.
Kromě zmíněné V8 Hennessey vybavil nové Bronco upravenou kapotou s otvorem pro nasávání, mezichladičem stlačeného vzduchu a vylepšeným palivovým systémem. Odvod splodin z motoru má na starost přepracovaný výfuk z nerezové oceli.
Tuningová firma se též podívala na podvozek, který dostane vylepšené odpružení, které lépe spolupracuje s většími terénními koly. K dispozici jsou nové přední a zadní nárazníky s LED osvětlením. Interiér dostane zakázkové kožené čalounění.
Hennessey plánuje postavit pouze 24 vozů Ford Bronco VelociRaptor a to buď s dvou a nebo čtyřdveřovou karosérií. Upravený off-road dostane standardně záruku na 3 roky a nebo 36 000 mil. Cena tohoto jedinečného terénního trhače asfaltu je stanovena na 225 000 USD (asi 5.26 milionů Kč)
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?