Vyzbrojování tou nejmodernější technikou a s tím spojené obrovské úsilí všech zainteresovaných provází přípravu dvou domácích posádek.
Během druhého srpnového týdne byly v Mladé Boleslavi nachystány k převzetí dva nové speciály Škoda Fabia R5 posledních specifikací pro posádky Martin Březík – Marek Omelka (karosérie číslo 248) a Miroslav Jakeš – Petr Machů (č. 249). Během Barum rally bude pro oba vozy připraveno zázemí týmu Vančík Motorsport, jenž dohlíží na poslední technické úpravy a nastavení vozů před samotnou soutěží. Další podstatnou novinkou se stává podpora společnosti MOL Česká republika, která bude dodávat své speciální závodní palivo MOL Racing Fuel Hi5.
Již minulý týden proběhly v rámci seznámení se s novou technikou předstartovní testy v okolí jihomoravských Hustopečí. „Měli jsme uzavřeny dva úseky a v součtu za oba dny najeli cca 180 kilometrů. Po testech musím jen potvrdit, že naše fabia je opravdu skvěle připravena,“ říká Mirek Jakeš, vicemistr České republiky z roku 2014. „Motoricky je na tom určitě lépe než fiesta či citroën, s kterými jsem měl možnost závodit v minulých sezonách. O podvozku škodovky se kdysi říkalo, že je trochu těžší na nastavení a že fabia R5 je oproti fiestě malinko neklidná, nic takového ale nepozoruji. Máme odzkoušený ten správný set-up, přitom Fabia R5 je jednoznačně nejlepší auto, jaké jsem dosud řídil.“
A jaké jsou ambice posádky, na to už odpovídá spolujezdec Petr Machů: „V tak náročné konkurenci, jaká se letos sejde ve Zlíně, by bylo nesmyslné si klást nějaké konkrétní cíle. Nechceme si na sebe vytvářet nějaký zbytečný tlak, vždyť jedeme první závod s novým vozem, přitom naše plány jsou dlouhodobé. Navíc barumka je tak náročnou soutěží, že jen málokomu se ji podaří absolvovat bez problémů, zvlášť pokud bude proměnlivé počasí.“
Druhou posádku tvoří ostřílení matadoři Martin Březík a Marek Omelka. Přestože již získali dva tituly mistrů České republiky v produkčních vozech (třída 3), s nejmodernějšími speciály kategorie R5 dosud nemají příliš mnoho zkušeností. „S ´er-pětkami´ toho mám odjeto zatím jen minimum. Před třemi roky při Mikuláš rally jsme si s Fiestou R5 zazávodili jen 40 km, i když z toho tehdy nakonec bylo páté místo absolutně. No a můj druhý start, tentokrát s Fabií R5, trval jen asi 200 metrů. Takže před svezením na testu jsem tak maximálně věděl, že umím fabii nastartovat a rozjet se s ní,“ říká s nadsázkou Martin Březík. „Barumka bude jednoznačně především o seznamování se s novým vozem. Velkou výhodou pro nás je fakt, že domácí tratě známe dokonale a budeme se tedy moct soustředit především na učení se s autem, ne s tratí.“
Na přípravě vozů Škoda Fabia R5 posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka před startem Barum rally se zásadní měrou podílela firma Vančík Motorsport, jinak ale bude druhá fabia (Březík – Omelka) servisována uherskobrodskou firmou Locar. Ke startu obou vozů na Barum rally se vyjádřil také Jaroslav Vančík: „V této sezoně jsme zatím spolupracovali především s Mirkem a Petrem, jejich Fabia S2000 už ale nestačila na absolutní špičku, byť zajížděli i se starší ´es-dvoutisícovkou´ vynikající časy. I proto jsem rád, že v novém voze teď mají plně konkurenceschopnou techniku. Na Barum rally ale budeme pomáhat zajišťovat i druhou fabii pro Martina Březíka s Markem Omelkou. Velkou radost mám také ze zahájení spolupráce se společností MOL Česká republika, která prozatím zahrnuje dva zbývající závody této sezóny v rámci mistrovství České republiky (Barum rally a Rally Příbram). V naší firmě se zabýváme mimo jiné přípravou motorů vozů kategorie R5 od různých výrobců, z tohoto důvodu používáme jen ty nejšpičkovější produkty jako je třeba právě závodní benzín MOL Racing Fuel. Proto věřím, že naše spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Při příležitosti Barum rally také chceme pozvat všechny příznivce rally na čerpací stanici MOL ve Zlíně – Prštném. Ve čtvrtek 23. srpna v době od 17 do 19 hodin zde budou vystaveny oba závodní vozy Škoda Fabia R5, fanoušci si navíc mohou popovídat s jezdci, vyfotit se s posádkami či závodními vozy, k dispozici budou podpisové karty. Na oplátku se budeme těšit na jejich podporu a fandění na rychlostních zkouškách.“
Zdroj: TZ, Mirek Jakeš
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.