Vyzbrojování tou nejmodernější technikou a s tím spojené obrovské úsilí všech zainteresovaných provází přípravu dvou domácích posádek.
Během druhého srpnového týdne byly v Mladé Boleslavi nachystány k převzetí dva nové speciály Škoda Fabia R5 posledních specifikací pro posádky Martin Březík – Marek Omelka (karosérie číslo 248) a Miroslav Jakeš – Petr Machů (č. 249). Během Barum rally bude pro oba vozy připraveno zázemí týmu Vančík Motorsport, jenž dohlíží na poslední technické úpravy a nastavení vozů před samotnou soutěží. Další podstatnou novinkou se stává podpora společnosti MOL Česká republika, která bude dodávat své speciální závodní palivo MOL Racing Fuel Hi5.
Již minulý týden proběhly v rámci seznámení se s novou technikou předstartovní testy v okolí jihomoravských Hustopečí. „Měli jsme uzavřeny dva úseky a v součtu za oba dny najeli cca 180 kilometrů. Po testech musím jen potvrdit, že naše fabia je opravdu skvěle připravena,“ říká Mirek Jakeš, vicemistr České republiky z roku 2014. „Motoricky je na tom určitě lépe než fiesta či citroën, s kterými jsem měl možnost závodit v minulých sezonách. O podvozku škodovky se kdysi říkalo, že je trochu těžší na nastavení a že fabia R5 je oproti fiestě malinko neklidná, nic takového ale nepozoruji. Máme odzkoušený ten správný set-up, přitom Fabia R5 je jednoznačně nejlepší auto, jaké jsem dosud řídil.“
A jaké jsou ambice posádky, na to už odpovídá spolujezdec Petr Machů: „V tak náročné konkurenci, jaká se letos sejde ve Zlíně, by bylo nesmyslné si klást nějaké konkrétní cíle. Nechceme si na sebe vytvářet nějaký zbytečný tlak, vždyť jedeme první závod s novým vozem, přitom naše plány jsou dlouhodobé. Navíc barumka je tak náročnou soutěží, že jen málokomu se ji podaří absolvovat bez problémů, zvlášť pokud bude proměnlivé počasí.“
Druhou posádku tvoří ostřílení matadoři Martin Březík a Marek Omelka. Přestože již získali dva tituly mistrů České republiky v produkčních vozech (třída 3), s nejmodernějšími speciály kategorie R5 dosud nemají příliš mnoho zkušeností. „S ´er-pětkami´ toho mám odjeto zatím jen minimum. Před třemi roky při Mikuláš rally jsme si s Fiestou R5 zazávodili jen 40 km, i když z toho tehdy nakonec bylo páté místo absolutně. No a můj druhý start, tentokrát s Fabií R5, trval jen asi 200 metrů. Takže před svezením na testu jsem tak maximálně věděl, že umím fabii nastartovat a rozjet se s ní,“ říká s nadsázkou Martin Březík. „Barumka bude jednoznačně především o seznamování se s novým vozem. Velkou výhodou pro nás je fakt, že domácí tratě známe dokonale a budeme se tedy moct soustředit především na učení se s autem, ne s tratí.“
Na přípravě vozů Škoda Fabia R5 posádek Jakeš – Machů a Březík – Omelka před startem Barum rally se zásadní měrou podílela firma Vančík Motorsport, jinak ale bude druhá fabia (Březík – Omelka) servisována uherskobrodskou firmou Locar. Ke startu obou vozů na Barum rally se vyjádřil také Jaroslav Vančík: „V této sezoně jsme zatím spolupracovali především s Mirkem a Petrem, jejich Fabia S2000 už ale nestačila na absolutní špičku, byť zajížděli i se starší ´es-dvoutisícovkou´ vynikající časy. I proto jsem rád, že v novém voze teď mají plně konkurenceschopnou techniku. Na Barum rally ale budeme pomáhat zajišťovat i druhou fabii pro Martina Březíka s Markem Omelkou. Velkou radost mám také ze zahájení spolupráce se společností MOL Česká republika, která prozatím zahrnuje dva zbývající závody této sezóny v rámci mistrovství České republiky (Barum rally a Rally Příbram). V naší firmě se zabýváme mimo jiné přípravou motorů vozů kategorie R5 od různých výrobců, z tohoto důvodu používáme jen ty nejšpičkovější produkty jako je třeba právě závodní benzín MOL Racing Fuel. Proto věřím, že naše spolupráce bude pokračovat i v budoucnu. Při příležitosti Barum rally také chceme pozvat všechny příznivce rally na čerpací stanici MOL ve Zlíně – Prštném. Ve čtvrtek 23. srpna v době od 17 do 19 hodin zde budou vystaveny oba závodní vozy Škoda Fabia R5, fanoušci si navíc mohou popovídat s jezdci, vyfotit se s posádkami či závodními vozy, k dispozici budou podpisové karty. Na oplátku se budeme těšit na jejich podporu a fandění na rychlostních zkouškách.“
Zdroj: TZ, Mirek Jakeš
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?