EXKLUZIVNÍ VIDEO: Letošní tři plánované starty zkompletuje na Barum Czech Rally Zlín dvojice Roman Kresta - Petr Gross. Na trať 43. ročníku zlínské soutěže vyrazí se startovním číslem 6.
Barum Rally patří v posledních letech k nejprestižnějším domácím závodům, a tak v omezeném letošním programu ADELL MOGUL racing teamu nemohla chybět. Kolem tratí se schází desítky tisíc fanoušků a Roman Kresta je jedním ze čtveřice trojnásobných vítězů tohoto závodu (Hubáček, Haugland, Bertone).
Po bronzovém výsledku na Rally Bohemia, kdy se Kresta s Grossem drželi na dohled konkurence, se podobný průběh dá očekávat i na tratích kolem Zlína. Vizitka "domácího závodu" ale luhačovického jezdce už zásadně nesvazuje.
"Připravovali jsme se jako na každý jiný závod. Absolvovali jsme dva testy. Už to ale nebylo o velkých kilometrech, nebylo to potřeba. Spíše o potvrzení dalších drobných změn, které jsme provedli už před Bohemií a které nás zrychlily. Navíc jezdec mého kalibru musí sednout do auta a vědět, jak rychle jet," říká Roman Kresta.
"Získali jsme i řadu nových poznatků o ´evropských´ pneumatikách, které jsme před Bohemií neměli. Nyní jsme je vyzkoušeli na suchém i mokrém povrchu," doplňuje luhačovický pilot.
Romana Krestu i letos zřejmě čekají otázky, zda tento ročník Barumky pro něj bude tím posledním. Ale z rodáka z Trnavy jasnou odpověď ani tentokrát nedostanete...
"Letos jsme si naplánovali omezený program, a co bude dál, to zatím vůbec neřeším. V duchu profesionálního přístupu však Barumka bude posledním závodem. Ale stále budu mít auto k dispozici, takže se třeba někde objevím. Ale nepodnikám žádné kroky, abych v příštím roce v MMČR startoval. Na Barum rally jsem letos s radostí pozval řadu lidí, kteří nám v kariéře pomohli. A to hlavně v mých začátcích. Zlínským startem chci všem kolem sebe poděkovat a určitě nezapomenu ani na fanoušky, kteří mě vždy doma ´hnali´ kupředu," přiznává Roman Kresta.
Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 30. srpna v 17 hodin slavnostním startem na náměstí Míru ve Zlíně, nejrychlejší posádky budou na stejném místě očekávány 1. září kolem 16 hodin.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?