EXKLUZIVNÍ VIDEO: Letošní tři plánované starty zkompletuje na Barum Czech Rally Zlín dvojice Roman Kresta - Petr Gross. Na trať 43. ročníku zlínské soutěže vyrazí se startovním číslem 6.
Barum Rally patří v posledních letech k nejprestižnějším domácím závodům, a tak v omezeném letošním programu ADELL MOGUL racing teamu nemohla chybět. Kolem tratí se schází desítky tisíc fanoušků a Roman Kresta je jedním ze čtveřice trojnásobných vítězů tohoto závodu (Hubáček, Haugland, Bertone).
Po bronzovém výsledku na Rally Bohemia, kdy se Kresta s Grossem drželi na dohled konkurence, se podobný průběh dá očekávat i na tratích kolem Zlína. Vizitka "domácího závodu" ale luhačovického jezdce už zásadně nesvazuje.
"Připravovali jsme se jako na každý jiný závod. Absolvovali jsme dva testy. Už to ale nebylo o velkých kilometrech, nebylo to potřeba. Spíše o potvrzení dalších drobných změn, které jsme provedli už před Bohemií a které nás zrychlily. Navíc jezdec mého kalibru musí sednout do auta a vědět, jak rychle jet," říká Roman Kresta.
"Získali jsme i řadu nových poznatků o ´evropských´ pneumatikách, které jsme před Bohemií neměli. Nyní jsme je vyzkoušeli na suchém i mokrém povrchu," doplňuje luhačovický pilot.
Romana Krestu i letos zřejmě čekají otázky, zda tento ročník Barumky pro něj bude tím posledním. Ale z rodáka z Trnavy jasnou odpověď ani tentokrát nedostanete...
"Letos jsme si naplánovali omezený program, a co bude dál, to zatím vůbec neřeším. V duchu profesionálního přístupu však Barumka bude posledním závodem. Ale stále budu mít auto k dispozici, takže se třeba někde objevím. Ale nepodnikám žádné kroky, abych v příštím roce v MMČR startoval. Na Barum rally jsem letos s radostí pozval řadu lidí, kteří nám v kariéře pomohli. A to hlavně v mých začátcích. Zlínským startem chci všem kolem sebe poděkovat a určitě nezapomenu ani na fanoušky, kteří mě vždy doma ´hnali´ kupředu," přiznává Roman Kresta.
Barum Czech Rally Zlín odstartuje v pátek 30. srpna v 17 hodin slavnostním startem na náměstí Míru ve Zlíně, nejrychlejší posádky budou na stejném místě očekávány 1. září kolem 16 hodin.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.