Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila zpěvačce Olze Lounové, která v barvách vsetínského týmu JTRT úspěšně dokončila Barum rally, veškerou radost z velmi dobrého výkonu v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami.
“Postřeh Olgy, bych řekl, přesně vyjadřuje stanovisko celého teamu, a myslím, že i drtivé většiny závodníků, pořadatelů a všech lídí pohybujících se ve světě rally,” říká šéf týmu Jaromír Tomaštík.
„K tomu závodu se vlastně nechci vůbec vracet“, zaznělo z úst Olgy Lounové po Barum rally. „Letos to není úplně nejšťastnější rok, pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast. Ráda bych touto cestou apelovala na všechny diváky rally, aby pochopili, že rally je závod na dočasně uzavřené trati a že všichni závodníci, i já číslo XY někde vzadu, se v přilbách a v rámci maximální možné bezpečnosti snažíme dotknout hranic techniky a svých možností. O to v rally jde. Je tedy potřeba jasně a nahlas říct, že jakékoli závodní vozidlo může trať opustit kdykoli a kdekoli. Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže. Pokrýt stovky kilometrů dlouhé závodní tratě je pro pořadatele nemožné. Na to by nestačila ani armáda. A to, že nedojde k technické závadě či pomalému defektu, o kterém jezdec zprvu neví, vám nemůže zaručit nikdo. Je proto potřeba, aby se všichni diváci podél tratí chovali uvážlivě, neboť jestli bude taková bilance nadále pokračovat, tento překrásný a poslední autentický druh motorsportu nám jednou zakážou. Jako milovnice rally a rychlých vozů vyzývám všechny, kteří mají tento sport rádi, aby zachovávali maximální možnou bezpečnost, napomáhali ji a rizika, která rally bezesporu přináší, snižovali na maximální možnou míru a svým chováním se nepodepisovali nad vymřením tohoto ohroženého druhu,“ apeluje na diváky zpěvačka, která třetím rokem brázdí tratě rally.
“Nikdo z nás nejede na závod s cílem ublížit sobě, natož komukoli jinému! Mějte to, prosím, na paměti všichni, kteří se na závody dorazíte podívat. Dbejte na svou bezpečnost a buďte opatrní, prosím, a dopřejte spoustu fajn zážitků nám i sami sobě," dodává šéf týmu Jaromír Tomaštík.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?