Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila zpěvačce Olze Lounové, která v barvách vsetínského týmu JTRT úspěšně dokončila Barum rally, veškerou radost z velmi dobrého výkonu v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami.
“Postřeh Olgy, bych řekl, přesně vyjadřuje stanovisko celého teamu, a myslím, že i drtivé většiny závodníků, pořadatelů a všech lídí pohybujících se ve světě rally,” říká šéf týmu Jaromír Tomaštík.
„K tomu závodu se vlastně nechci vůbec vracet“, zaznělo z úst Olgy Lounové po Barum rally. „Letos to není úplně nejšťastnější rok, pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast. Ráda bych touto cestou apelovala na všechny diváky rally, aby pochopili, že rally je závod na dočasně uzavřené trati a že všichni závodníci, i já číslo XY někde vzadu, se v přilbách a v rámci maximální možné bezpečnosti snažíme dotknout hranic techniky a svých možností. O to v rally jde. Je tedy potřeba jasně a nahlas říct, že jakékoli závodní vozidlo může trať opustit kdykoli a kdekoli. Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže. Pokrýt stovky kilometrů dlouhé závodní tratě je pro pořadatele nemožné. Na to by nestačila ani armáda. A to, že nedojde k technické závadě či pomalému defektu, o kterém jezdec zprvu neví, vám nemůže zaručit nikdo. Je proto potřeba, aby se všichni diváci podél tratí chovali uvážlivě, neboť jestli bude taková bilance nadále pokračovat, tento překrásný a poslední autentický druh motorsportu nám jednou zakážou. Jako milovnice rally a rychlých vozů vyzývám všechny, kteří mají tento sport rádi, aby zachovávali maximální možnou bezpečnost, napomáhali ji a rizika, která rally bezesporu přináší, snižovali na maximální možnou míru a svým chováním se nepodepisovali nad vymřením tohoto ohroženého druhu,“ apeluje na diváky zpěvačka, která třetím rokem brázdí tratě rally.
“Nikdo z nás nejede na závod s cílem ublížit sobě, natož komukoli jinému! Mějte to, prosím, na paměti všichni, kteří se na závody dorazíte podívat. Dbejte na svou bezpečnost a buďte opatrní, prosím, a dopřejte spoustu fajn zážitků nám i sami sobě," dodává šéf týmu Jaromír Tomaštík.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.