Tragická nehoda se smrtelným následkem zkazila zpěvačce Olze Lounové, která v barvách vsetínského týmu JTRT úspěšně dokončila Barum rally, veškerou radost z velmi dobrého výkonu v podobě 2. místa mezi dámskými posádkami.
“Postřeh Olgy, bych řekl, přesně vyjadřuje stanovisko celého teamu, a myslím, že i drtivé většiny závodníků, pořadatelů a všech lídí pohybujících se ve světě rally,” říká šéf týmu Jaromír Tomaštík.
„K tomu závodu se vlastně nechci vůbec vracet“, zaznělo z úst Olgy Lounové po Barum rally. „Letos to není úplně nejšťastnější rok, pozůstalým vyjadřuji upřímnou soustrast. Ráda bych touto cestou apelovala na všechny diváky rally, aby pochopili, že rally je závod na dočasně uzavřené trati a že všichni závodníci, i já číslo XY někde vzadu, se v přilbách a v rámci maximální možné bezpečnosti snažíme dotknout hranic techniky a svých možností. O to v rally jde. Je tedy potřeba jasně a nahlas říct, že jakékoli závodní vozidlo může trať opustit kdykoli a kdekoli. Je proto potřeba s tím počítat a hledat jen takový divácký prostor, kde je možné se za něčím ukrýt, anebo kam už auto prostě doletět nemůže. Pokrýt stovky kilometrů dlouhé závodní tratě je pro pořadatele nemožné. Na to by nestačila ani armáda. A to, že nedojde k technické závadě či pomalému defektu, o kterém jezdec zprvu neví, vám nemůže zaručit nikdo. Je proto potřeba, aby se všichni diváci podél tratí chovali uvážlivě, neboť jestli bude taková bilance nadále pokračovat, tento překrásný a poslední autentický druh motorsportu nám jednou zakážou. Jako milovnice rally a rychlých vozů vyzývám všechny, kteří mají tento sport rádi, aby zachovávali maximální možnou bezpečnost, napomáhali ji a rizika, která rally bezesporu přináší, snižovali na maximální možnou míru a svým chováním se nepodepisovali nad vymřením tohoto ohroženého druhu,“ apeluje na diváky zpěvačka, která třetím rokem brázdí tratě rally.
“Nikdo z nás nejede na závod s cílem ublížit sobě, natož komukoli jinému! Mějte to, prosím, na paměti všichni, kteří se na závody dorazíte podívat. Dbejte na svou bezpečnost a buďte opatrní, prosím, a dopřejte spoustu fajn zážitků nám i sami sobě," dodává šéf týmu Jaromír Tomaštík.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?