Čtvrtý start ADELL MOGUL Racing Teamu v sezoně, čtvrtá stříbrná pozice pro Romana Krestu s Petrem Grossem. Nad síly jejich Škody Fabia Super 2000 opět při Agrotec Petronas rally Hustopeče byl pouze Jan Kopecký.
Hned od úvodních kilometrů se potvrdilo, že se Jan Kopecký a Roman Kresta poperou o vítězství na hustopečské soutěži. Luhačovický jezdec dýchal svému konkurentovi na záda a ač ho během pátečních čtyř zkoušek nikdy nepokořil, do druhého dne šel s minimální ztrátou necelých pěti sekund. A navíc s relativním odstupem jezdců bojujících o třetí příčku průběžného pořadí.
Foto: Tomáš Brázdil,Rallyzone.cz
„Tempo v úvodu závodu bylo opravdu vysoké. Navíc hustopečské tratě byly velmi zrádné, v jednom z míst nás trochu zpomalilo více prachu, že nešlo nic vidět. Jinak fabia fungovala parádně, určitě to byl jeden z našich nejlepších letošních výkonů. Bohužel Honza nám ve třetím testu trochu ujel, když jsem mírně ztratil v jednom odbočení. Pět vteřin rozdílu bylo i nebylo moc, v takovém tempu totiž záleželo na každé desetině,“ vrátil se k úvodu závodu Roman Kresta.
V druhé etapě hustopečské soutěže Kopecký pokračoval v nasazeném tempu a už v dopolední sekci mírně Romanu Krestovi s Petrem Grossem poodjel. Ti sice v závěru dvakrát našli recept na jezdce Škody, ale na obrat to nestačilo. Celkově zaostali za vítězem o více než půlminutu, což je stále nejmenší odstup z dosud odjetých domácích závodů. Jezdec ADELL MOGUL racing teamu si upevnil druhé místo průběžného pořadí šampionátu a titul vicemistra se mu hodně přiblížil.
„Bohužel rozhodla erzeta Starovice. Ráno to nebylo pocitově úplně v pohodě. Tam nám Jan Kopecký dvakrát ujel. Jinak jsme s ním dokázali držet krok. Proto musím být se svým vystoupením spokojen. Kdybych chtěl pomýšlet na vítězství, musel bych jít do příliš velkého rizika a to jsem nechtěl podstoupit. O titulu se zdá být rozhodnuto, na druhou stranu i naše pozice je před startem Bohemie příznivá,“ doplnil Roman Kresta. „Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel.Stav MMČR 2012 (5/8): 1. Jan Kopecký 250, 2. Roman Kresta 152, 3. Václav Pech 96, 4. Jaromír Tarabus 94, 5. Pavel Valoušek 74, 6. Martin Semerád 66ADELL MOGUL Racing Team se dále zúčastní Rally Bohemia ve dnech 13. – 15. července 2012. Soutěž má centrum v Mladé Boleslavi.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.