Čtvrtý start ADELL MOGUL Racing Teamu v sezoně, čtvrtá stříbrná pozice pro Romana Krestu s Petrem Grossem. Nad síly jejich Škody Fabia Super 2000 opět při Agrotec Petronas rally Hustopeče byl pouze Jan Kopecký.
Hned od úvodních kilometrů se potvrdilo, že se Jan Kopecký a Roman Kresta poperou o vítězství na hustopečské soutěži. Luhačovický jezdec dýchal svému konkurentovi na záda a ač ho během pátečních čtyř zkoušek nikdy nepokořil, do druhého dne šel s minimální ztrátou necelých pěti sekund. A navíc s relativním odstupem jezdců bojujících o třetí příčku průběžného pořadí.
Foto: Tomáš Brázdil,Rallyzone.cz
„Tempo v úvodu závodu bylo opravdu vysoké. Navíc hustopečské tratě byly velmi zrádné, v jednom z míst nás trochu zpomalilo více prachu, že nešlo nic vidět. Jinak fabia fungovala parádně, určitě to byl jeden z našich nejlepších letošních výkonů. Bohužel Honza nám ve třetím testu trochu ujel, když jsem mírně ztratil v jednom odbočení. Pět vteřin rozdílu bylo i nebylo moc, v takovém tempu totiž záleželo na každé desetině,“ vrátil se k úvodu závodu Roman Kresta.
V druhé etapě hustopečské soutěže Kopecký pokračoval v nasazeném tempu a už v dopolední sekci mírně Romanu Krestovi s Petrem Grossem poodjel. Ti sice v závěru dvakrát našli recept na jezdce Škody, ale na obrat to nestačilo. Celkově zaostali za vítězem o více než půlminutu, což je stále nejmenší odstup z dosud odjetých domácích závodů. Jezdec ADELL MOGUL racing teamu si upevnil druhé místo průběžného pořadí šampionátu a titul vicemistra se mu hodně přiblížil.
„Bohužel rozhodla erzeta Starovice. Ráno to nebylo pocitově úplně v pohodě. Tam nám Jan Kopecký dvakrát ujel. Jinak jsme s ním dokázali držet krok. Proto musím být se svým vystoupením spokojen. Kdybych chtěl pomýšlet na vítězství, musel bych jít do příliš velkého rizika a to jsem nechtěl podstoupit. O titulu se zdá být rozhodnuto, na druhou stranu i naše pozice je před startem Bohemie příznivá,“ doplnil Roman Kresta. „Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel.Stav MMČR 2012 (5/8): 1. Jan Kopecký 250, 2. Roman Kresta 152, 3. Václav Pech 96, 4. Jaromír Tarabus 94, 5. Pavel Valoušek 74, 6. Martin Semerád 66ADELL MOGUL Racing Team se dále zúčastní Rally Bohemia ve dnech 13. – 15. července 2012. Soutěž má centrum v Mladé Boleslavi.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.