Výborné časy, vyrovnané výkony, obrovské odhodlání..., na získání cenného kovu to sice nestačilo, přesto posádka Pavel Valoušek a Lukáš Kostka na uplynulé Rally Hustopeče dokázala, že patří mezi českou rallyovou elitu.
Na osmé Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče čekala Peugeot Delimax Total Team konkurence v plné sestavě. Do Hustopečí se o uplynulém víkendu sjela celá česká rallyová špička. Posádka Pavel Valoušek a Lukáš Kostka s vozem Peugeot 207 S2000 se s ní utkali s nejvyšším nasazením. V prvních erzetách se Peugeot se startovním číslem 6 umisťoval na 5. a 6. příčkách, od poloviny závodu ovšem začaly přibývat druhé a třetí nejlepší časy. Posádka Pavel Valoušek – Lukáš Kostka urputně bojovala o celkovou třetí pozici. Ta jim nakonec o dvě vteřiny utekla a Peugeot Delimax Total Team se musel spokojit se čtvrtým místem, nicméně přesto vládne v týmu všeobecná spokojenost.„Po dlouhé době mám ze svého výkonu opravdu dobrý pocit,“ prohlásil pilot Pavel Valoušek a dodává: „Boj byl tvrdý až do konce. Zrychlovali jsme s každou RZ a byli jsme opravdu velice blízko od stupňů vítězů. Na Bohemce v našem úsilí bojovat určitě nepolevíme. Naopak, doufám, že ještě přitvrdíme.“
Podobně se k Rally Hustopeče vyjadřuje i spolujezdec Lukáš Kostka: „Myslím, že jsme měli na víc než na „bramborovou medaili“, přesto to vidím spíš dobře. Udělali jsme velký pokrok s autem i jako tým.Spokojení jsou i partneři projektu – společnosti Peugeot ČR a Delimax, dodavatel pneumatik Michelin ČR i maďarská stáj Tagai Racing Technology, která přivezla vůz Peugeot 207 S2000 a postarala o technickou podporu. „Naše účast v Hustopečích dokázala, že jsme se vydali správným směrem z hlediska fungování týmu i technické spolupráce. Pavel a Lukáš jsou už dokonale sehraní a vůz jim maximálně vyhovuje. Určitě máme důvod k optimismu. Na Bohemia Rallye za necelé tři týdny si to znovu ověříme.“ dodává generální ředitel společnosti Delimax, Jan Vrba.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brázdil
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?