Výborné časy, vyrovnané výkony, obrovské odhodlání..., na získání cenného kovu to sice nestačilo, přesto posádka Pavel Valoušek a Lukáš Kostka na uplynulé Rally Hustopeče dokázala, že patří mezi českou rallyovou elitu.
Na osmé Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče čekala Peugeot Delimax Total Team konkurence v plné sestavě. Do Hustopečí se o uplynulém víkendu sjela celá česká rallyová špička. Posádka Pavel Valoušek a Lukáš Kostka s vozem Peugeot 207 S2000 se s ní utkali s nejvyšším nasazením. V prvních erzetách se Peugeot se startovním číslem 6 umisťoval na 5. a 6. příčkách, od poloviny závodu ovšem začaly přibývat druhé a třetí nejlepší časy. Posádka Pavel Valoušek – Lukáš Kostka urputně bojovala o celkovou třetí pozici. Ta jim nakonec o dvě vteřiny utekla a Peugeot Delimax Total Team se musel spokojit se čtvrtým místem, nicméně přesto vládne v týmu všeobecná spokojenost.„Po dlouhé době mám ze svého výkonu opravdu dobrý pocit,“ prohlásil pilot Pavel Valoušek a dodává: „Boj byl tvrdý až do konce. Zrychlovali jsme s každou RZ a byli jsme opravdu velice blízko od stupňů vítězů. Na Bohemce v našem úsilí bojovat určitě nepolevíme. Naopak, doufám, že ještě přitvrdíme.“
Podobně se k Rally Hustopeče vyjadřuje i spolujezdec Lukáš Kostka: „Myslím, že jsme měli na víc než na „bramborovou medaili“, přesto to vidím spíš dobře. Udělali jsme velký pokrok s autem i jako tým.Spokojení jsou i partneři projektu – společnosti Peugeot ČR a Delimax, dodavatel pneumatik Michelin ČR i maďarská stáj Tagai Racing Technology, která přivezla vůz Peugeot 207 S2000 a postarala o technickou podporu. „Naše účast v Hustopečích dokázala, že jsme se vydali správným směrem z hlediska fungování týmu i technické spolupráce. Pavel a Lukáš jsou už dokonale sehraní a vůz jim maximálně vyhovuje. Určitě máme důvod k optimismu. Na Bohemia Rallye za necelé tři týdny si to znovu ověříme.“ dodává generální ředitel společnosti Delimax, Jan Vrba.
Foto: Rallyzone.cz/Tomáš Brázdil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.