Chyba v závěru Rally Hustopeče stála Semeráda „bednu“

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 29. června 2012 11:12
Sdílej:

Prosluněná Rally Hustopeče přinesla dramatický boj ve skupině produkčních vozů, kde se o vítězství pere posádka Semerád – Ceplecha.

Na Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče odjížděla posádka Semerád Rally Teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha v dobré náladě. Čekal je start na jižní Moravě, kde Martin dosud nezávodil, ale dokázal si velmi dobře představit, co jej na vinařských stezkách a rychlých úsecích, které je spojují, čeká. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo opět perfektně připraveno, a tak dle očekávání a předsevzetí tým začal tam, kde v předchozích závodech skončil. Modrobílé Mitsubishi oblepené kamerkami, z nichž můžete pravidelně sledovat atraktivní sestřihy na internetu, se tak objevovalo ve výsledcích první etapy v těsném závěsu za nejrychlejšími speciály S2000, a to bylo přesně umístění, které si tým přál. Boj o vedení ve skupině produkčních vozů pokračoval v celé první etapě a ztráta kolem jedné vteřiny na kilometr na nejrychlejšího Jana Kopeckého byla optimistickým začátkem Rally Hustopeče. „ První etapa byla super. Drželi jsme si vedení v „enkách“ a zajížděli dobré časy,“ popisuje Martin Semerád úvod soutěže, do níž vstupoval jako vedoucí muž kategorie produkčních vozů.

Se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou Martin v sobotu ráno vyrazil vstříc dalším ostrým kilometrům Rally Hustopeče. „V sobotu jsem se nějak nemohl hned od rána dostat do správné pohody. Bylo to asi tím, že jsem se snažil až moc. Jarin Orsák nám hned ráno na okruhu dal asi pět vteřin a bylo vidět, že on naopak zrychlil. Dělal jsem spoustu drobných chybiček, hlavně v dobrzdění do odbočení v křižovatkách, o kterých tahle rally hlavně byla. Snažil jsem se tlačit, ale dost často jsem byl na brzdách moc dlouhý a ztrácel čas. Na druhém okruhu jsme kvůli chybě v probroděné zatáčce a následnému couvání dostali od Jarina dalších 9 vteřin a definitivně jsme se dostali za něj. V tu chvíli už jsem se trochu smířil s tím, že si raději pohlídáme druhé místo. Nechtěl jsem zbytečně riskovat, ale i přesto jsem udělal velkou chybu na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem ještě v jedné rychlé zatáčce chtěl zbytečně najít nějaké desetinky času. V pravé zatáčce na pětku se ale auto sklouzlo a já jsem nepochytal následné kontra. Byla to moje velká chyba auto se ve velké rychlosti roztočilo v lese mezi stromy a keři. Měli jsme štěstí, protože to mohla být pořádná rána. Auto bylo jen minimálně poškozené, ale do kol se dostalo velké množství nečistot, a strašně vibrovalo. Musel jsem potom zastavit a zkontrolovat co se děje. Navíc se nám trochu připlácla hadice od turba a do poslední RZ jsme už jeli s autem, které nemělo výkon. Ztratili jsme dvě pozice a klesli na čtvrté místo a v cíli jsme byli rádi, že jsme nakonec za sebou udrželi Barvíka,“ vysvětluje dramatické události na předposlední rychlostní zkoušce Martin Semerád.

Hodiny ve vysoké rychlosti v lese si naštěstí nevyžádaly odstoupení posádky a i škody na autě jsou minimální, ale znamenalo to, že Semerád s Ceplechou klesli z průběžného 6. místa absolutně na 8., kde už zůstali až do cíle Rally Hustopeče. Spadli také z pomyslné „bedny“ – stupňů vítězů ve třídě 3. 12 bodů za čtvrté místo ve třídě 3 – produkčních vozů ale znamená, že i po Rally Hustopeče je Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou stále ve vedení ve třídě produkčních vozů a taktéž mezi juniorskými posádkami. Martina teď čeká hodně náročný závodnický program, kdy pauza před dalším podnikem Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally – Bohemia Rally bude vyplněna jeho startem na Slovensku na Rally Lubeník, kde vedle něj usedne spolujezdec Mozner.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.