Chyba v závěru Rally Hustopeče stála Semeráda „bednu“

rally hustopeče
rally hustopeče, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Petr Eliáš 29. června 2012 11:12
Sdílej:

Prosluněná Rally Hustopeče přinesla dramatický boj ve skupině produkčních vozů, kde se o vítězství pere posádka Semerád – Ceplecha.

Na Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče odjížděla posádka Semerád Rally Teamu Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha v dobré náladě. Čekal je start na jižní Moravě, kde Martin dosud nezávodil, ale dokázal si velmi dobře představit, co jej na vinařských stezkách a rychlých úsecích, které je spojují, čeká. Týmové Mitsubishi Lancer EVO IX bylo opět perfektně připraveno, a tak dle očekávání a předsevzetí tým začal tam, kde v předchozích závodech skončil. Modrobílé Mitsubishi oblepené kamerkami, z nichž můžete pravidelně sledovat atraktivní sestřihy na internetu, se tak objevovalo ve výsledcích první etapy v těsném závěsu za nejrychlejšími speciály S2000, a to bylo přesně umístění, které si tým přál. Boj o vedení ve skupině produkčních vozů pokračoval v celé první etapě a ztráta kolem jedné vteřiny na kilometr na nejrychlejšího Jana Kopeckého byla optimistickým začátkem Rally Hustopeče. „ První etapa byla super. Drželi jsme si vedení v „enkách“ a zajížděli dobré časy,“ popisuje Martin Semerád úvod soutěže, do níž vstupoval jako vedoucí muž kategorie produkčních vozů.

Se spolujezdcem Bohuslavem Ceplechou Martin v sobotu ráno vyrazil vstříc dalším ostrým kilometrům Rally Hustopeče. „V sobotu jsem se nějak nemohl hned od rána dostat do správné pohody. Bylo to asi tím, že jsem se snažil až moc. Jarin Orsák nám hned ráno na okruhu dal asi pět vteřin a bylo vidět, že on naopak zrychlil. Dělal jsem spoustu drobných chybiček, hlavně v dobrzdění do odbočení v křižovatkách, o kterých tahle rally hlavně byla. Snažil jsem se tlačit, ale dost často jsem byl na brzdách moc dlouhý a ztrácel čas. Na druhém okruhu jsme kvůli chybě v probroděné zatáčce a následnému couvání dostali od Jarina dalších 9 vteřin a definitivně jsme se dostali za něj. V tu chvíli už jsem se trochu smířil s tím, že si raději pohlídáme druhé místo. Nechtěl jsem zbytečně riskovat, ale i přesto jsem udělal velkou chybu na předposlední rychlostní zkoušce, kde jsem ještě v jedné rychlé zatáčce chtěl zbytečně najít nějaké desetinky času. V pravé zatáčce na pětku se ale auto sklouzlo a já jsem nepochytal následné kontra. Byla to moje velká chyba auto se ve velké rychlosti roztočilo v lese mezi stromy a keři. Měli jsme štěstí, protože to mohla být pořádná rána. Auto bylo jen minimálně poškozené, ale do kol se dostalo velké množství nečistot, a strašně vibrovalo. Musel jsem potom zastavit a zkontrolovat co se děje. Navíc se nám trochu připlácla hadice od turba a do poslední RZ jsme už jeli s autem, které nemělo výkon. Ztratili jsme dvě pozice a klesli na čtvrté místo a v cíli jsme byli rádi, že jsme nakonec za sebou udrželi Barvíka,“ vysvětluje dramatické události na předposlední rychlostní zkoušce Martin Semerád.

Hodiny ve vysoké rychlosti v lese si naštěstí nevyžádaly odstoupení posádky a i škody na autě jsou minimální, ale znamenalo to, že Semerád s Ceplechou klesli z průběžného 6. místa absolutně na 8., kde už zůstali až do cíle Rally Hustopeče. Spadli také z pomyslné „bedny“ – stupňů vítězů ve třídě 3. 12 bodů za čtvrté místo ve třídě 3 – produkčních vozů ale znamená, že i po Rally Hustopeče je Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou stále ve vedení ve třídě produkčních vozů a taktéž mezi juniorskými posádkami. Martina teď čeká hodně náročný závodnický program, kdy pauza před dalším podnikem Mediasport mezinárodního mistrovství České republiky v rally – Bohemia Rally bude vyplněna jeho startem na Slovensku na Rally Lubeník, kde vedle něj usedne spolujezdec Mozner.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?