V rámci XXXIX. Rally Bohemia se v neděli odstartuje pohár pro i automobily, které by jinak na „evropské“ soutěži startovat nemohly.
Start XXXIX. Rally Bohemia se již blíží mílovými kroky a do 13. července zbývá přibližně jen jeden měsíc. Do Mladé Boleslavi se za tu dobu sjedou soutěžní jezdci, kteří budou chtít závodit v FIA Evropském poháru – Central, Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally a během první etapy rally budete moci obdivovat i legendární rally vozy při Historic Show. Ani druhá etapa však nezůstane ochuzena o pestrobarevné a početné startovní pole, které přinášejí vozy, jenž by nemohly startovat v soutěži dle mezinárodních řádů FIA.
Pro řádně otestované vozy, které ale můžeme vídat například jen v soutěžích rallysprintů nebo v rámci poháru ČR, vypsali pořadatelé XXXIX. Rally Bohemia pro druhou etapu soutěže pohár s názvem Rally Bohemia Open. Tohoto závodu se tedy například mohou zúčastnit vozy legendární kategorie WRC s dvoulitrovými přeplňovanými motory, ale i nová WRC s motory 1,6 turbo, vozy třídy 11 - 13 z rallysprintů a další soudobé i historické vozy, které prošly řádným testováním. Start všem vozům a soutěžícím v rámci Rally Bohemia Open bude umožněn v souladu s národními řády a za předpokladu splnění zásad pro start s těmito vozy v národním mistrovství či Poháru ČR.
Pro diváky, kteří budou sledovat zápolení na tratích rychlostních zkoušek II. etapy XXXIX. Rally Bohemia, znamená zařazení poháru Rally Bohemia Open další možnost, jak vidět pěkné závodní vozy na tratích Rally Bohemia, které by jinak startovat nemohly. Pole účastníků poháru Rally Bohemia Open bude od ostatních účastníků XXXIX. Rally Bohemia odděleno krátkou pauzou, během které tratí rychlostní zkoušky projede předjezdec. Soutěžním jezdcům to přinese možnost závodit na jedněch z technicky nejnáročnějších a nejkrásnějších rychlostních zkouškách v České republice a s plným zabezpečením.
Stanislav Kafka, člen organizačního výboru XXXIX. Rally Bohemia: „Chceme dát šanci klukům s historickými, ale i se soudobými vozy svézt se před diváky na Bohemce. Navíc je možné, že se některý z účastníků zúčastní jak sobotní Historic Show, ale současně i nedělního poháru Rally Bohemia Open. Diváky pohled na tyto vozy určitě také potěší. Účastníci poháru Open budou klasifikováni samostatně v absolutním pořadí, ale i v rámci dalších skupin, které pro ně vypíšeme. Podařilo se nám vypsat i kategorii pro nové vozy WRC, a třeba se do poháru přihlásí některý z řad závodníků v rámci testu. To už ale předbíháme. Protože je ohledně poháru Rally Bohemia Open mnoho dotazů, tak na stránkách www.rallybohemia.cz bude zřízena sekce, kde budeme na dotazy ohledně účasti v poháru odpovídat. Sledujte proto naše stránky, kde se vše důležité dozvíte.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?