Nadcházející sobota bude patřit dalšímu rozdělování bodů v rámci českého mistrovství ve sprintrallye. Tentokrát se pojede Rally Krkonoše v okolí Trutnova a Interaction Ford Czech Rally Team nebude na startu chybět.
Tým Jiřího Navrátila měl před odjezdem na soutěž dost na pilno. Při běžné výměně oleje v převodovce se v oleji objevily kovové piliny a tak převodovka minulý pátek putovala do jihlavské dílny Martina Prokopa. Naštěstí se ukázalo, že nevydržely pouze distanční kroužky a oprava byla vcelku jednoduchá. Po složení převodovky a namontování zpět do Fiony se však objevil další problém. Na středu byl naplánovaný krátký test nedaleko Sedlčan, stopku ovšem vystavila klouzající spojka a test skončil ještě dříve než začal. Vědělo se, že spojka je na limitu kilometrového proběhu, ale na voze jsou po Rally Krkonoše v plánu větší repase a tým věřil, že spojka ještě vydrží. Rychle se tedy jelo zpět do dílny. Zbytek středy a čtvrtku proběhl ve znamení skládání spojky z dostupných dílů, opět za pomoci JipoCar Racingu a Ivana Matouška ml. Dílo se nakonec podařilo a Václav Arazim včera večer provedl úspěšný shake down. Fiona by tedy měla být v plné kondici.
Při Rally Krkonoše se Jirkův Ford Fiesta S2000 poprvé představí s novým partnerem, kterým se stalo české zastoupení britské společnosti Millers Oils. Její prvotřídní produkty ve Fioně používal už Martin Prokop a Interaction Czech Rally Team v této tradici pokračuje. Petru Vejvodovi je vystupování posádky Navrátil – Gál na tratích českých soutěží sympatické a rozhodl se její další účinkování podpořit dodáváním olejů a maziv pro jejich závodní vůz.
Další novinkou je nová přilba Stilo v designu Fordu Fiesta S2000, kterou bude mít Jirka na hlavě poprvé právě při Rally Krkonoše. Autorem designu je grafické studio B2, které odvedlo perfektní práci.
Jiří Navrátil„V Rallysprintu Krkonoše už jsem dvakrát startoval se sierrou. Líbí se mi zdejší tratě i organizace soutěže. Pořadatelé mají soutěž moc pěkně připravenou a o soutěžní posádky je vždy dobře postaráno. Věřím, že to tak bude i letos. Z druhé strany, poslední tři týdny jsme neprožili zrovna v největší pohodě. Nejdřív jsem musel odvolat start se sierrou na Krumlově. To mne hodně mrzelo, protože jsme se na tuhle soutěž poměrně dobře připravili. Věřím, že bude ještě další šance proti Mirkovi Janotovi nastoupit. Sotva jsme se vzpamatovali z Krumlova, přišel stres s přípravou fiesty. Hlavně poslední anabáze se spojkou výrazně ovlivnila naše plány před soutěží. Včera jsem si dal na otočku Jihlavu a kluci si na dílně slušně mákli. Snad je teď už vše v pořádku. S fiestou jsem tedy od Kopné neujel ani metr a doufám, že nám to nebude moc chybět. Ve třídě 2 se opět rozrostla konkurence, proto se na start a porovnání těšíme. Cílem je samozřejmě konečně prorazit do nejlepší desítky.“
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?