Nadcházející sobota bude patřit dalšímu rozdělování bodů v rámci českého mistrovství ve sprintrallye. Tentokrát se pojede Rally Krkonoše v okolí Trutnova a Interaction Ford Czech Rally Team nebude na startu chybět.
Tým Jiřího Navrátila měl před odjezdem na soutěž dost na pilno. Při běžné výměně oleje v převodovce se v oleji objevily kovové piliny a tak převodovka minulý pátek putovala do jihlavské dílny Martina Prokopa. Naštěstí se ukázalo, že nevydržely pouze distanční kroužky a oprava byla vcelku jednoduchá. Po složení převodovky a namontování zpět do Fiony se však objevil další problém. Na středu byl naplánovaný krátký test nedaleko Sedlčan, stopku ovšem vystavila klouzající spojka a test skončil ještě dříve než začal. Vědělo se, že spojka je na limitu kilometrového proběhu, ale na voze jsou po Rally Krkonoše v plánu větší repase a tým věřil, že spojka ještě vydrží. Rychle se tedy jelo zpět do dílny. Zbytek středy a čtvrtku proběhl ve znamení skládání spojky z dostupných dílů, opět za pomoci JipoCar Racingu a Ivana Matouška ml. Dílo se nakonec podařilo a Václav Arazim včera večer provedl úspěšný shake down. Fiona by tedy měla být v plné kondici.
Při Rally Krkonoše se Jirkův Ford Fiesta S2000 poprvé představí s novým partnerem, kterým se stalo české zastoupení britské společnosti Millers Oils. Její prvotřídní produkty ve Fioně používal už Martin Prokop a Interaction Czech Rally Team v této tradici pokračuje. Petru Vejvodovi je vystupování posádky Navrátil – Gál na tratích českých soutěží sympatické a rozhodl se její další účinkování podpořit dodáváním olejů a maziv pro jejich závodní vůz.
Další novinkou je nová přilba Stilo v designu Fordu Fiesta S2000, kterou bude mít Jirka na hlavě poprvé právě při Rally Krkonoše. Autorem designu je grafické studio B2, které odvedlo perfektní práci.
Jiří Navrátil„V Rallysprintu Krkonoše už jsem dvakrát startoval se sierrou. Líbí se mi zdejší tratě i organizace soutěže. Pořadatelé mají soutěž moc pěkně připravenou a o soutěžní posádky je vždy dobře postaráno. Věřím, že to tak bude i letos. Z druhé strany, poslední tři týdny jsme neprožili zrovna v největší pohodě. Nejdřív jsem musel odvolat start se sierrou na Krumlově. To mne hodně mrzelo, protože jsme se na tuhle soutěž poměrně dobře připravili. Věřím, že bude ještě další šance proti Mirkovi Janotovi nastoupit. Sotva jsme se vzpamatovali z Krumlova, přišel stres s přípravou fiesty. Hlavně poslední anabáze se spojkou výrazně ovlivnila naše plány před soutěží. Včera jsem si dal na otočku Jihlavu a kluci si na dílně slušně mákli. Snad je teď už vše v pořádku. S fiestou jsem tedy od Kopné neujel ani metr a doufám, že nám to nebude moc chybět. Ve třídě 2 se opět rozrostla konkurence, proto se na start a porovnání těšíme. Cílem je samozřejmě konečně prorazit do nejlepší desítky.“
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.