Nadcházející sobota bude patřit dalšímu rozdělování bodů v rámci českého mistrovství ve sprintrallye. Tentokrát se pojede Rally Krkonoše v okolí Trutnova a Interaction Ford Czech Rally Team nebude na startu chybět.
Tým Jiřího Navrátila měl před odjezdem na soutěž dost na pilno. Při běžné výměně oleje v převodovce se v oleji objevily kovové piliny a tak převodovka minulý pátek putovala do jihlavské dílny Martina Prokopa. Naštěstí se ukázalo, že nevydržely pouze distanční kroužky a oprava byla vcelku jednoduchá. Po složení převodovky a namontování zpět do Fiony se však objevil další problém. Na středu byl naplánovaný krátký test nedaleko Sedlčan, stopku ovšem vystavila klouzající spojka a test skončil ještě dříve než začal. Vědělo se, že spojka je na limitu kilometrového proběhu, ale na voze jsou po Rally Krkonoše v plánu větší repase a tým věřil, že spojka ještě vydrží. Rychle se tedy jelo zpět do dílny. Zbytek středy a čtvrtku proběhl ve znamení skládání spojky z dostupných dílů, opět za pomoci JipoCar Racingu a Ivana Matouška ml. Dílo se nakonec podařilo a Václav Arazim včera večer provedl úspěšný shake down. Fiona by tedy měla být v plné kondici.
Při Rally Krkonoše se Jirkův Ford Fiesta S2000 poprvé představí s novým partnerem, kterým se stalo české zastoupení britské společnosti Millers Oils. Její prvotřídní produkty ve Fioně používal už Martin Prokop a Interaction Czech Rally Team v této tradici pokračuje. Petru Vejvodovi je vystupování posádky Navrátil – Gál na tratích českých soutěží sympatické a rozhodl se její další účinkování podpořit dodáváním olejů a maziv pro jejich závodní vůz.
Další novinkou je nová přilba Stilo v designu Fordu Fiesta S2000, kterou bude mít Jirka na hlavě poprvé právě při Rally Krkonoše. Autorem designu je grafické studio B2, které odvedlo perfektní práci.
Jiří Navrátil„V Rallysprintu Krkonoše už jsem dvakrát startoval se sierrou. Líbí se mi zdejší tratě i organizace soutěže. Pořadatelé mají soutěž moc pěkně připravenou a o soutěžní posádky je vždy dobře postaráno. Věřím, že to tak bude i letos. Z druhé strany, poslední tři týdny jsme neprožili zrovna v největší pohodě. Nejdřív jsem musel odvolat start se sierrou na Krumlově. To mne hodně mrzelo, protože jsme se na tuhle soutěž poměrně dobře připravili. Věřím, že bude ještě další šance proti Mirkovi Janotovi nastoupit. Sotva jsme se vzpamatovali z Krumlova, přišel stres s přípravou fiesty. Hlavně poslední anabáze se spojkou výrazně ovlivnila naše plány před soutěží. Včera jsem si dal na otočku Jihlavu a kluci si na dílně slušně mákli. Snad je teď už vše v pořádku. S fiestou jsem tedy od Kopné neujel ani metr a doufám, že nám to nebude moc chybět. Ve třídě 2 se opět rozrostla konkurence, proto se na start a porovnání těšíme. Cílem je samozřejmě konečně prorazit do nejlepší desítky.“
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.