Nadcházející sobota bude patřit dalšímu rozdělování bodů v rámci českého mistrovství ve sprintrallye. Tentokrát se pojede Rally Krkonoše v okolí Trutnova a Interaction Ford Czech Rally Team nebude na startu chybět.
Tým Jiřího Navrátila měl před odjezdem na soutěž dost na pilno. Při běžné výměně oleje v převodovce se v oleji objevily kovové piliny a tak převodovka minulý pátek putovala do jihlavské dílny Martina Prokopa. Naštěstí se ukázalo, že nevydržely pouze distanční kroužky a oprava byla vcelku jednoduchá. Po složení převodovky a namontování zpět do Fiony se však objevil další problém. Na středu byl naplánovaný krátký test nedaleko Sedlčan, stopku ovšem vystavila klouzající spojka a test skončil ještě dříve než začal. Vědělo se, že spojka je na limitu kilometrového proběhu, ale na voze jsou po Rally Krkonoše v plánu větší repase a tým věřil, že spojka ještě vydrží. Rychle se tedy jelo zpět do dílny. Zbytek středy a čtvrtku proběhl ve znamení skládání spojky z dostupných dílů, opět za pomoci JipoCar Racingu a Ivana Matouška ml. Dílo se nakonec podařilo a Václav Arazim včera večer provedl úspěšný shake down. Fiona by tedy měla být v plné kondici.
Při Rally Krkonoše se Jirkův Ford Fiesta S2000 poprvé představí s novým partnerem, kterým se stalo české zastoupení britské společnosti Millers Oils. Její prvotřídní produkty ve Fioně používal už Martin Prokop a Interaction Czech Rally Team v této tradici pokračuje. Petru Vejvodovi je vystupování posádky Navrátil – Gál na tratích českých soutěží sympatické a rozhodl se její další účinkování podpořit dodáváním olejů a maziv pro jejich závodní vůz.
Další novinkou je nová přilba Stilo v designu Fordu Fiesta S2000, kterou bude mít Jirka na hlavě poprvé právě při Rally Krkonoše. Autorem designu je grafické studio B2, které odvedlo perfektní práci.
Jiří Navrátil„V Rallysprintu Krkonoše už jsem dvakrát startoval se sierrou. Líbí se mi zdejší tratě i organizace soutěže. Pořadatelé mají soutěž moc pěkně připravenou a o soutěžní posádky je vždy dobře postaráno. Věřím, že to tak bude i letos. Z druhé strany, poslední tři týdny jsme neprožili zrovna v největší pohodě. Nejdřív jsem musel odvolat start se sierrou na Krumlově. To mne hodně mrzelo, protože jsme se na tuhle soutěž poměrně dobře připravili. Věřím, že bude ještě další šance proti Mirkovi Janotovi nastoupit. Sotva jsme se vzpamatovali z Krumlova, přišel stres s přípravou fiesty. Hlavně poslední anabáze se spojkou výrazně ovlivnila naše plány před soutěží. Včera jsem si dal na otočku Jihlavu a kluci si na dílně slušně mákli. Snad je teď už vše v pořádku. S fiestou jsem tedy od Kopné neujel ani metr a doufám, že nám to nebude moc chybět. Ve třídě 2 se opět rozrostla konkurence, proto se na start a porovnání těšíme. Cílem je samozřejmě konečně prorazit do nejlepší desítky.“
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.