Nadcházející sobota bude patřit dalšímu rozdělování bodů v rámci českého mistrovství ve sprintrallye. Tentokrát se pojede Rally Krkonoše v okolí Trutnova a Interaction Ford Czech Rally Team nebude na startu chybět.
Tým Jiřího Navrátila měl před odjezdem na soutěž dost na pilno. Při běžné výměně oleje v převodovce se v oleji objevily kovové piliny a tak převodovka minulý pátek putovala do jihlavské dílny Martina Prokopa. Naštěstí se ukázalo, že nevydržely pouze distanční kroužky a oprava byla vcelku jednoduchá. Po složení převodovky a namontování zpět do Fiony se však objevil další problém. Na středu byl naplánovaný krátký test nedaleko Sedlčan, stopku ovšem vystavila klouzající spojka a test skončil ještě dříve než začal. Vědělo se, že spojka je na limitu kilometrového proběhu, ale na voze jsou po Rally Krkonoše v plánu větší repase a tým věřil, že spojka ještě vydrží. Rychle se tedy jelo zpět do dílny. Zbytek středy a čtvrtku proběhl ve znamení skládání spojky z dostupných dílů, opět za pomoci JipoCar Racingu a Ivana Matouška ml. Dílo se nakonec podařilo a Václav Arazim včera večer provedl úspěšný shake down. Fiona by tedy měla být v plné kondici.
Při Rally Krkonoše se Jirkův Ford Fiesta S2000 poprvé představí s novým partnerem, kterým se stalo české zastoupení britské společnosti Millers Oils. Její prvotřídní produkty ve Fioně používal už Martin Prokop a Interaction Czech Rally Team v této tradici pokračuje. Petru Vejvodovi je vystupování posádky Navrátil – Gál na tratích českých soutěží sympatické a rozhodl se její další účinkování podpořit dodáváním olejů a maziv pro jejich závodní vůz.
Další novinkou je nová přilba Stilo v designu Fordu Fiesta S2000, kterou bude mít Jirka na hlavě poprvé právě při Rally Krkonoše. Autorem designu je grafické studio B2, které odvedlo perfektní práci.
Jiří Navrátil„V Rallysprintu Krkonoše už jsem dvakrát startoval se sierrou. Líbí se mi zdejší tratě i organizace soutěže. Pořadatelé mají soutěž moc pěkně připravenou a o soutěžní posádky je vždy dobře postaráno. Věřím, že to tak bude i letos. Z druhé strany, poslední tři týdny jsme neprožili zrovna v největší pohodě. Nejdřív jsem musel odvolat start se sierrou na Krumlově. To mne hodně mrzelo, protože jsme se na tuhle soutěž poměrně dobře připravili. Věřím, že bude ještě další šance proti Mirkovi Janotovi nastoupit. Sotva jsme se vzpamatovali z Krumlova, přišel stres s přípravou fiesty. Hlavně poslední anabáze se spojkou výrazně ovlivnila naše plány před soutěží. Včera jsem si dal na otočku Jihlavu a kluci si na dílně slušně mákli. Snad je teď už vše v pořádku. S fiestou jsem tedy od Kopné neujel ani metr a doufám, že nám to nebude moc chybět. Ve třídě 2 se opět rozrostla konkurence, proto se na start a porovnání těšíme. Cílem je samozřejmě konečně prorazit do nejlepší desítky.“
Více informací najdete na www.jiri-navratil.cz nebo na www.facebook.cz, profil: Jiri Navratil
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.