Ač pouze jediný vůz značky Citroën zdolal všechny nástrahy krumlovské trati, francouzská značka figurovala hodně vysoko.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout obsadila 13. místo absolutně, suverénně zvítězila mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. V rámci Citroën Racing Trophy CZ získala finanční prémii čtyři tisíce euro.
Jan Černý se před startem netajil nejvyššími ambicemi a podle toho rovněž vstoupil do závodu. Od prvních testů figuroval na bodovaných příčkách a postupně navyšoval svůj náskok v hodnocení dvoukolek i třídy 5. V novém černém designu se jeho vůz Citroën DS3 R3T protlačil až na třinácté místo absolutně.
„Stejně jako na Valašce nás v první etapě trápily tlumiče. Ve druhé etapě jsme chtěli i trochu výše absolutně, ale z naší snahy a agresivity pramenily chyby. Sám jsme si vyráběl problémy. Bylo to tedy spíš horší než lepší. Ale celkově jsme s krumlovským výsledkem spokojeni. Hlavně jsme vyhráli dvoukolky a uspěli v CRT CZ, což bylo hlavní,“ uvedl v cíli Jan Černý, kterého čeká za dva týdny cesta do Bulharska na další podnik evropského šampionátu.
Druhá déestrojka zlínské dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová nevstoupila do soutěže ideálně. Posádka se potýkala s technickými problémy plynoucí z havárie na Šumavě. Postupné zrychlování zastavila po RZ10 porucha palivového čerpadla.
„Po havárii na Šumavě jsme se pomalu dostávali do tempa, navíc jsme řešili drobné problémy, které se po předchozí nehodě vyskytly. Ve druhé sekci jsme se rozjeli a pěkně jsme si zazávodili. V sobotu jsme laborovali s nastavením. Použili jsme data od výrobce pro pneumatiky Pirelli, ale auto bylo obtížné udržet na Kohoutu a na Malontech na cestě. Pro druhý Kohout jsme citroën změkčili, ale zase nás zpomalil Vrkoslavův výlet z trati. A bohužel po cestě do Českých Budějovic nás zastavilo palivové čerpadlo," popsal průběh závodu Egon Smékal.
Ve třídě 6 se v úvodu závodu neztratili ani další účastníci CRT CZ 2012. Velmi rychle začali s Citroënem C2 R2 MAX Pavel Přibyl i Petr Křížek. Přibyl ale ze čtvrtého místa ve třídě v RZ4 havaroval. Na stejném testu se blýsknul nejrychlejším časem mezi šestnáctistovkami Petr Křížek. Pražský jezdec se vyhoupl na druhé místo ve třídě, které musel posléze přenechat konkurenci, ale po první etapě mu patřila ve třídě 6 třetí pozice. To však byla labutí píseň dvojice Křížek – Novák…
„Petr v soutěžním autě dlouho neseděl, a tak se v úvodu závodu trochu sžíval s cé-dvojkou. Ale v dalších erzetách jsme nasadili dobré tempo a postupně zrychlovali. Byli jsme v kontaktu s konkurencí a v sobotu se chtěli poprat o čelní příčky třídy. Bohužel v posledním pátečním testu nás zradila převodovka. V závěru zkoušky jsme ale dvakrát nezařadili. Protože jsme neměli druhou skříň, museli jsme ze závodu odstoupit,“ objasnil spolujezdec Petr Novák. Polák Rafal Janczak bohužel stejně jako na Valašské rally havaroval, tentokrát v RZ5.
“Krumlovská soutěž je vždy obtížná a vítězem je ten, kdo spatří cíl. To se podařilo pouze jediné posádce s Citroënem DS3 R3T. Mrzí mně odstoupení Pavla Přibyla, jenž po havárii skončil v nemocnici. Do tohoto incidentu stále zrychloval. Přeji mu brzké uzdravení. Smůla potkala také Petra Křížka, jenž v závěru první etapy odstoupil pro poruchu převodovky. Myslím, že by v sobotu konkurenci ukázal záda. Rafal Janczak dále pokračuje v sérii nehod. Jeho snaha vše rychle opravit a nastoupit do dalších závodů je obdivuhodná. Avšak veškeré technické problémy a poškozené plechy jsou malicherností proti tragédii, o které jsem se dozvěděl v závěru dne. Tímto bych chtěl za Citroën Racing Trophy CZ vyjádřit lítost a upřímnou soustrast všem pozůstalým Aleše Zimolky, pro kterého byl krumlovský závod tím posledním,” zhodnotil druhý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rallye Český Krumlov 2012 :
PosádkaUmístění CRT DS3 R3TPrémie
Černý - Kohout 1. místo4 000 Euro + 50 l paliva ELF
Smékal - Hýbnerovápalivové čerpadlo po RZ100
Celkem DS3 R3T
4 000 Euro
PosádkaUmístění CRT C2 R3 MaxPrémieKřížek – P. Novákodstoupili po RZ70Přibyl – Pilnýhavárie v RZ40Janczak - Grudziňskihavárie v RZ50Celkem C2 R2 Max
0 Euro
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.