Ač pouze jediný vůz značky Citroën zdolal všechny nástrahy krumlovské trati, francouzská značka figurovala hodně vysoko.
Posádka Jan Černý – Pavel Kohout obsadila 13. místo absolutně, suverénně zvítězila mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. V rámci Citroën Racing Trophy CZ získala finanční prémii čtyři tisíce euro.
Jan Černý se před startem netajil nejvyššími ambicemi a podle toho rovněž vstoupil do závodu. Od prvních testů figuroval na bodovaných příčkách a postupně navyšoval svůj náskok v hodnocení dvoukolek i třídy 5. V novém černém designu se jeho vůz Citroën DS3 R3T protlačil až na třinácté místo absolutně.
„Stejně jako na Valašce nás v první etapě trápily tlumiče. Ve druhé etapě jsme chtěli i trochu výše absolutně, ale z naší snahy a agresivity pramenily chyby. Sám jsme si vyráběl problémy. Bylo to tedy spíš horší než lepší. Ale celkově jsme s krumlovským výsledkem spokojeni. Hlavně jsme vyhráli dvoukolky a uspěli v CRT CZ, což bylo hlavní,“ uvedl v cíli Jan Černý, kterého čeká za dva týdny cesta do Bulharska na další podnik evropského šampionátu.
Druhá déestrojka zlínské dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová nevstoupila do soutěže ideálně. Posádka se potýkala s technickými problémy plynoucí z havárie na Šumavě. Postupné zrychlování zastavila po RZ10 porucha palivového čerpadla.
„Po havárii na Šumavě jsme se pomalu dostávali do tempa, navíc jsme řešili drobné problémy, které se po předchozí nehodě vyskytly. Ve druhé sekci jsme se rozjeli a pěkně jsme si zazávodili. V sobotu jsme laborovali s nastavením. Použili jsme data od výrobce pro pneumatiky Pirelli, ale auto bylo obtížné udržet na Kohoutu a na Malontech na cestě. Pro druhý Kohout jsme citroën změkčili, ale zase nás zpomalil Vrkoslavův výlet z trati. A bohužel po cestě do Českých Budějovic nás zastavilo palivové čerpadlo," popsal průběh závodu Egon Smékal.
Ve třídě 6 se v úvodu závodu neztratili ani další účastníci CRT CZ 2012. Velmi rychle začali s Citroënem C2 R2 MAX Pavel Přibyl i Petr Křížek. Přibyl ale ze čtvrtého místa ve třídě v RZ4 havaroval. Na stejném testu se blýsknul nejrychlejším časem mezi šestnáctistovkami Petr Křížek. Pražský jezdec se vyhoupl na druhé místo ve třídě, které musel posléze přenechat konkurenci, ale po první etapě mu patřila ve třídě 6 třetí pozice. To však byla labutí píseň dvojice Křížek – Novák…
„Petr v soutěžním autě dlouho neseděl, a tak se v úvodu závodu trochu sžíval s cé-dvojkou. Ale v dalších erzetách jsme nasadili dobré tempo a postupně zrychlovali. Byli jsme v kontaktu s konkurencí a v sobotu se chtěli poprat o čelní příčky třídy. Bohužel v posledním pátečním testu nás zradila převodovka. V závěru zkoušky jsme ale dvakrát nezařadili. Protože jsme neměli druhou skříň, museli jsme ze závodu odstoupit,“ objasnil spolujezdec Petr Novák. Polák Rafal Janczak bohužel stejně jako na Valašské rally havaroval, tentokrát v RZ5.
“Krumlovská soutěž je vždy obtížná a vítězem je ten, kdo spatří cíl. To se podařilo pouze jediné posádce s Citroënem DS3 R3T. Mrzí mně odstoupení Pavla Přibyla, jenž po havárii skončil v nemocnici. Do tohoto incidentu stále zrychloval. Přeji mu brzké uzdravení. Smůla potkala také Petra Křížka, jenž v závěru první etapy odstoupil pro poruchu převodovky. Myslím, že by v sobotu konkurenci ukázal záda. Rafal Janczak dále pokračuje v sérii nehod. Jeho snaha vše rychle opravit a nastoupit do dalších závodů je obdivuhodná. Avšak veškeré technické problémy a poškozené plechy jsou malicherností proti tragédii, o které jsem se dozvěděl v závěru dne. Tímto bych chtěl za Citroën Racing Trophy CZ vyjádřit lítost a upřímnou soustrast všem pozůstalým Aleše Zimolky, pro kterého byl krumlovský závod tím posledním,” zhodnotil druhý závod Citroën Racing Trophy CZ promotér Tomáš Pletka.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rallye Český Krumlov 2012 :
PosádkaUmístění CRT DS3 R3TPrémie
Černý - Kohout 1. místo4 000 Euro + 50 l paliva ELF
Smékal - Hýbnerovápalivové čerpadlo po RZ100
Celkem DS3 R3T
4 000 Euro
PosádkaUmístění CRT C2 R3 MaxPrémieKřížek – P. Novákodstoupili po RZ70Přibyl – Pilnýhavárie v RZ40Janczak - Grudziňskihavárie v RZ50Celkem C2 R2 Max
0 Euro
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.