Rallye Český Krumlov přinesla ADELL MOGUL racing teamu a dvojici Roman Kresta – Petr Gross druhé místo absolutně za Janem Kopeckým.
Rallye Český Krumlov letos provázelo nádherné počasí, které přilákalo k tratím zkoušek obrovské množství fanoušků. Ti mohli sledovat další pokus Romana Kresty o pokoření letošního suveréna Jana Kopeckého. Tovární jezdec Škody ale ani tentokrát nezaváhal, zvítězil stylem start – cíl. Roman Kresta s Petrem Grossem se od druhé zkoušky usadili na druhém místě absolutně. Špetka naděje jim svitla po Kopeckého defektu v RZ10, kdy Škoda Fabia S2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu zajela nejrychlejší čas, ale závěr závodu se opět odjel v Kopeckého režii. Kopecký tak přerušil Krestovu sérii pěti krumlovských prvenství v řadě.
„Je obtížné výsledek hodnotit. Závod probíhal podle letos daného scénáře. Jan Kopecký jel opět hodně rychle a nebyli jsme ho schopni porazit. Navíc rozdíly mezi námi, Honzou a Vaškem Pechem byly ještě větší než na Šumavě, což mě trochu překvapilo. Ale asi to souviselo s letošními podmínkami, neboť za sucha se závodilo opravdu velmi rychle. Ale v rámci našich možností jsme maximálně spokojeni. Závod dopadl pro celý tým úspěšně, neudělali jsme žádné chyby, které by nás stály případné body. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ pronesl v cíli Roman Kresta.
„Potvrdilo se, že Honzovi někde můžeme sekundovat, ale je těžké ho celkově porazit,“ doplnil navigátor Petr Gross.
„Rallye Český Krumlov je nádhernou soutěží, která má díky krajině své kouzlo. Soutěž je pořadatelsky na vysoké úrovni, skvělý je i přístup organizačního týmu k posádkám. Díky počasí se sešlo kolem tratí spousty diváků, líbilo se mi i spojení rally s Lipnem, které začíná fungovat. Škoda jen toho smutného závěru… Všem pozůstalým kolem Aleše Zimolky vyjadřujeme jménem našeho týmu upřímnou soustrast,“ uzavřel Roman Kresta.
Pro vývoj šampionátu znamená druhá pozice upevnění stříbrného postu v průběžné klasifikaci. Roman Kresta navýšil svůj náskok před třetím Václavem Pechem na 23 bodů.Stav MMČR 2012 (4/8): 1. Kopecký 200, 2. Kresta 114, 3. Pech 91, 4. Tarabus 69, 5. Semerád 57
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.