Rallye Český Krumlov přinesla ADELL MOGUL racing teamu a dvojici Roman Kresta – Petr Gross druhé místo absolutně za Janem Kopeckým.
Rallye Český Krumlov letos provázelo nádherné počasí, které přilákalo k tratím zkoušek obrovské množství fanoušků. Ti mohli sledovat další pokus Romana Kresty o pokoření letošního suveréna Jana Kopeckého. Tovární jezdec Škody ale ani tentokrát nezaváhal, zvítězil stylem start – cíl. Roman Kresta s Petrem Grossem se od druhé zkoušky usadili na druhém místě absolutně. Špetka naděje jim svitla po Kopeckého defektu v RZ10, kdy Škoda Fabia S2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu zajela nejrychlejší čas, ale závěr závodu se opět odjel v Kopeckého režii. Kopecký tak přerušil Krestovu sérii pěti krumlovských prvenství v řadě.
„Je obtížné výsledek hodnotit. Závod probíhal podle letos daného scénáře. Jan Kopecký jel opět hodně rychle a nebyli jsme ho schopni porazit. Navíc rozdíly mezi námi, Honzou a Vaškem Pechem byly ještě větší než na Šumavě, což mě trochu překvapilo. Ale asi to souviselo s letošními podmínkami, neboť za sucha se závodilo opravdu velmi rychle. Ale v rámci našich možností jsme maximálně spokojeni. Závod dopadl pro celý tým úspěšně, neudělali jsme žádné chyby, které by nás stály případné body. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ pronesl v cíli Roman Kresta.
„Potvrdilo se, že Honzovi někde můžeme sekundovat, ale je těžké ho celkově porazit,“ doplnil navigátor Petr Gross.
„Rallye Český Krumlov je nádhernou soutěží, která má díky krajině své kouzlo. Soutěž je pořadatelsky na vysoké úrovni, skvělý je i přístup organizačního týmu k posádkám. Díky počasí se sešlo kolem tratí spousty diváků, líbilo se mi i spojení rally s Lipnem, které začíná fungovat. Škoda jen toho smutného závěru… Všem pozůstalým kolem Aleše Zimolky vyjadřujeme jménem našeho týmu upřímnou soustrast,“ uzavřel Roman Kresta.
Pro vývoj šampionátu znamená druhá pozice upevnění stříbrného postu v průběžné klasifikaci. Roman Kresta navýšil svůj náskok před třetím Václavem Pechem na 23 bodů.Stav MMČR 2012 (4/8): 1. Kopecký 200, 2. Kresta 114, 3. Pech 91, 4. Tarabus 69, 5. Semerád 57
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.