Rallye Český Krumlov přinesla ADELL MOGUL racing teamu a dvojici Roman Kresta – Petr Gross druhé místo absolutně za Janem Kopeckým.
Rallye Český Krumlov letos provázelo nádherné počasí, které přilákalo k tratím zkoušek obrovské množství fanoušků. Ti mohli sledovat další pokus Romana Kresty o pokoření letošního suveréna Jana Kopeckého. Tovární jezdec Škody ale ani tentokrát nezaváhal, zvítězil stylem start – cíl. Roman Kresta s Petrem Grossem se od druhé zkoušky usadili na druhém místě absolutně. Špetka naděje jim svitla po Kopeckého defektu v RZ10, kdy Škoda Fabia S2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu zajela nejrychlejší čas, ale závěr závodu se opět odjel v Kopeckého režii. Kopecký tak přerušil Krestovu sérii pěti krumlovských prvenství v řadě.
„Je obtížné výsledek hodnotit. Závod probíhal podle letos daného scénáře. Jan Kopecký jel opět hodně rychle a nebyli jsme ho schopni porazit. Navíc rozdíly mezi námi, Honzou a Vaškem Pechem byly ještě větší než na Šumavě, což mě trochu překvapilo. Ale asi to souviselo s letošními podmínkami, neboť za sucha se závodilo opravdu velmi rychle. Ale v rámci našich možností jsme maximálně spokojeni. Závod dopadl pro celý tým úspěšně, neudělali jsme žádné chyby, které by nás stály případné body. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ pronesl v cíli Roman Kresta.
„Potvrdilo se, že Honzovi někde můžeme sekundovat, ale je těžké ho celkově porazit,“ doplnil navigátor Petr Gross.
„Rallye Český Krumlov je nádhernou soutěží, která má díky krajině své kouzlo. Soutěž je pořadatelsky na vysoké úrovni, skvělý je i přístup organizačního týmu k posádkám. Díky počasí se sešlo kolem tratí spousty diváků, líbilo se mi i spojení rally s Lipnem, které začíná fungovat. Škoda jen toho smutného závěru… Všem pozůstalým kolem Aleše Zimolky vyjadřujeme jménem našeho týmu upřímnou soustrast,“ uzavřel Roman Kresta.
Pro vývoj šampionátu znamená druhá pozice upevnění stříbrného postu v průběžné klasifikaci. Roman Kresta navýšil svůj náskok před třetím Václavem Pechem na 23 bodů.Stav MMČR 2012 (4/8): 1. Kopecký 200, 2. Kresta 114, 3. Pech 91, 4. Tarabus 69, 5. Semerád 57
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.