Semerád na poslední RZ vybojoval vítězství

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Petr Eliáš 31. května 2012 10:30
Sdílej:

Martin Semerád má za sebou jeden z nejlepších závodů po sportovní stránce. Zvítězil mezi produkčními vozy a celkově skončil pátý.

40. Rallye Český Krumlov byla další soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, které se letos Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zúčastnili. Opět se jednalo o rally, kde Martin závodil poprvé, a bylo tedy rozhodující, jak kvalitně si dokáže připravit rozpis a dokáže na něj jet. „Po seznamovacích jízdách jsem věděl, že rally bude hodně rychlá a i zrádná, což se mi stoprocentně potvrdilo. Z tratě jsem měl respekt, rozpis nám s Bohoušem seděl dobře a hned od začátku rally jsme byli na čele mezi produkčními vozy a bojovali s Jarinem Orsákem. Po prvním dni jsme na něj ztráceli asi deset vteřin,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.

Příjemné jarní až letní počasí přivítalo účastníky 40. Rallye Český Krumlov i ve druhé etapě, kde byla připravena kombinace dvou velmi těžkých rychlostních zkoušek s názvy Kohout a Malonty. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Kohout Martin s Bohoušem pořádně zabrali a výsledkem bylo znatelné snížení ztráty na Orsáka na 8,1 vteřiny a boj o vítězství mezi „velkými enky“ byl opět ve hře. „Podařilo se nám zajet super čas a dotáhnout se zase na dostřel Jarinovi. V tu chvíli jsme se rozhodli, že o vítězství zkusíme ještě bojovat a do dalších rychlostních zkoušek jsme šli hodně ostře. Na Lipno jsem si věřil, protože takový charakter rychlostních zkoušek mi vyhovuje. V infarktovém závěru, kdy jsme byli před poslední rychlostní zkouškou tři posádky ve vteřině, se nám nakonec podařilo zvítězit, dostali jsme se v celkovém pořadí o dvě příčky vpřed a hlavně na první místo v kategorii produkčních aut,“ popisuje závěr soutěže ze svého pohledu Martin Semerád.

Celkové páté místo absolutní klasifikace, hned za rychlými a technicky vyspělými vozy S2000 je výkon, se kterým je Martin Semerád i celý jeho tým nad míru spokojený. „Byl to asi největší souboj, který jsem zatím v rally zažil. Vítězství mezi produkčními vozy jsme si skutečně museli vybojovat a to mě těší. Bohužel radost z výsledku nám v cíli soutěže zkazila zpráva o tom, že v nemocnici po nehodě zemřel spolujezdec Aleš Zimolka. To je celému týmu moc líto a vyjadřujeme hlubokou soustrast rodině. Všichni závodníci víme, že k něčemu takovému může dojít, ale nepřipouštíme si to. Věřím, že je to zase na dlouhou dobu poslední křížek v soutěžích,“ přeje si smutný Martin Semerád.

Semerád Rally Team si tedy z Českého Krumlova odvezl poháry za vítězství v kategorii produkčních vozů, vítězství mezi juniory a také cenné body za celkové páté místo v absolutní klasifikaci. Další soutěží, které se Semerád Rally Team zúčastní, bude za dva týdny Rally Krkonoše. Ta má centrum v Trutnově a bude to soutěž, kterou už v minulosti Martin Semerád absolvoval a loni zde dokonce skončil s Michalem Ernstem na druhém místě absolutně.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.