Martin Semerád má za sebou jeden z nejlepších závodů po sportovní stránce. Zvítězil mezi produkčními vozy a celkově skončil pátý.
40. Rallye Český Krumlov byla další soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, které se letos Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zúčastnili. Opět se jednalo o rally, kde Martin závodil poprvé, a bylo tedy rozhodující, jak kvalitně si dokáže připravit rozpis a dokáže na něj jet. „Po seznamovacích jízdách jsem věděl, že rally bude hodně rychlá a i zrádná, což se mi stoprocentně potvrdilo. Z tratě jsem měl respekt, rozpis nám s Bohoušem seděl dobře a hned od začátku rally jsme byli na čele mezi produkčními vozy a bojovali s Jarinem Orsákem. Po prvním dni jsme na něj ztráceli asi deset vteřin,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.
Příjemné jarní až letní počasí přivítalo účastníky 40. Rallye Český Krumlov i ve druhé etapě, kde byla připravena kombinace dvou velmi těžkých rychlostních zkoušek s názvy Kohout a Malonty. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Kohout Martin s Bohoušem pořádně zabrali a výsledkem bylo znatelné snížení ztráty na Orsáka na 8,1 vteřiny a boj o vítězství mezi „velkými enky“ byl opět ve hře. „Podařilo se nám zajet super čas a dotáhnout se zase na dostřel Jarinovi. V tu chvíli jsme se rozhodli, že o vítězství zkusíme ještě bojovat a do dalších rychlostních zkoušek jsme šli hodně ostře. Na Lipno jsem si věřil, protože takový charakter rychlostních zkoušek mi vyhovuje. V infarktovém závěru, kdy jsme byli před poslední rychlostní zkouškou tři posádky ve vteřině, se nám nakonec podařilo zvítězit, dostali jsme se v celkovém pořadí o dvě příčky vpřed a hlavně na první místo v kategorii produkčních aut,“ popisuje závěr soutěže ze svého pohledu Martin Semerád.
Celkové páté místo absolutní klasifikace, hned za rychlými a technicky vyspělými vozy S2000 je výkon, se kterým je Martin Semerád i celý jeho tým nad míru spokojený. „Byl to asi největší souboj, který jsem zatím v rally zažil. Vítězství mezi produkčními vozy jsme si skutečně museli vybojovat a to mě těší. Bohužel radost z výsledku nám v cíli soutěže zkazila zpráva o tom, že v nemocnici po nehodě zemřel spolujezdec Aleš Zimolka. To je celému týmu moc líto a vyjadřujeme hlubokou soustrast rodině. Všichni závodníci víme, že k něčemu takovému může dojít, ale nepřipouštíme si to. Věřím, že je to zase na dlouhou dobu poslední křížek v soutěžích,“ přeje si smutný Martin Semerád.
Semerád Rally Team si tedy z Českého Krumlova odvezl poháry za vítězství v kategorii produkčních vozů, vítězství mezi juniory a také cenné body za celkové páté místo v absolutní klasifikaci. Další soutěží, které se Semerád Rally Team zúčastní, bude za dva týdny Rally Krkonoše. Ta má centrum v Trutnově a bude to soutěž, kterou už v minulosti Martin Semerád absolvoval a loni zde dokonce skončil s Michalem Ernstem na druhém místě absolutně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?