Martin Semerád má za sebou jeden z nejlepších závodů po sportovní stránce. Zvítězil mezi produkčními vozy a celkově skončil pátý.
40. Rallye Český Krumlov byla další soutěží Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, které se letos Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou zúčastnili. Opět se jednalo o rally, kde Martin závodil poprvé, a bylo tedy rozhodující, jak kvalitně si dokáže připravit rozpis a dokáže na něj jet. „Po seznamovacích jízdách jsem věděl, že rally bude hodně rychlá a i zrádná, což se mi stoprocentně potvrdilo. Z tratě jsem měl respekt, rozpis nám s Bohoušem seděl dobře a hned od začátku rally jsme byli na čele mezi produkčními vozy a bojovali s Jarinem Orsákem. Po prvním dni jsme na něj ztráceli asi deset vteřin,“ říká k úvodu soutěže Martin Semerád.
Příjemné jarní až letní počasí přivítalo účastníky 40. Rallye Český Krumlov i ve druhé etapě, kde byla připravena kombinace dvou velmi těžkých rychlostních zkoušek s názvy Kohout a Malonty. Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Kohout Martin s Bohoušem pořádně zabrali a výsledkem bylo znatelné snížení ztráty na Orsáka na 8,1 vteřiny a boj o vítězství mezi „velkými enky“ byl opět ve hře. „Podařilo se nám zajet super čas a dotáhnout se zase na dostřel Jarinovi. V tu chvíli jsme se rozhodli, že o vítězství zkusíme ještě bojovat a do dalších rychlostních zkoušek jsme šli hodně ostře. Na Lipno jsem si věřil, protože takový charakter rychlostních zkoušek mi vyhovuje. V infarktovém závěru, kdy jsme byli před poslední rychlostní zkouškou tři posádky ve vteřině, se nám nakonec podařilo zvítězit, dostali jsme se v celkovém pořadí o dvě příčky vpřed a hlavně na první místo v kategorii produkčních aut,“ popisuje závěr soutěže ze svého pohledu Martin Semerád.
Celkové páté místo absolutní klasifikace, hned za rychlými a technicky vyspělými vozy S2000 je výkon, se kterým je Martin Semerád i celý jeho tým nad míru spokojený. „Byl to asi největší souboj, který jsem zatím v rally zažil. Vítězství mezi produkčními vozy jsme si skutečně museli vybojovat a to mě těší. Bohužel radost z výsledku nám v cíli soutěže zkazila zpráva o tom, že v nemocnici po nehodě zemřel spolujezdec Aleš Zimolka. To je celému týmu moc líto a vyjadřujeme hlubokou soustrast rodině. Všichni závodníci víme, že k něčemu takovému může dojít, ale nepřipouštíme si to. Věřím, že je to zase na dlouhou dobu poslední křížek v soutěžích,“ přeje si smutný Martin Semerád.
Semerád Rally Team si tedy z Českého Krumlova odvezl poháry za vítězství v kategorii produkčních vozů, vítězství mezi juniory a také cenné body za celkové páté místo v absolutní klasifikaci. Další soutěží, které se Semerád Rally Team zúčastní, bude za dva týdny Rally Krkonoše. Ta má centrum v Trutnově a bude to soutěž, kterou už v minulosti Martin Semerád absolvoval a loni zde dokonce skončil s Michalem Ernstem na druhém místě absolutně.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.