Pilot Czech Frod National Teamu Matrtin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě.
Po senzačním čtvrtém místě z Rally Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných mistrovských bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici.
Do závěrečného dne řecké rally vstupovali Martin se Zdeňkem ze šestého místa, ale už v prvním ranním testu se posunuli na pátou příčku. Protože po havárii Nora Solberga a Katařana Attyiaha nebylo vpředu již o co bojovat, pořadí se díky velkým rozestupům do konce nedělní etapy nezměnilo. „Naším plánem pro dnešek bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Ostbergem by mohl skončit havárií v poslední den rally a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli dnes ráno něco ve stylu „hurá přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme“. Nasser se pustil za Mikkelsenem a Petter za Loebem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo dnes vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle,“ popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.
Martin pokračuje: „Mám samozřejmě z dosavadního průběhu sezony radost, konzistentně bodujeme a to na pozicích, o kterých se nám pro letošek ani nesnilo. Jsem si ale stále vědom nemalých rezerv. S autem pořád za každé situace neumím ideálně jet a neustále se učím, i když to po mých několika letech v MS zní možná zvláštně. V Argentině jsem se zlepšil a dost zrychlil v dlouhých zatáčkách, ale zde v Řecku mají tratě zase trochu jiný, utažený charakter a hned jsem cítil, že tohle s Fiestou WRC ještě pořádně neovládám. Té práce je přede mnou a celým týmem ještě hodně. Naším cílem a měřítkem je Mads Ostberg. S ním se chceme srovnávat a v budoucnu dosáhnout jeho rychlosti. Již v sobotu jsme se snažili nepřepustit mu naše místo lacino, ale je vidět že tam je ještě co dohánět a bohužel se k tomu ještě odpoledne, stejně jako v pátek, přidal poškozený zadní stabilizátor. Rozhodně se ale v rámci tohoto progresu nebudeme pouštět do stylu pokus-omyl, jako to dělá třeba Ott Tänak. Nechci se nechat inspirovat písní mého oblíbence Karla Gotta „Dám dělovou ránu“ a epické bitvy, po kterých občas se Zdendou přineseme do servisu kousky Fiesty v igelitce, od nás zatím prosím nečekejte.“
Mazažer týmu Quirin Müller dodává: “Nyní je před námi téměř dvou měsíční pauza a v mistrovství světa pokračujeme až Finskem. Tomu bude předcházet námi oblíbené Estonsko, které jedeme jako testovací závod.“
Konečné výsledky Rally Acropolis 2012:1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC 2. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +40.03. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +3:04.84. ?stberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +6:16.45. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +7:46.56. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +9:41.47. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:59.98. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta RRC, +20:12.29. Tanak / Sikk, FORD Fiesta RS WRC, +23:18.910. Alkuwari / Arena, MINI John Cooper Works WRC, +28:40.5
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.