Pilot Czech Frod National Teamu Matrtin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě.
Po senzačním čtvrtém místě z Rally Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných mistrovských bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici.
Do závěrečného dne řecké rally vstupovali Martin se Zdeňkem ze šestého místa, ale už v prvním ranním testu se posunuli na pátou příčku. Protože po havárii Nora Solberga a Katařana Attyiaha nebylo vpředu již o co bojovat, pořadí se díky velkým rozestupům do konce nedělní etapy nezměnilo. „Naším plánem pro dnešek bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Ostbergem by mohl skončit havárií v poslední den rally a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli dnes ráno něco ve stylu „hurá přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme“. Nasser se pustil za Mikkelsenem a Petter za Loebem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo dnes vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle,“ popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.
Martin pokračuje: „Mám samozřejmě z dosavadního průběhu sezony radost, konzistentně bodujeme a to na pozicích, o kterých se nám pro letošek ani nesnilo. Jsem si ale stále vědom nemalých rezerv. S autem pořád za každé situace neumím ideálně jet a neustále se učím, i když to po mých několika letech v MS zní možná zvláštně. V Argentině jsem se zlepšil a dost zrychlil v dlouhých zatáčkách, ale zde v Řecku mají tratě zase trochu jiný, utažený charakter a hned jsem cítil, že tohle s Fiestou WRC ještě pořádně neovládám. Té práce je přede mnou a celým týmem ještě hodně. Naším cílem a měřítkem je Mads Ostberg. S ním se chceme srovnávat a v budoucnu dosáhnout jeho rychlosti. Již v sobotu jsme se snažili nepřepustit mu naše místo lacino, ale je vidět že tam je ještě co dohánět a bohužel se k tomu ještě odpoledne, stejně jako v pátek, přidal poškozený zadní stabilizátor. Rozhodně se ale v rámci tohoto progresu nebudeme pouštět do stylu pokus-omyl, jako to dělá třeba Ott Tänak. Nechci se nechat inspirovat písní mého oblíbence Karla Gotta „Dám dělovou ránu“ a epické bitvy, po kterých občas se Zdendou přineseme do servisu kousky Fiesty v igelitce, od nás zatím prosím nečekejte.“
Mazažer týmu Quirin Müller dodává: “Nyní je před námi téměř dvou měsíční pauza a v mistrovství světa pokračujeme až Finskem. Tomu bude předcházet námi oblíbené Estonsko, které jedeme jako testovací závod.“
Konečné výsledky Rally Acropolis 2012:1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC 2. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +40.03. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +3:04.84. ?stberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +6:16.45. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +7:46.56. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +9:41.47. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:59.98. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta RRC, +20:12.29. Tanak / Sikk, FORD Fiesta RS WRC, +23:18.910. Alkuwari / Arena, MINI John Cooper Works WRC, +28:40.5
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?