Pilot Czech Frod National Teamu Matrtin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě.
Po senzačním čtvrtém místě z Rally Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných mistrovských bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici.
Do závěrečného dne řecké rally vstupovali Martin se Zdeňkem ze šestého místa, ale už v prvním ranním testu se posunuli na pátou příčku. Protože po havárii Nora Solberga a Katařana Attyiaha nebylo vpředu již o co bojovat, pořadí se díky velkým rozestupům do konce nedělní etapy nezměnilo. „Naším plánem pro dnešek bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Ostbergem by mohl skončit havárií v poslední den rally a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli dnes ráno něco ve stylu „hurá přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme“. Nasser se pustil za Mikkelsenem a Petter za Loebem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo dnes vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle,“ popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.
Martin pokračuje: „Mám samozřejmě z dosavadního průběhu sezony radost, konzistentně bodujeme a to na pozicích, o kterých se nám pro letošek ani nesnilo. Jsem si ale stále vědom nemalých rezerv. S autem pořád za každé situace neumím ideálně jet a neustále se učím, i když to po mých několika letech v MS zní možná zvláštně. V Argentině jsem se zlepšil a dost zrychlil v dlouhých zatáčkách, ale zde v Řecku mají tratě zase trochu jiný, utažený charakter a hned jsem cítil, že tohle s Fiestou WRC ještě pořádně neovládám. Té práce je přede mnou a celým týmem ještě hodně. Naším cílem a měřítkem je Mads Ostberg. S ním se chceme srovnávat a v budoucnu dosáhnout jeho rychlosti. Již v sobotu jsme se snažili nepřepustit mu naše místo lacino, ale je vidět že tam je ještě co dohánět a bohužel se k tomu ještě odpoledne, stejně jako v pátek, přidal poškozený zadní stabilizátor. Rozhodně se ale v rámci tohoto progresu nebudeme pouštět do stylu pokus-omyl, jako to dělá třeba Ott Tänak. Nechci se nechat inspirovat písní mého oblíbence Karla Gotta „Dám dělovou ránu“ a epické bitvy, po kterých občas se Zdendou přineseme do servisu kousky Fiesty v igelitce, od nás zatím prosím nečekejte.“
Mazažer týmu Quirin Müller dodává: “Nyní je před námi téměř dvou měsíční pauza a v mistrovství světa pokračujeme až Finskem. Tomu bude předcházet námi oblíbené Estonsko, které jedeme jako testovací závod.“
Konečné výsledky Rally Acropolis 2012:1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC 2. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +40.03. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +3:04.84. ?stberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +6:16.45. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +7:46.56. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +9:41.47. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:59.98. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta RRC, +20:12.29. Tanak / Sikk, FORD Fiesta RS WRC, +23:18.910. Alkuwari / Arena, MINI John Cooper Works WRC, +28:40.5
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?