Pilot Czech Frod National Teamu Matrtin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě.
Po senzačním čtvrtém místě z Rally Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných mistrovských bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici.
Do závěrečného dne řecké rally vstupovali Martin se Zdeňkem ze šestého místa, ale už v prvním ranním testu se posunuli na pátou příčku. Protože po havárii Nora Solberga a Katařana Attyiaha nebylo vpředu již o co bojovat, pořadí se díky velkým rozestupům do konce nedělní etapy nezměnilo. „Naším plánem pro dnešek bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Ostbergem by mohl skončit havárií v poslední den rally a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli dnes ráno něco ve stylu „hurá přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme“. Nasser se pustil za Mikkelsenem a Petter za Loebem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo dnes vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle,“ popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.
Martin pokračuje: „Mám samozřejmě z dosavadního průběhu sezony radost, konzistentně bodujeme a to na pozicích, o kterých se nám pro letošek ani nesnilo. Jsem si ale stále vědom nemalých rezerv. S autem pořád za každé situace neumím ideálně jet a neustále se učím, i když to po mých několika letech v MS zní možná zvláštně. V Argentině jsem se zlepšil a dost zrychlil v dlouhých zatáčkách, ale zde v Řecku mají tratě zase trochu jiný, utažený charakter a hned jsem cítil, že tohle s Fiestou WRC ještě pořádně neovládám. Té práce je přede mnou a celým týmem ještě hodně. Naším cílem a měřítkem je Mads Ostberg. S ním se chceme srovnávat a v budoucnu dosáhnout jeho rychlosti. Již v sobotu jsme se snažili nepřepustit mu naše místo lacino, ale je vidět že tam je ještě co dohánět a bohužel se k tomu ještě odpoledne, stejně jako v pátek, přidal poškozený zadní stabilizátor. Rozhodně se ale v rámci tohoto progresu nebudeme pouštět do stylu pokus-omyl, jako to dělá třeba Ott Tänak. Nechci se nechat inspirovat písní mého oblíbence Karla Gotta „Dám dělovou ránu“ a epické bitvy, po kterých občas se Zdendou přineseme do servisu kousky Fiesty v igelitce, od nás zatím prosím nečekejte.“
Mazažer týmu Quirin Müller dodává: “Nyní je před námi téměř dvou měsíční pauza a v mistrovství světa pokračujeme až Finskem. Tomu bude předcházet námi oblíbené Estonsko, které jedeme jako testovací závod.“
Konečné výsledky Rally Acropolis 2012:1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC 2. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +40.03. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +3:04.84. ?stberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +6:16.45. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +7:46.56. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +9:41.47. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:59.98. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta RRC, +20:12.29. Tanak / Sikk, FORD Fiesta RS WRC, +23:18.910. Alkuwari / Arena, MINI John Cooper Works WRC, +28:40.5
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?