Pilot Czech Frod National Teamu Matrtin Prokop navázal v Řecku na šňůru kvalitních výsledků z předchozích čtyř závodů MS, na kterých startoval, když spolu s navigátorem Zdeňkem Hrůzou dokončili tuto náročnou šotolinovou soutěž na pátém místě.
Po senzačním čtvrtém místě z Rally Argentina se jim dostalo dalšího přídělu hodnotných mistrovských bodů do celkové klasifikace MS, kde figurují na sedmé pozici.
Do závěrečného dne řecké rally vstupovali Martin se Zdeňkem ze šestého místa, ale už v prvním ranním testu se posunuli na pátou příčku. Protože po havárii Nora Solberga a Katařana Attyiaha nebylo vpředu již o co bojovat, pořadí se díky velkým rozestupům do konce nedělní etapy nezměnilo. „Naším plánem pro dnešek bylo jet na jistotu, protože bezhlavý hon za do té doby pátým Madsem Ostbergem by mohl skončit havárií v poslední den rally a byli bychom úplně bez bodů. Podle mě si snad někteří jezdci řekli dnes ráno něco ve stylu „hurá přežili jsme sobotu, teď jsme nesmrtelní a letíme“. Nasser se pustil za Mikkelsenem a Petter za Loebem a byly z toho dvě havárky. Díky tomu bylo dnes vymalováno a čelo to jen dováželo do cíle,“ popisuje průběh nedělní etapy Martin Prokop.
Martin pokračuje: „Mám samozřejmě z dosavadního průběhu sezony radost, konzistentně bodujeme a to na pozicích, o kterých se nám pro letošek ani nesnilo. Jsem si ale stále vědom nemalých rezerv. S autem pořád za každé situace neumím ideálně jet a neustále se učím, i když to po mých několika letech v MS zní možná zvláštně. V Argentině jsem se zlepšil a dost zrychlil v dlouhých zatáčkách, ale zde v Řecku mají tratě zase trochu jiný, utažený charakter a hned jsem cítil, že tohle s Fiestou WRC ještě pořádně neovládám. Té práce je přede mnou a celým týmem ještě hodně. Naším cílem a měřítkem je Mads Ostberg. S ním se chceme srovnávat a v budoucnu dosáhnout jeho rychlosti. Již v sobotu jsme se snažili nepřepustit mu naše místo lacino, ale je vidět že tam je ještě co dohánět a bohužel se k tomu ještě odpoledne, stejně jako v pátek, přidal poškozený zadní stabilizátor. Rozhodně se ale v rámci tohoto progresu nebudeme pouštět do stylu pokus-omyl, jako to dělá třeba Ott Tänak. Nechci se nechat inspirovat písní mého oblíbence Karla Gotta „Dám dělovou ránu“ a epické bitvy, po kterých občas se Zdendou přineseme do servisu kousky Fiesty v igelitce, od nás zatím prosím nečekejte.“
Mazažer týmu Quirin Müller dodává: “Nyní je před námi téměř dvou měsíční pauza a v mistrovství světa pokračujeme až Finskem. Tomu bude předcházet námi oblíbené Estonsko, které jedeme jako testovací závod.“
Konečné výsledky Rally Acropolis 2012:1. Loeb / Elena, CITROËN DS3 WRC 2. Hirvonen / Lehtinen, CITROËN DS3 WRC, +40.03. Latvala / Antilla, FORD Fiesta RS WRC, +3:04.84. ?stberg / Andersson, FORD Fiesta RS WRC, +6:16.45. Prokop / Hrůza, FORD Fiesta RS WRC, +7:46.56. Neuville / Gilsoul, CITROËN DS3 WRC, +9:41.47. Ogier / Ingrassia, ŠKODA Fabia S2000,+12:59.98. Al Rajhi / Orr, FORD Fiesta RRC, +20:12.29. Tanak / Sikk, FORD Fiesta RS WRC, +23:18.910. Alkuwari / Arena, MINI John Cooper Works WRC, +28:40.5
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.