Václav Pech jun. po MMČR Český Krumlov

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Zita Vinšová 31. května 2012 09:40
Sdílej:

Pěkný sportovní výkon posádky Pech – Uhel s MINI zastínila tragická nehoda jednoho ze spolujezdců.

,,Je těžké popisovat závod, který ve většině pohledů dopadl na výbornou. Bohužel byl poslední pro našeho kamaráda Aleše Zimolku. Za celý EuroOil-invelt team vyjadřuji hlubokou soustrast všem pozůstalým,“ Václav Pech jun.

Pech s Uhlem jeli do Českého Krumlova s cílem pokusit se získat další pódiové umístění a upevnit si průběžnou třetí pozici v šampionátu MMČR. Po náročných testech podvozku a nového nastavení jejich vozu MINI John Cooper Works S2000, 1,6 t, byly technické, ale současně hodně rychlé tratě Krumlova velkou výzvou. „Nové změny v nastavení se nám osvědčily a já se v MINI cítil zase o něco jistější. Auto se zlepšilo v zatáčkách a musel jsem tomu opět trochu přizpůsobit i jízdní styl. Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách,“ říká Václav Pech jun.

 Už po třetí rychlostní zkoušce se posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel objevila na třetím místě a vydržela na ni až do cíle náročné soutěže. „Snažil jsem se od samého začátku jet na maximum, ale z přemíry snahy se mě ,,podařilo“ hned dvakrát prorazit pneumatiku a byla z toho znatelná časová ztráta. Po těchto peripetiích jsme se dostali na třetí pozici, která byla reálná, hned za tovární vůz Kopeckého a Krestu. Zkoušel jsem různé styly jízdy, které by mohly MINI vyhovovat, protože je stále o hodně jiné, než jsem byl léta s „Mitsubishi“ zvyklý. S celkovým výsledkem Rallye Český Krumlov jsme spokojeni, bylo to maximum co jsme byli schopni s Petrem dosáhnout. Za to samozřejmě musíme poděkovat celému teamu v čele s panem Jirovcem a všem svým reklamním partnerům, které se budeme snažit i nadále co nejlépe reprezentovat,“ uzavírá Václav Pech jun.    

 

„Jsem rád, že Václav nejde přes hranu kalkulovatelného rizika. Občas se na některé RZ  podaří jet téměř ekvivalent výkonu Honzy Kopeckého, ale zatím to není pravidlo. Víme, že    dokud nebudeme mít motor druhé evoluce, jsme výkonově Škodovkám příliš vzdáleni. Neříkám tím, že to je řešení všeho, ale na druhou stranu nějakého toho koně potřebujeme jako sůl,“ komentuje výsledek závodu generální ředitel a spolumajitel  společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec.       Dalším závodem EuroOil- invelt teamu bude 22. - 23.června jihomoravská Rallye Hustopeče.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.