Pěkný sportovní výkon posádky Pech – Uhel s MINI zastínila tragická nehoda jednoho ze spolujezdců.
,,Je těžké popisovat závod, který ve většině pohledů dopadl na výbornou. Bohužel byl poslední pro našeho kamaráda Aleše Zimolku. Za celý EuroOil-invelt team vyjadřuji hlubokou soustrast všem pozůstalým,“ Václav Pech jun.
Pech s Uhlem jeli do Českého Krumlova s cílem pokusit se získat další pódiové umístění a upevnit si průběžnou třetí pozici v šampionátu MMČR. Po náročných testech podvozku a nového nastavení jejich vozu MINI John Cooper Works S2000, 1,6 t, byly technické, ale současně hodně rychlé tratě Krumlova velkou výzvou. „Nové změny v nastavení se nám osvědčily a já se v MINI cítil zase o něco jistější. Auto se zlepšilo v zatáčkách a musel jsem tomu opět trochu přizpůsobit i jízdní styl. Na rychlejších úsecích oproti dvoulitrovým vozům ztrácíme kvůli menšímu výkonu motoru, ale snažíme se to dohánět v zatáčkovitých úsecích a na brzdách,“ říká Václav Pech jun.
Už po třetí rychlostní zkoušce se posádka Václav Pech jun. – Petr Uhel objevila na třetím místě a vydržela na ni až do cíle náročné soutěže. „Snažil jsem se od samého začátku jet na maximum, ale z přemíry snahy se mě ,,podařilo“ hned dvakrát prorazit pneumatiku a byla z toho znatelná časová ztráta. Po těchto peripetiích jsme se dostali na třetí pozici, která byla reálná, hned za tovární vůz Kopeckého a Krestu. Zkoušel jsem různé styly jízdy, které by mohly MINI vyhovovat, protože je stále o hodně jiné, než jsem byl léta s „Mitsubishi“ zvyklý. S celkovým výsledkem Rallye Český Krumlov jsme spokojeni, bylo to maximum co jsme byli schopni s Petrem dosáhnout. Za to samozřejmě musíme poděkovat celému teamu v čele s panem Jirovcem a všem svým reklamním partnerům, které se budeme snažit i nadále co nejlépe reprezentovat,“ uzavírá Václav Pech jun.
„Jsem rád, že Václav nejde přes hranu kalkulovatelného rizika. Občas se na některé RZ podaří jet téměř ekvivalent výkonu Honzy Kopeckého, ale zatím to není pravidlo. Víme, že dokud nebudeme mít motor druhé evoluce, jsme výkonově Škodovkám příliš vzdáleni. Neříkám tím, že to je řešení všeho, ale na druhou stranu nějakého toho koně potřebujeme jako sůl,“ komentuje výsledek závodu generální ředitel a spolumajitel společnosti Invelt Ing. Jiří Jirovec. Dalším závodem EuroOil- invelt teamu bude 22. - 23.června jihomoravská Rallye Hustopeče.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.