Citroën Racing Trophy CZ míří do rozkvetlé jihočeské přírody. Tratě Rallye Český Krumlov (25. – 26. května 2012) budou místem dalšího klání vozů Citroën DS3 R3T a Citroën C2 R2 MAX. O pohárové body a finanční prémie se popere pět dvojic s vozy francouzské značky.
Hlavní pozornost ve třídě 5 bude soustředěna na dva vozy Citroën DS3 R3T v rukou Janav Černého a Egona Smékala. Oba jezdci patřili v úvodních podnicích mezi nejrychlejší. Jan Černý ss Pavlem Kohoutem i přes neúčast na Šumavě (ve stejném termínu zvítězili ve dvoukolkách na evropské Rally 1000 Miglia v Itálii) nadále vévodí průběžné klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Černý s Kohoutem sestavili vlastní tým a od Krumlova pojedou s vozem Citroën DS3 R3T v nových barvách.
Druhou ´déestrojku´ povede zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Valašce vstoupili do sezony na třetím místě, na Šumavě bohužel havarovali a výrazně poškodili svůj speciál.
„Na autě jsme začali pracovat ihned po Šumavě a i díky větší pauze mezi oběma soutěžemi se nám podařilo opravu Citroënu DS3 R3T včas zvládnout. Auto jsme už otestovali a vypadá to, že vše zdárně funguje. Až na pár maličkostí, které jsme doladili při testu na místě, se žádná další závada zatím neprojevila. Určitě chci tímto poděkovat všem lidem, kteří se na tak rozsáhlé opravě vozu podíleli a časově nám vyšli vstříc. Také chci poděkovat našim mechanikům Sparrow Teamu, kteří strávili hodně volného času a i nocí opravou, " popsal Egon Smékal.
Další účastníci CRT CZ 2012 budou bojovat s vozy Citroën C2 R2 MAX o vavříny ve třídě 6. Polák Rafal Janczak na Valašce havaroval a v Česku má co napravovat. Další dva piloti – Petr Křížek a Pavel Přibyl - vstoupí do klasifikace CRT CZ až na jihočeských tratích. Přibyl se objevil už na Šumavě, kde obsadil druhé místo ve třídě 6.
"Jako rodák z Plzně jsem si nechtěl nechat Šumavu ujít, navíc jsem tam nikdy v minulosti nestartoval. Je to soutěž blízko mého domova, proto jsem neřešil, zda je nebo není v kalendáři CRT. Bohužel dlouhá pauza byla hodně znát. Po pátku jsem chtěl jet domů, moc se nám nedařilo. V sobotu jsme si naštěstí vše vynahradili. A proto doufám, že se v Českém Krumlově už budu za volantem cítit mnohem lépe," doufá Pavel Přibyl.
Na poslední chvíli se pořadatelům omluvil další jezdec s C2 R2 MAX - Marcel Svačina.
Dalšími dvěma reprezentanty Citroënu již mimo CRT CZ při Rallye Český Krumlov budou Michal Srb (C2 R2) a Maďar Kornél Lukács (3. místo ve třídě 6 na Šumavě).
« Citroën Racing Trophy sice bude v Českém Krumlově postrádat kvantitu, ale nikoliv kvalitu.
Očekávám, že značka Citroën bude míchat kartami na čele dvoukolek, resp. ve třídách 5 i 6. Janu Černému přeji ve svých barvách mnoho šťastných kilometrů, kvituji i práci mechaniků týmu Egona Smékala, kteří uvedli jeho vůz po nehodě na Šumavě do pořádku.
Jsem rád i za účast staronových tváří Petra Křížka a Pavla Přibyla. Polské pozice bude hájit pouze Rafal Janczak, další piloti se na české tratě vrátí až při mladoboleslavské Rally Bohemia. Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vyzvednout i další číslo CRT Rallylife.cz Journalu nebo vyzkoušet simulátor RBR s vozy Citroën. Dále mě těší, že mohu představit nového mediálního partnera CRT CZ, kterým se stala televizní stanice Sport5, » okomentoval předstartovní stav promotér CRT CZ Tomáš Pletka,
jenž na začátku května úspěšně pokořil závod IRC Tour de Corse.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16 hodin superspeciálkou načeskobudějovickém výstavišti. Trať soutěže měří 549,44 km, posádky budou bojovat o sekundy na14 rychlostních zkouškách (178,70 km).Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 201223. – 24. březnaBonver Valašská rally25. – 26. květnaRallye Český Krumlov22. – 23. červnaAgrotec Rally Hustopeče13. – 15. července Rally Bohemia31. srpna – 2. záříBarum Czech Rally Zlín04. – 06. říjnaRally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 2 500 € / závod
Citroën RacingTrophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň
distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T.V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroëndetailní informace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.