Citroën Racing Trophy CZ míří do rozkvetlé jihočeské přírody. Tratě Rallye Český Krumlov (25. – 26. května 2012) budou místem dalšího klání vozů Citroën DS3 R3T a Citroën C2 R2 MAX. O pohárové body a finanční prémie se popere pět dvojic s vozy francouzské značky.
Hlavní pozornost ve třídě 5 bude soustředěna na dva vozy Citroën DS3 R3T v rukou Janav Černého a Egona Smékala. Oba jezdci patřili v úvodních podnicích mezi nejrychlejší. Jan Černý ss Pavlem Kohoutem i přes neúčast na Šumavě (ve stejném termínu zvítězili ve dvoukolkách na evropské Rally 1000 Miglia v Itálii) nadále vévodí průběžné klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Černý s Kohoutem sestavili vlastní tým a od Krumlova pojedou s vozem Citroën DS3 R3T v nových barvách.
Druhou ´déestrojku´ povede zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Valašce vstoupili do sezony na třetím místě, na Šumavě bohužel havarovali a výrazně poškodili svůj speciál.
„Na autě jsme začali pracovat ihned po Šumavě a i díky větší pauze mezi oběma soutěžemi se nám podařilo opravu Citroënu DS3 R3T včas zvládnout. Auto jsme už otestovali a vypadá to, že vše zdárně funguje. Až na pár maličkostí, které jsme doladili při testu na místě, se žádná další závada zatím neprojevila. Určitě chci tímto poděkovat všem lidem, kteří se na tak rozsáhlé opravě vozu podíleli a časově nám vyšli vstříc. Také chci poděkovat našim mechanikům Sparrow Teamu, kteří strávili hodně volného času a i nocí opravou, " popsal Egon Smékal.
Další účastníci CRT CZ 2012 budou bojovat s vozy Citroën C2 R2 MAX o vavříny ve třídě 6. Polák Rafal Janczak na Valašce havaroval a v Česku má co napravovat. Další dva piloti – Petr Křížek a Pavel Přibyl - vstoupí do klasifikace CRT CZ až na jihočeských tratích. Přibyl se objevil už na Šumavě, kde obsadil druhé místo ve třídě 6.
"Jako rodák z Plzně jsem si nechtěl nechat Šumavu ujít, navíc jsem tam nikdy v minulosti nestartoval. Je to soutěž blízko mého domova, proto jsem neřešil, zda je nebo není v kalendáři CRT. Bohužel dlouhá pauza byla hodně znát. Po pátku jsem chtěl jet domů, moc se nám nedařilo. V sobotu jsme si naštěstí vše vynahradili. A proto doufám, že se v Českém Krumlově už budu za volantem cítit mnohem lépe," doufá Pavel Přibyl.
Na poslední chvíli se pořadatelům omluvil další jezdec s C2 R2 MAX - Marcel Svačina.
Dalšími dvěma reprezentanty Citroënu již mimo CRT CZ při Rallye Český Krumlov budou Michal Srb (C2 R2) a Maďar Kornél Lukács (3. místo ve třídě 6 na Šumavě).
« Citroën Racing Trophy sice bude v Českém Krumlově postrádat kvantitu, ale nikoliv kvalitu.
Očekávám, že značka Citroën bude míchat kartami na čele dvoukolek, resp. ve třídách 5 i 6. Janu Černému přeji ve svých barvách mnoho šťastných kilometrů, kvituji i práci mechaniků týmu Egona Smékala, kteří uvedli jeho vůz po nehodě na Šumavě do pořádku.
Jsem rád i za účast staronových tváří Petra Křížka a Pavla Přibyla. Polské pozice bude hájit pouze Rafal Janczak, další piloti se na české tratě vrátí až při mladoboleslavské Rally Bohemia. Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vyzvednout i další číslo CRT Rallylife.cz Journalu nebo vyzkoušet simulátor RBR s vozy Citroën. Dále mě těší, že mohu představit nového mediálního partnera CRT CZ, kterým se stala televizní stanice Sport5, » okomentoval předstartovní stav promotér CRT CZ Tomáš Pletka,
jenž na začátku května úspěšně pokořil závod IRC Tour de Corse.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16 hodin superspeciálkou načeskobudějovickém výstavišti. Trať soutěže měří 549,44 km, posádky budou bojovat o sekundy na14 rychlostních zkouškách (178,70 km).Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 201223. – 24. březnaBonver Valašská rally25. – 26. květnaRallye Český Krumlov22. – 23. červnaAgrotec Rally Hustopeče13. – 15. července Rally Bohemia31. srpna – 2. záříBarum Czech Rally Zlín04. – 06. říjnaRally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 2 500 € / závod
Citroën RacingTrophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň
distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T.V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroëndetailní informace.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?