Citroën Racing Trophy CZ míří do rozkvetlé jihočeské přírody. Tratě Rallye Český Krumlov (25. – 26. května 2012) budou místem dalšího klání vozů Citroën DS3 R3T a Citroën C2 R2 MAX. O pohárové body a finanční prémie se popere pět dvojic s vozy francouzské značky.
Hlavní pozornost ve třídě 5 bude soustředěna na dva vozy Citroën DS3 R3T v rukou Janav Černého a Egona Smékala. Oba jezdci patřili v úvodních podnicích mezi nejrychlejší. Jan Černý ss Pavlem Kohoutem i přes neúčast na Šumavě (ve stejném termínu zvítězili ve dvoukolkách na evropské Rally 1000 Miglia v Itálii) nadále vévodí průběžné klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Černý s Kohoutem sestavili vlastní tým a od Krumlova pojedou s vozem Citroën DS3 R3T v nových barvách.
Druhou ´déestrojku´ povede zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Valašce vstoupili do sezony na třetím místě, na Šumavě bohužel havarovali a výrazně poškodili svůj speciál.
„Na autě jsme začali pracovat ihned po Šumavě a i díky větší pauze mezi oběma soutěžemi se nám podařilo opravu Citroënu DS3 R3T včas zvládnout. Auto jsme už otestovali a vypadá to, že vše zdárně funguje. Až na pár maličkostí, které jsme doladili při testu na místě, se žádná další závada zatím neprojevila. Určitě chci tímto poděkovat všem lidem, kteří se na tak rozsáhlé opravě vozu podíleli a časově nám vyšli vstříc. Také chci poděkovat našim mechanikům Sparrow Teamu, kteří strávili hodně volného času a i nocí opravou, " popsal Egon Smékal.
Další účastníci CRT CZ 2012 budou bojovat s vozy Citroën C2 R2 MAX o vavříny ve třídě 6. Polák Rafal Janczak na Valašce havaroval a v Česku má co napravovat. Další dva piloti – Petr Křížek a Pavel Přibyl - vstoupí do klasifikace CRT CZ až na jihočeských tratích. Přibyl se objevil už na Šumavě, kde obsadil druhé místo ve třídě 6.
"Jako rodák z Plzně jsem si nechtěl nechat Šumavu ujít, navíc jsem tam nikdy v minulosti nestartoval. Je to soutěž blízko mého domova, proto jsem neřešil, zda je nebo není v kalendáři CRT. Bohužel dlouhá pauza byla hodně znát. Po pátku jsem chtěl jet domů, moc se nám nedařilo. V sobotu jsme si naštěstí vše vynahradili. A proto doufám, že se v Českém Krumlově už budu za volantem cítit mnohem lépe," doufá Pavel Přibyl.
Na poslední chvíli se pořadatelům omluvil další jezdec s C2 R2 MAX - Marcel Svačina.
Dalšími dvěma reprezentanty Citroënu již mimo CRT CZ při Rallye Český Krumlov budou Michal Srb (C2 R2) a Maďar Kornél Lukács (3. místo ve třídě 6 na Šumavě).
« Citroën Racing Trophy sice bude v Českém Krumlově postrádat kvantitu, ale nikoliv kvalitu.
Očekávám, že značka Citroën bude míchat kartami na čele dvoukolek, resp. ve třídách 5 i 6. Janu Černému přeji ve svých barvách mnoho šťastných kilometrů, kvituji i práci mechaniků týmu Egona Smékala, kteří uvedli jeho vůz po nehodě na Šumavě do pořádku.
Jsem rád i za účast staronových tváří Petra Křížka a Pavla Přibyla. Polské pozice bude hájit pouze Rafal Janczak, další piloti se na české tratě vrátí až při mladoboleslavské Rally Bohemia. Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vyzvednout i další číslo CRT Rallylife.cz Journalu nebo vyzkoušet simulátor RBR s vozy Citroën. Dále mě těší, že mohu představit nového mediálního partnera CRT CZ, kterým se stala televizní stanice Sport5, » okomentoval předstartovní stav promotér CRT CZ Tomáš Pletka,
jenž na začátku května úspěšně pokořil závod IRC Tour de Corse.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16 hodin superspeciálkou načeskobudějovickém výstavišti. Trať soutěže měří 549,44 km, posádky budou bojovat o sekundy na14 rychlostních zkouškách (178,70 km).Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 201223. – 24. březnaBonver Valašská rally25. – 26. květnaRallye Český Krumlov22. – 23. červnaAgrotec Rally Hustopeče13. – 15. července Rally Bohemia31. srpna – 2. záříBarum Czech Rally Zlín04. – 06. říjnaRally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012“ bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO10 bodů2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 1 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid10 bodů2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing8 bodů3. místo 500 € + maziva Total6 bodůCelkem 2 500 € / závod
Citroën RacingTrophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň
distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T.V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroëndetailní informace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?