Rallye Český Krumlov patří mezi nejoblíbenější soutěže automobilových závodníků v České republice. I v týmu Václava Pecha jun. je tomu stejně, a proto se již nemůže dočkat o nadcházejícím víkendu startu na čtvrté soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye.
„Krumlov má jedny z nejhezčích tratí rychlostních zkoušek, co se u nás jezdí. Vše podtrhuje množství skákacích horizontů, jichž je na Rallye Český Krumlov tolik, co na ostatních soutěžích v ČR dohromady. I když jsou zdejší tratě hodně rychlé, tak nepostrádají technický charakter a většinou se jedou na hodně úzkých silničkách.,“ těší se Václav Pech jun., který v uplynulém týdnu testoval týmový vůz MINI John Cooper Works S2000, 1,6. Opět za přítomnosti anglického technika od firmy Prodrive, která vozy Mini pro rallye staví „S MINI jsme najeli další kilometry při testech a hledali jsme vhodné nastavení pro Rallye Český Krumlov. Zase jsme auto o trochu víc vylepšili a podařilo se nám najít nastavení podvozku a diferenciálů, se kterým jsem spokojen. Krůček po krůčku naše auto dostáváme dál a snažíme se podvozek, který je předností našeho vozu, dotáhnout do ideální podoby pro české asfalty,“ komentuje uplynulý dvoudenní test Václav Pech jun., který se tak připravoval na další střetnutí s kompletní špičkou automobilových rallye v České republice.
Rallye Český Krumlov každoročně láká tisíce fanoušků k návštěvě legendární soutěže, jenž v tomto roce slaví 40. výročí. Václav Pech jun. zde zažil chvíle vítězství, ale i dramatické okamžiky. „Jeden rok jsme na Krumlově měli snad 13 defektů v jednom závodě. Myslel jsem, že se něco takového snad ani nemůže stát. Částečně tomu tehdy pomohla vadná sada pneumatik a z části i já, protože Krumlov je hodně zrádný na kameny v krajnicích. Musíme být připravení na všechny druhy počasí, velmi často jsme zde zažili bouřku úplně z nenadání, kterou ani zkušení meteorologové nezaznamenali včas a potom celé startovní pole mělo špatně obuté pneu. Extrémem byl loňský rok, kdy lilo od startu až do cíle poslední rychlostní zkoušky,“ vzpomíná na předchozí závody v Krumlově Václav Pech jun.
Fanoušci, kteří se do Českého Krumlova vydají na rallye, ale hlavně místní, by měli vědět, že v úterý 22.5.2012 se od 14:00 uskuteční autogramiáda Václava Pecha jun. a Petra Uhla na čerpací stanici EuroOil ve Včelné u Českých Budějovic. Bude zde opět příjemná atmosféra, jako bývá na všech autogramiádách EuroOil-invelt teamu.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16.00h rychlostní zkouškou v areálu výstaviště v Českých Budějovicích a na posádky čeká během dvou dnů trať dlouhá 574km. Cílovou rampu v krumlovské Jelení zahradě projede vítězná posádka v sobotu v 16.36h „Vyhlášení výsledků v Jelení zahradě před tisíci diváky s ohňostrojem je jedinečné,“ dodává dobře naladěný Václav Pech jun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.