Rallye Český Krumlov patří mezi nejoblíbenější soutěže automobilových závodníků v České republice. I v týmu Václava Pecha jun. je tomu stejně, a proto se již nemůže dočkat o nadcházejícím víkendu startu na čtvrté soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye.
„Krumlov má jedny z nejhezčích tratí rychlostních zkoušek, co se u nás jezdí. Vše podtrhuje množství skákacích horizontů, jichž je na Rallye Český Krumlov tolik, co na ostatních soutěžích v ČR dohromady. I když jsou zdejší tratě hodně rychlé, tak nepostrádají technický charakter a většinou se jedou na hodně úzkých silničkách.,“ těší se Václav Pech jun., který v uplynulém týdnu testoval týmový vůz MINI John Cooper Works S2000, 1,6. Opět za přítomnosti anglického technika od firmy Prodrive, která vozy Mini pro rallye staví „S MINI jsme najeli další kilometry při testech a hledali jsme vhodné nastavení pro Rallye Český Krumlov. Zase jsme auto o trochu víc vylepšili a podařilo se nám najít nastavení podvozku a diferenciálů, se kterým jsem spokojen. Krůček po krůčku naše auto dostáváme dál a snažíme se podvozek, který je předností našeho vozu, dotáhnout do ideální podoby pro české asfalty,“ komentuje uplynulý dvoudenní test Václav Pech jun., který se tak připravoval na další střetnutí s kompletní špičkou automobilových rallye v České republice.
Rallye Český Krumlov každoročně láká tisíce fanoušků k návštěvě legendární soutěže, jenž v tomto roce slaví 40. výročí. Václav Pech jun. zde zažil chvíle vítězství, ale i dramatické okamžiky. „Jeden rok jsme na Krumlově měli snad 13 defektů v jednom závodě. Myslel jsem, že se něco takového snad ani nemůže stát. Částečně tomu tehdy pomohla vadná sada pneumatik a z části i já, protože Krumlov je hodně zrádný na kameny v krajnicích. Musíme být připravení na všechny druhy počasí, velmi často jsme zde zažili bouřku úplně z nenadání, kterou ani zkušení meteorologové nezaznamenali včas a potom celé startovní pole mělo špatně obuté pneu. Extrémem byl loňský rok, kdy lilo od startu až do cíle poslední rychlostní zkoušky,“ vzpomíná na předchozí závody v Krumlově Václav Pech jun.
Fanoušci, kteří se do Českého Krumlova vydají na rallye, ale hlavně místní, by měli vědět, že v úterý 22.5.2012 se od 14:00 uskuteční autogramiáda Václava Pecha jun. a Petra Uhla na čerpací stanici EuroOil ve Včelné u Českých Budějovic. Bude zde opět příjemná atmosféra, jako bývá na všech autogramiádách EuroOil-invelt teamu.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16.00h rychlostní zkouškou v areálu výstaviště v Českých Budějovicích a na posádky čeká během dvou dnů trať dlouhá 574km. Cílovou rampu v krumlovské Jelení zahradě projede vítězná posádka v sobotu v 16.36h „Vyhlášení výsledků v Jelení zahradě před tisíci diváky s ohňostrojem je jedinečné,“ dodává dobře naladěný Václav Pech jun.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.