Rallye Český Krumlov patří mezi nejoblíbenější soutěže automobilových závodníků v České republice. I v týmu Václava Pecha jun. je tomu stejně, a proto se již nemůže dočkat o nadcházejícím víkendu startu na čtvrté soutěži Mezinárodního mistrovství České republiky v rallye.
„Krumlov má jedny z nejhezčích tratí rychlostních zkoušek, co se u nás jezdí. Vše podtrhuje množství skákacích horizontů, jichž je na Rallye Český Krumlov tolik, co na ostatních soutěžích v ČR dohromady. I když jsou zdejší tratě hodně rychlé, tak nepostrádají technický charakter a většinou se jedou na hodně úzkých silničkách.,“ těší se Václav Pech jun., který v uplynulém týdnu testoval týmový vůz MINI John Cooper Works S2000, 1,6. Opět za přítomnosti anglického technika od firmy Prodrive, která vozy Mini pro rallye staví „S MINI jsme najeli další kilometry při testech a hledali jsme vhodné nastavení pro Rallye Český Krumlov. Zase jsme auto o trochu víc vylepšili a podařilo se nám najít nastavení podvozku a diferenciálů, se kterým jsem spokojen. Krůček po krůčku naše auto dostáváme dál a snažíme se podvozek, který je předností našeho vozu, dotáhnout do ideální podoby pro české asfalty,“ komentuje uplynulý dvoudenní test Václav Pech jun., který se tak připravoval na další střetnutí s kompletní špičkou automobilových rallye v České republice.
Rallye Český Krumlov každoročně láká tisíce fanoušků k návštěvě legendární soutěže, jenž v tomto roce slaví 40. výročí. Václav Pech jun. zde zažil chvíle vítězství, ale i dramatické okamžiky. „Jeden rok jsme na Krumlově měli snad 13 defektů v jednom závodě. Myslel jsem, že se něco takového snad ani nemůže stát. Částečně tomu tehdy pomohla vadná sada pneumatik a z části i já, protože Krumlov je hodně zrádný na kameny v krajnicích. Musíme být připravení na všechny druhy počasí, velmi často jsme zde zažili bouřku úplně z nenadání, kterou ani zkušení meteorologové nezaznamenali včas a potom celé startovní pole mělo špatně obuté pneu. Extrémem byl loňský rok, kdy lilo od startu až do cíle poslední rychlostní zkoušky,“ vzpomíná na předchozí závody v Krumlově Václav Pech jun.
Fanoušci, kteří se do Českého Krumlova vydají na rallye, ale hlavně místní, by měli vědět, že v úterý 22.5.2012 se od 14:00 uskuteční autogramiáda Václava Pecha jun. a Petra Uhla na čerpací stanici EuroOil ve Včelné u Českých Budějovic. Bude zde opět příjemná atmosféra, jako bývá na všech autogramiádách EuroOil-invelt teamu.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16.00h rychlostní zkouškou v areálu výstaviště v Českých Budějovicích a na posádky čeká během dvou dnů trať dlouhá 574km. Cílovou rampu v krumlovské Jelení zahradě projede vítězná posádka v sobotu v 16.36h „Vyhlášení výsledků v Jelení zahradě před tisíci diváky s ohňostrojem je jedinečné,“ dodává dobře naladěný Václav Pech jun.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.