T&T na Kopné: Hned za WRC…příště s ním?

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Aleš Holakovský 17. května 2012 6:05
Sdílej:

První místo mezi vozy S2000, čtvrté místo absolutně a především otestování vozu před Rally Český Krumlov – to jsou důvody, díky kterým vládne u Tarabus&Trunkát Rally teamu spokojenost s vystoupením na Rallysprintu Kopná.

Pouze devatenáct sekund dělilo Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta od zakulacení počtu absolutních medailových umístění na Rallysprintu Kopná na pět v řadě. Posádce se dařilo po celou soutěž držet na zdejších technických tratích s vozem S2000 přibližný krok s dvojicí pilotů vozů WRC Odložilík – Tlusťák, kteří bojovali o bronzový a posléze stříbrný post. Přesila čtyř nejrychlejších „wéercéček“ s kvalitními jezdci za volantem však posádku na absolutní stupně vítězů letos přece jenom nepustila. Ve třídě 2, alias kategorii S2000, znamenala absolutní čtvrtá příčka přesvědčivé vítězství před pěkně jedoucím Václavem Dunovským a Jozefem Bérešem mladším. Prioritou samotné posádky nicméně bylo spíše testování nastavení vozu před blížící se Rally Český Krumlov. Více k pocitům ze soutěže již samotní „Mira“ a Dan: „Chtěli jsme především vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. To se, bohužel, až tak nepovedlo, protože nám to neumožnilo proměnlivé počasí. Na druhou stranu jsme se díky tomu měli s Fabií poprvé možnost svézt na mokrých či osychajících cestách, což se nám může v dalším vývoji sezony ve velkém mistrovství hodit.“

Jaromír Tarabus k samotnému průběhu závodu: „I přes to, že primárním cílem bylo testování, chtěli jsme podat kvalitní výkon. Na začátek jsme zvolili poněkud opatrnější první průjezd prvním Kameňákem, kde mi Dan posléze řekl, že jsme jeli jako na nákup do obchodu (5. místo absolutně, pozn. aut.). Paradoxně jsme právě zde museli řešit krizovou situaci, stejně jako následující první Kopné. Jinak vše probíhalo bez problémů. Závod jsme si určitě dobře užili.“

„Kopná je jeden za našich nejoblíbenějších závodů, takže jsme zdárně spojili příjemné s užitečným. Na některých RZ se nám podařilo zajet těsně za vozy WRC na třetím a čtvrtém místě, líbila se mi zejména RZ3 Kopná (viz závěrečná pasáž tohoto on-board videa na mediasport.cz). Ale to se nedalo udržet celý závod, protože jsme nechtěli jít do přehnaného rizika. Kromě toho jsme obdivovali výkony Romana Kresty a Tomáše Kostky bojujících na vozech WRC o první místo. Budeme dělat vše proto, abychom se zde na Kopné v některém z následujících ročníků ve voze této královské specifikace také svezli a mohli se do těchto soubojů zapojit,“ zavdává prostor pro očekávání a spekulace Daniel Trunkát.

„Ještě o něco úspěšnější než my byl o tomto víkendu spolumajitel našeho generálního sponzora, společnosti Bruco s.r.o., Roman Sobotka, kterému se podařilo zvítězit na bikových závodech, a získal za to chutnou odměnu od sponzora jednoho z našich rallyových soupeřů,“ uzavírá s úsměvem ohlédnutí za závodním víkendem nejenom spolujezdec a týmový manažer, ale mimo jiné i aktivní závodník MTBO.  

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.