První místo mezi vozy S2000, čtvrté místo absolutně a především otestování vozu před Rally Český Krumlov – to jsou důvody, díky kterým vládne u Tarabus&Trunkát Rally teamu spokojenost s vystoupením na Rallysprintu Kopná.
Pouze devatenáct sekund dělilo Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta od zakulacení počtu absolutních medailových umístění na Rallysprintu Kopná na pět v řadě. Posádce se dařilo po celou soutěž držet na zdejších technických tratích s vozem S2000 přibližný krok s dvojicí pilotů vozů WRC Odložilík – Tlusťák, kteří bojovali o bronzový a posléze stříbrný post. Přesila čtyř nejrychlejších „wéercéček“ s kvalitními jezdci za volantem však posádku na absolutní stupně vítězů letos přece jenom nepustila. Ve třídě 2, alias kategorii S2000, znamenala absolutní čtvrtá příčka přesvědčivé vítězství před pěkně jedoucím Václavem Dunovským a Jozefem Bérešem mladším. Prioritou samotné posádky nicméně bylo spíše testování nastavení vozu před blížící se Rally Český Krumlov. Více k pocitům ze soutěže již samotní „Mira“ a Dan: „Chtěli jsme především vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. To se, bohužel, až tak nepovedlo, protože nám to neumožnilo proměnlivé počasí. Na druhou stranu jsme se díky tomu měli s Fabií poprvé možnost svézt na mokrých či osychajících cestách, což se nám může v dalším vývoji sezony ve velkém mistrovství hodit.“
Jaromír Tarabus k samotnému průběhu závodu: „I přes to, že primárním cílem bylo testování, chtěli jsme podat kvalitní výkon. Na začátek jsme zvolili poněkud opatrnější první průjezd prvním Kameňákem, kde mi Dan posléze řekl, že jsme jeli jako na nákup do obchodu (5. místo absolutně, pozn. aut.). Paradoxně jsme právě zde museli řešit krizovou situaci, stejně jako následující první Kopné. Jinak vše probíhalo bez problémů. Závod jsme si určitě dobře užili.“
„Kopná je jeden za našich nejoblíbenějších závodů, takže jsme zdárně spojili příjemné s užitečným. Na některých RZ se nám podařilo zajet těsně za vozy WRC na třetím a čtvrtém místě, líbila se mi zejména RZ3 Kopná (viz závěrečná pasáž tohoto on-board videa na mediasport.cz). Ale to se nedalo udržet celý závod, protože jsme nechtěli jít do přehnaného rizika. Kromě toho jsme obdivovali výkony Romana Kresty a Tomáše Kostky bojujících na vozech WRC o první místo. Budeme dělat vše proto, abychom se zde na Kopné v některém z následujících ročníků ve voze této královské specifikace také svezli a mohli se do těchto soubojů zapojit,“ zavdává prostor pro očekávání a spekulace Daniel Trunkát.
„Ještě o něco úspěšnější než my byl o tomto víkendu spolumajitel našeho generálního sponzora, společnosti Bruco s.r.o., Roman Sobotka, kterému se podařilo zvítězit na bikových závodech, a získal za to chutnou odměnu od sponzora jednoho z našich rallyových soupeřů,“ uzavírá s úsměvem ohlédnutí za závodním víkendem nejenom spolujezdec a týmový manažer, ale mimo jiné i aktivní závodník MTBO.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.