První místo mezi vozy S2000, čtvrté místo absolutně a především otestování vozu před Rally Český Krumlov – to jsou důvody, díky kterým vládne u Tarabus&Trunkát Rally teamu spokojenost s vystoupením na Rallysprintu Kopná.
Pouze devatenáct sekund dělilo Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta od zakulacení počtu absolutních medailových umístění na Rallysprintu Kopná na pět v řadě. Posádce se dařilo po celou soutěž držet na zdejších technických tratích s vozem S2000 přibližný krok s dvojicí pilotů vozů WRC Odložilík – Tlusťák, kteří bojovali o bronzový a posléze stříbrný post. Přesila čtyř nejrychlejších „wéercéček“ s kvalitními jezdci za volantem však posádku na absolutní stupně vítězů letos přece jenom nepustila. Ve třídě 2, alias kategorii S2000, znamenala absolutní čtvrtá příčka přesvědčivé vítězství před pěkně jedoucím Václavem Dunovským a Jozefem Bérešem mladším. Prioritou samotné posádky nicméně bylo spíše testování nastavení vozu před blížící se Rally Český Krumlov. Více k pocitům ze soutěže již samotní „Mira“ a Dan: „Chtěli jsme především vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. To se, bohužel, až tak nepovedlo, protože nám to neumožnilo proměnlivé počasí. Na druhou stranu jsme se díky tomu měli s Fabií poprvé možnost svézt na mokrých či osychajících cestách, což se nám může v dalším vývoji sezony ve velkém mistrovství hodit.“
Jaromír Tarabus k samotnému průběhu závodu: „I přes to, že primárním cílem bylo testování, chtěli jsme podat kvalitní výkon. Na začátek jsme zvolili poněkud opatrnější první průjezd prvním Kameňákem, kde mi Dan posléze řekl, že jsme jeli jako na nákup do obchodu (5. místo absolutně, pozn. aut.). Paradoxně jsme právě zde museli řešit krizovou situaci, stejně jako následující první Kopné. Jinak vše probíhalo bez problémů. Závod jsme si určitě dobře užili.“
„Kopná je jeden za našich nejoblíbenějších závodů, takže jsme zdárně spojili příjemné s užitečným. Na některých RZ se nám podařilo zajet těsně za vozy WRC na třetím a čtvrtém místě, líbila se mi zejména RZ3 Kopná (viz závěrečná pasáž tohoto on-board videa na mediasport.cz). Ale to se nedalo udržet celý závod, protože jsme nechtěli jít do přehnaného rizika. Kromě toho jsme obdivovali výkony Romana Kresty a Tomáše Kostky bojujících na vozech WRC o první místo. Budeme dělat vše proto, abychom se zde na Kopné v některém z následujících ročníků ve voze této královské specifikace také svezli a mohli se do těchto soubojů zapojit,“ zavdává prostor pro očekávání a spekulace Daniel Trunkát.
„Ještě o něco úspěšnější než my byl o tomto víkendu spolumajitel našeho generálního sponzora, společnosti Bruco s.r.o., Roman Sobotka, kterému se podařilo zvítězit na bikových závodech, a získal za to chutnou odměnu od sponzora jednoho z našich rallyových soupeřů,“ uzavírá s úsměvem ohlédnutí za závodním víkendem nejenom spolujezdec a týmový manažer, ale mimo jiné i aktivní závodník MTBO.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?