První místo mezi vozy S2000, čtvrté místo absolutně a především otestování vozu před Rally Český Krumlov – to jsou důvody, díky kterým vládne u Tarabus&Trunkát Rally teamu spokojenost s vystoupením na Rallysprintu Kopná.
Pouze devatenáct sekund dělilo Jaromíra Tarabuse a Daniela Trunkáta od zakulacení počtu absolutních medailových umístění na Rallysprintu Kopná na pět v řadě. Posádce se dařilo po celou soutěž držet na zdejších technických tratích s vozem S2000 přibližný krok s dvojicí pilotů vozů WRC Odložilík – Tlusťák, kteří bojovali o bronzový a posléze stříbrný post. Přesila čtyř nejrychlejších „wéercéček“ s kvalitními jezdci za volantem však posádku na absolutní stupně vítězů letos přece jenom nepustila. Ve třídě 2, alias kategorii S2000, znamenala absolutní čtvrtá příčka přesvědčivé vítězství před pěkně jedoucím Václavem Dunovským a Jozefem Bérešem mladším. Prioritou samotné posádky nicméně bylo spíše testování nastavení vozu před blížící se Rally Český Krumlov. Více k pocitům ze soutěže již samotní „Mira“ a Dan: „Chtěli jsme především vyzkoušet nějaké nové věci v nastavení vozu. To se, bohužel, až tak nepovedlo, protože nám to neumožnilo proměnlivé počasí. Na druhou stranu jsme se díky tomu měli s Fabií poprvé možnost svézt na mokrých či osychajících cestách, což se nám může v dalším vývoji sezony ve velkém mistrovství hodit.“
Jaromír Tarabus k samotnému průběhu závodu: „I přes to, že primárním cílem bylo testování, chtěli jsme podat kvalitní výkon. Na začátek jsme zvolili poněkud opatrnější první průjezd prvním Kameňákem, kde mi Dan posléze řekl, že jsme jeli jako na nákup do obchodu (5. místo absolutně, pozn. aut.). Paradoxně jsme právě zde museli řešit krizovou situaci, stejně jako následující první Kopné. Jinak vše probíhalo bez problémů. Závod jsme si určitě dobře užili.“
„Kopná je jeden za našich nejoblíbenějších závodů, takže jsme zdárně spojili příjemné s užitečným. Na některých RZ se nám podařilo zajet těsně za vozy WRC na třetím a čtvrtém místě, líbila se mi zejména RZ3 Kopná (viz závěrečná pasáž tohoto on-board videa na mediasport.cz). Ale to se nedalo udržet celý závod, protože jsme nechtěli jít do přehnaného rizika. Kromě toho jsme obdivovali výkony Romana Kresty a Tomáše Kostky bojujících na vozech WRC o první místo. Budeme dělat vše proto, abychom se zde na Kopné v některém z následujících ročníků ve voze této královské specifikace také svezli a mohli se do těchto soubojů zapojit,“ zavdává prostor pro očekávání a spekulace Daniel Trunkát.
„Ještě o něco úspěšnější než my byl o tomto víkendu spolumajitel našeho generálního sponzora, společnosti Bruco s.r.o., Roman Sobotka, kterému se podařilo zvítězit na bikových závodech, a získal za to chutnou odměnu od sponzora jednoho z našich rallyových soupeřů,“ uzavírá s úsměvem ohlédnutí za závodním víkendem nejenom spolujezdec a týmový manažer, ale mimo jiné i aktivní závodník MTBO.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.