Robert Kořístka se spolujezdcem Michalem Drozdem si po nepovedeném závodě v Lužických horách chtěli spravit chuť na domácí Kopné.
Na Rally Lužické hory valašská posádka bojovala o první místo ve dvoukolkách s Josefem Zimmermannem. Z dalších bojů je bohužel vyřadila technická závada. „Ve třetí rychlostní zkoušce nám přestalo správně fungovat teplotní čidlo motoru. Auto ve vyšších otáčkách přestávalo táhnout a abychom předešli větším škodám na Ignisu, raději jsem to po páté rychlostce odstavili a v závodě dál nepokračovali,“ uvedl v servisu zklamaný Robert Kořístka. Před odstoupením se kluci drželi na druhém místě ve dvoukolkách i třídě 5.
Dva týdny po Lužických horách byla na programu XX. Autogames Rallysprint Kopná, kde se chtěl Robert ukázat před domácím publikem. Pro všechny posádky bylo připraveno 8 náročných rychlostních zkoušek, se kterými byli připraveni bojovat i „ogaři z Karlovic“. „Našim hlavním cílem bylo dojet až na cílovou rampu. Od pátku jsme věděli, že v sobotu bude pršet. Z této předpovědi jsme nebyli vůbec nadšeni. Kopná se stala ještě náročnější, než za suchých podmínek. Stačila malá chybička a všechna snaha by v tu ránu byla k ničemu.“
Ze startovní rampy sjížděli Robert s Michalem natěšeni na ostré kilometry. První tři rychlostní zkoušky se jeli ještě na suchém povrchu. Po absolvování těchto úseků se posádka nacházela na 21. místě absolutního pořadí 1. místě ve třídě 5 a 1. místě ve dvoukolkách. “První tři měřené testy se jeli na suchu, a proto jsme si chtěli vytvořit nějaký náskok před druhou etapou, kdy mraky plné vody začnou promlouvat do závodu,“ sdělil svůj úmysl Robert v servisu.
Následovali dvě rychlostní zkoušky a pak zase návštěva servisní zóny. Nastaly velké spekulace, zda začne pršet již na čtvrté a páté erzetě. Loterie ve volbě pneumatik vyšla Robertovi na výbornou a mohl v klidu udržovat náskok před druhým Zimmermannem.
Do konce závodu zbývaly poslední tři měřené úseky, ale Robert s Michalem si už svůj náskok pohlídali. Na cílové rampě se mohli radovat z 19. místa v absolutním pořadí, výhry ve skupině 5 i z absolutního prvenství mezi dvoukolkami. „Rychlostky jsou tady krásné, velmi technické, ale také hodně zrádné. Hlavně v lesích na RZ Kameňák. Byla to naše premiérová jízda na mokrém povrchu. Je to naše vůbec první vítězství v profesionální kariéře. Doposud jsme s Civicem i Ignisem skončili nejlépe druzí, proto jsme velmi rádi za 1. místo ve skupině i absolutně ve 2WD,“ radoval se v cíli spokojený Kořístka. Když nebudeme počítat jeden defekt, tak si posádka modrobílého Ignisu dojela bez větších problémů pro druhé vítězství v letošní sezoně.
„Robert jel téměř bez chybiček, což před domácím publikem nebylo jednoduché. Domácí atmosféra ho hnala dopředu, proto jsme nechtěli udělat žádnou zbytečnou chybu. Jel zcela soustředěně a povedlo se. Vyhráli jsme ve 2WD všechny rychlostní zkoušky kromě jedné Rakové, což je fantastické,“ zhodnotil Robertův výkon jeho spolujezdec Michal Drozd. Rallysprint Kopná je považována za nejnáročnější jednodenní soutěž u nás. To potvrdil i letošní jubilejní ročník. „Za nejnáročnější rychlostku považujeme Kaměňák, na kterém jsme dělali defekt. Náročný byl také cíl RZ Kopná. Cesty na mokrém povrchu byly hodně nebezpečné a dobrzdit na některých místech bylo občas až nemožné. Jinak to byl nádherný závod a velmi dobrá zkušenost do budoucna. Nechtěli bychom ovšem opomenout nepříjemné okamžiky, kdy některé posádky na náročném povrchu havarovali.Tímto chceme hlavně Lumírovi Galiovi popřát brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat na startu dalšího závodu,“ shodla se celá posádky v cíli. Ještě než ogaři odešli slavit vítězství se svými fanoušky, nezapomněli poděkovat všem, co se na tomto skvělém výsledku podíleli. „Velký dík patří týmu Sparrow racing team, mechanikovi Radkovi za dokonalou přípravu a nastavení vozu. Také našim obchodním partnerům, rodinám a všem fanouškům, kteří nás hnali do cíle.“ Po třech odjetých soutěžích se kluci nachází na průběžném druhém místě v celkovém hodnocení dvoukolek. Na prvního Josefa Zimmermanna mají ztrátu pouhé dva body.
Nyní má Robert s Michalem dvoutýdenní pauzu, kdy se budou připravovat na další díl rallysprintového mistrovství. O další body se poperou na rally v Krkonoších, kde se na startu opět objeví se svojí Suzuki Ignis S1600.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?