Robert Kořístka se spolujezdcem Michalem Drozdem si po nepovedeném závodě v Lužických horách chtěli spravit chuť na domácí Kopné.
Na Rally Lužické hory valašská posádka bojovala o první místo ve dvoukolkách s Josefem Zimmermannem. Z dalších bojů je bohužel vyřadila technická závada. „Ve třetí rychlostní zkoušce nám přestalo správně fungovat teplotní čidlo motoru. Auto ve vyšších otáčkách přestávalo táhnout a abychom předešli větším škodám na Ignisu, raději jsem to po páté rychlostce odstavili a v závodě dál nepokračovali,“ uvedl v servisu zklamaný Robert Kořístka. Před odstoupením se kluci drželi na druhém místě ve dvoukolkách i třídě 5.
Dva týdny po Lužických horách byla na programu XX. Autogames Rallysprint Kopná, kde se chtěl Robert ukázat před domácím publikem. Pro všechny posádky bylo připraveno 8 náročných rychlostních zkoušek, se kterými byli připraveni bojovat i „ogaři z Karlovic“. „Našim hlavním cílem bylo dojet až na cílovou rampu. Od pátku jsme věděli, že v sobotu bude pršet. Z této předpovědi jsme nebyli vůbec nadšeni. Kopná se stala ještě náročnější, než za suchých podmínek. Stačila malá chybička a všechna snaha by v tu ránu byla k ničemu.“
Ze startovní rampy sjížděli Robert s Michalem natěšeni na ostré kilometry. První tři rychlostní zkoušky se jeli ještě na suchém povrchu. Po absolvování těchto úseků se posádka nacházela na 21. místě absolutního pořadí 1. místě ve třídě 5 a 1. místě ve dvoukolkách. “První tři měřené testy se jeli na suchu, a proto jsme si chtěli vytvořit nějaký náskok před druhou etapou, kdy mraky plné vody začnou promlouvat do závodu,“ sdělil svůj úmysl Robert v servisu.
Následovali dvě rychlostní zkoušky a pak zase návštěva servisní zóny. Nastaly velké spekulace, zda začne pršet již na čtvrté a páté erzetě. Loterie ve volbě pneumatik vyšla Robertovi na výbornou a mohl v klidu udržovat náskok před druhým Zimmermannem.
Do konce závodu zbývaly poslední tři měřené úseky, ale Robert s Michalem si už svůj náskok pohlídali. Na cílové rampě se mohli radovat z 19. místa v absolutním pořadí, výhry ve skupině 5 i z absolutního prvenství mezi dvoukolkami. „Rychlostky jsou tady krásné, velmi technické, ale také hodně zrádné. Hlavně v lesích na RZ Kameňák. Byla to naše premiérová jízda na mokrém povrchu. Je to naše vůbec první vítězství v profesionální kariéře. Doposud jsme s Civicem i Ignisem skončili nejlépe druzí, proto jsme velmi rádi za 1. místo ve skupině i absolutně ve 2WD,“ radoval se v cíli spokojený Kořístka. Když nebudeme počítat jeden defekt, tak si posádka modrobílého Ignisu dojela bez větších problémů pro druhé vítězství v letošní sezoně.
„Robert jel téměř bez chybiček, což před domácím publikem nebylo jednoduché. Domácí atmosféra ho hnala dopředu, proto jsme nechtěli udělat žádnou zbytečnou chybu. Jel zcela soustředěně a povedlo se. Vyhráli jsme ve 2WD všechny rychlostní zkoušky kromě jedné Rakové, což je fantastické,“ zhodnotil Robertův výkon jeho spolujezdec Michal Drozd. Rallysprint Kopná je považována za nejnáročnější jednodenní soutěž u nás. To potvrdil i letošní jubilejní ročník. „Za nejnáročnější rychlostku považujeme Kaměňák, na kterém jsme dělali defekt. Náročný byl také cíl RZ Kopná. Cesty na mokrém povrchu byly hodně nebezpečné a dobrzdit na některých místech bylo občas až nemožné. Jinak to byl nádherný závod a velmi dobrá zkušenost do budoucna. Nechtěli bychom ovšem opomenout nepříjemné okamžiky, kdy některé posádky na náročném povrchu havarovali.Tímto chceme hlavně Lumírovi Galiovi popřát brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat na startu dalšího závodu,“ shodla se celá posádky v cíli. Ještě než ogaři odešli slavit vítězství se svými fanoušky, nezapomněli poděkovat všem, co se na tomto skvělém výsledku podíleli. „Velký dík patří týmu Sparrow racing team, mechanikovi Radkovi za dokonalou přípravu a nastavení vozu. Také našim obchodním partnerům, rodinám a všem fanouškům, kteří nás hnali do cíle.“ Po třech odjetých soutěžích se kluci nachází na průběžném druhém místě v celkovém hodnocení dvoukolek. Na prvního Josefa Zimmermanna mají ztrátu pouhé dva body.
Nyní má Robert s Michalem dvoutýdenní pauzu, kdy se budou připravovat na další díl rallysprintového mistrovství. O další body se poperou na rally v Krkonoších, kde se na startu opět objeví se svojí Suzuki Ignis S1600.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?