Robert Kořístka se spolujezdcem Michalem Drozdem si po nepovedeném závodě v Lužických horách chtěli spravit chuť na domácí Kopné.
Na Rally Lužické hory valašská posádka bojovala o první místo ve dvoukolkách s Josefem Zimmermannem. Z dalších bojů je bohužel vyřadila technická závada. „Ve třetí rychlostní zkoušce nám přestalo správně fungovat teplotní čidlo motoru. Auto ve vyšších otáčkách přestávalo táhnout a abychom předešli větším škodám na Ignisu, raději jsem to po páté rychlostce odstavili a v závodě dál nepokračovali,“ uvedl v servisu zklamaný Robert Kořístka. Před odstoupením se kluci drželi na druhém místě ve dvoukolkách i třídě 5.
Dva týdny po Lužických horách byla na programu XX. Autogames Rallysprint Kopná, kde se chtěl Robert ukázat před domácím publikem. Pro všechny posádky bylo připraveno 8 náročných rychlostních zkoušek, se kterými byli připraveni bojovat i „ogaři z Karlovic“. „Našim hlavním cílem bylo dojet až na cílovou rampu. Od pátku jsme věděli, že v sobotu bude pršet. Z této předpovědi jsme nebyli vůbec nadšeni. Kopná se stala ještě náročnější, než za suchých podmínek. Stačila malá chybička a všechna snaha by v tu ránu byla k ničemu.“
Ze startovní rampy sjížděli Robert s Michalem natěšeni na ostré kilometry. První tři rychlostní zkoušky se jeli ještě na suchém povrchu. Po absolvování těchto úseků se posádka nacházela na 21. místě absolutního pořadí 1. místě ve třídě 5 a 1. místě ve dvoukolkách. “První tři měřené testy se jeli na suchu, a proto jsme si chtěli vytvořit nějaký náskok před druhou etapou, kdy mraky plné vody začnou promlouvat do závodu,“ sdělil svůj úmysl Robert v servisu.
Následovali dvě rychlostní zkoušky a pak zase návštěva servisní zóny. Nastaly velké spekulace, zda začne pršet již na čtvrté a páté erzetě. Loterie ve volbě pneumatik vyšla Robertovi na výbornou a mohl v klidu udržovat náskok před druhým Zimmermannem.
Do konce závodu zbývaly poslední tři měřené úseky, ale Robert s Michalem si už svůj náskok pohlídali. Na cílové rampě se mohli radovat z 19. místa v absolutním pořadí, výhry ve skupině 5 i z absolutního prvenství mezi dvoukolkami. „Rychlostky jsou tady krásné, velmi technické, ale také hodně zrádné. Hlavně v lesích na RZ Kameňák. Byla to naše premiérová jízda na mokrém povrchu. Je to naše vůbec první vítězství v profesionální kariéře. Doposud jsme s Civicem i Ignisem skončili nejlépe druzí, proto jsme velmi rádi za 1. místo ve skupině i absolutně ve 2WD,“ radoval se v cíli spokojený Kořístka. Když nebudeme počítat jeden defekt, tak si posádka modrobílého Ignisu dojela bez větších problémů pro druhé vítězství v letošní sezoně.
„Robert jel téměř bez chybiček, což před domácím publikem nebylo jednoduché. Domácí atmosféra ho hnala dopředu, proto jsme nechtěli udělat žádnou zbytečnou chybu. Jel zcela soustředěně a povedlo se. Vyhráli jsme ve 2WD všechny rychlostní zkoušky kromě jedné Rakové, což je fantastické,“ zhodnotil Robertův výkon jeho spolujezdec Michal Drozd. Rallysprint Kopná je považována za nejnáročnější jednodenní soutěž u nás. To potvrdil i letošní jubilejní ročník. „Za nejnáročnější rychlostku považujeme Kaměňák, na kterém jsme dělali defekt. Náročný byl také cíl RZ Kopná. Cesty na mokrém povrchu byly hodně nebezpečné a dobrzdit na některých místech bylo občas až nemožné. Jinak to byl nádherný závod a velmi dobrá zkušenost do budoucna. Nechtěli bychom ovšem opomenout nepříjemné okamžiky, kdy některé posádky na náročném povrchu havarovali.Tímto chceme hlavně Lumírovi Galiovi popřát brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat na startu dalšího závodu,“ shodla se celá posádky v cíli. Ještě než ogaři odešli slavit vítězství se svými fanoušky, nezapomněli poděkovat všem, co se na tomto skvělém výsledku podíleli. „Velký dík patří týmu Sparrow racing team, mechanikovi Radkovi za dokonalou přípravu a nastavení vozu. Také našim obchodním partnerům, rodinám a všem fanouškům, kteří nás hnali do cíle.“ Po třech odjetých soutěžích se kluci nachází na průběžném druhém místě v celkovém hodnocení dvoukolek. Na prvního Josefa Zimmermanna mají ztrátu pouhé dva body.
Nyní má Robert s Michalem dvoutýdenní pauzu, kdy se budou připravovat na další díl rallysprintového mistrovství. O další body se poperou na rally v Krkonoších, kde se na startu opět objeví se svojí Suzuki Ignis S1600.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.