Robert Kořístka se spolujezdcem Michalem Drozdem si po nepovedeném závodě v Lužických horách chtěli spravit chuť na domácí Kopné.
Na Rally Lužické hory valašská posádka bojovala o první místo ve dvoukolkách s Josefem Zimmermannem. Z dalších bojů je bohužel vyřadila technická závada. „Ve třetí rychlostní zkoušce nám přestalo správně fungovat teplotní čidlo motoru. Auto ve vyšších otáčkách přestávalo táhnout a abychom předešli větším škodám na Ignisu, raději jsem to po páté rychlostce odstavili a v závodě dál nepokračovali,“ uvedl v servisu zklamaný Robert Kořístka. Před odstoupením se kluci drželi na druhém místě ve dvoukolkách i třídě 5.
Dva týdny po Lužických horách byla na programu XX. Autogames Rallysprint Kopná, kde se chtěl Robert ukázat před domácím publikem. Pro všechny posádky bylo připraveno 8 náročných rychlostních zkoušek, se kterými byli připraveni bojovat i „ogaři z Karlovic“. „Našim hlavním cílem bylo dojet až na cílovou rampu. Od pátku jsme věděli, že v sobotu bude pršet. Z této předpovědi jsme nebyli vůbec nadšeni. Kopná se stala ještě náročnější, než za suchých podmínek. Stačila malá chybička a všechna snaha by v tu ránu byla k ničemu.“
Ze startovní rampy sjížděli Robert s Michalem natěšeni na ostré kilometry. První tři rychlostní zkoušky se jeli ještě na suchém povrchu. Po absolvování těchto úseků se posádka nacházela na 21. místě absolutního pořadí 1. místě ve třídě 5 a 1. místě ve dvoukolkách. “První tři měřené testy se jeli na suchu, a proto jsme si chtěli vytvořit nějaký náskok před druhou etapou, kdy mraky plné vody začnou promlouvat do závodu,“ sdělil svůj úmysl Robert v servisu.
Následovali dvě rychlostní zkoušky a pak zase návštěva servisní zóny. Nastaly velké spekulace, zda začne pršet již na čtvrté a páté erzetě. Loterie ve volbě pneumatik vyšla Robertovi na výbornou a mohl v klidu udržovat náskok před druhým Zimmermannem.
Do konce závodu zbývaly poslední tři měřené úseky, ale Robert s Michalem si už svůj náskok pohlídali. Na cílové rampě se mohli radovat z 19. místa v absolutním pořadí, výhry ve skupině 5 i z absolutního prvenství mezi dvoukolkami. „Rychlostky jsou tady krásné, velmi technické, ale také hodně zrádné. Hlavně v lesích na RZ Kameňák. Byla to naše premiérová jízda na mokrém povrchu. Je to naše vůbec první vítězství v profesionální kariéře. Doposud jsme s Civicem i Ignisem skončili nejlépe druzí, proto jsme velmi rádi za 1. místo ve skupině i absolutně ve 2WD,“ radoval se v cíli spokojený Kořístka. Když nebudeme počítat jeden defekt, tak si posádka modrobílého Ignisu dojela bez větších problémů pro druhé vítězství v letošní sezoně.
„Robert jel téměř bez chybiček, což před domácím publikem nebylo jednoduché. Domácí atmosféra ho hnala dopředu, proto jsme nechtěli udělat žádnou zbytečnou chybu. Jel zcela soustředěně a povedlo se. Vyhráli jsme ve 2WD všechny rychlostní zkoušky kromě jedné Rakové, což je fantastické,“ zhodnotil Robertův výkon jeho spolujezdec Michal Drozd. Rallysprint Kopná je považována za nejnáročnější jednodenní soutěž u nás. To potvrdil i letošní jubilejní ročník. „Za nejnáročnější rychlostku považujeme Kaměňák, na kterém jsme dělali defekt. Náročný byl také cíl RZ Kopná. Cesty na mokrém povrchu byly hodně nebezpečné a dobrzdit na některých místech bylo občas až nemožné. Jinak to byl nádherný závod a velmi dobrá zkušenost do budoucna. Nechtěli bychom ovšem opomenout nepříjemné okamžiky, kdy některé posádky na náročném povrchu havarovali.Tímto chceme hlavně Lumírovi Galiovi popřát brzké uzdravení a co nejrychlejší návrat na startu dalšího závodu,“ shodla se celá posádky v cíli. Ještě než ogaři odešli slavit vítězství se svými fanoušky, nezapomněli poděkovat všem, co se na tomto skvělém výsledku podíleli. „Velký dík patří týmu Sparrow racing team, mechanikovi Radkovi za dokonalou přípravu a nastavení vozu. Také našim obchodním partnerům, rodinám a všem fanouškům, kteří nás hnali do cíle.“ Po třech odjetých soutěžích se kluci nachází na průběžném druhém místě v celkovém hodnocení dvoukolek. Na prvního Josefa Zimmermanna mají ztrátu pouhé dva body.
Nyní má Robert s Michalem dvoutýdenní pauzu, kdy se budou připravovat na další díl rallysprintového mistrovství. O další body se poperou na rally v Krkonoších, kde se na startu opět objeví se svojí Suzuki Ignis S1600.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.