Dvě sady pohárů za vítězství čekaly při slavnostním vyhlášení na závěr Autogames Rallysprintu Kopná na posádku Miroslav Jakeš – Ladislav Kučera. Kluci v náročném sprintu vybojovali body za 8. místo absolutně, ale hlavně se radovali z vítězství ve třídě 3 a juniorském poháru.
Úvodní dva sprinty v letošní sezoně pro Mirka Jakeše nedopadly vůbec dobře. Z výborně rozjetého sprintu na Vrchovině musel Mirek po havárii opustit absolutně 2. místo jen pár kilometrů před cílem. V Lužických horách byl pro změnu důvodem odstoupení dvojitý defekt. Proto si chtěl talentovaný jezdec spravit chuť na takřka domácím sprintu ve Slušovicích. „O Kopné se traduje, že to je jeden z nejtěžších sprintů u nás. Mě tento druh erzet, kdy se jezdí z kopce do kopce a ze zatáčky do zatáčky vyhovuje, neboť zdejší silničky jsou hodně podobné těm, co máme doma. Na soutěž se velice moc těším. Co bude rozhodovat? Hlavně neudělat chybu a druhým faktorem bude počasí. Dvacet let podle organizátorů na Kopnou nepršelo a letos dešti asi neutečeme,“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách v páteční podvečer Mirek Jakeš.
Úvodní kolo rychlostních zkoušek vyšlo dvojici Jakeš – Kučera dobře. Dobře je za tři a lepší to mohlo být, kdyby Mirek neudělal drobnou jezdeckou chybu. Při průjezdu erzetou Kameňák šel Mirek o chloupek později na brzdy a drobnou krizovečku bylo vystaráno. Naštěstí to pro posádku znamenalo nepatrné zdržení. Po třech odjetých erzetách patřilo klukům průběžné 6. místo. V té chvíli byl z bojů vyřazen pro poruchu s turbem jeden z největších Mirkových soupeřů Martin Bujáček.
„Po zastávce v servisu následovaly dvě zkoušky a my jsme dostali echo, že místy na ně již prší. Proto jsme obuli mokré pneu. Zatímco erzetu Rakovou jsme jeli za sucha, zkouška Kopná byla zcela pod vodou. Hlavně na Rakové jsme díky mokrým gumám na suchém asfaltu lehce ztratili. Náš plán byl ale jasný. Nechtěli jsme se honit s jezdci disponující technikou WRC a zaměřili jsme se hlavně na naši třídu. Tady jsme drželi vedení,“ přiblížil dění v polovině sprintu Mirek Jakeš.
Závěrečné tři zkoušky sprintu zajeli Mirek s Laďou podle slov jezdce v klidu. Nevím jak si Mirek představuje jízdu v klidu, ale čtvrtý nejrychlejší čas a za svými zády nechat vozy WRC, to chce asi pořádný doušek kávy na uklidnění. Z osmi rychlostních zkoušek byl Mirek Jakeš čtyřikrát nejrychlejší ve své třídě. Vyrovnanost v závodě jej dovedla až na samý vrchol třídy 3. Bonusem pro posádku pak bylo vítězství v juniorské kategorii. I když pro Jakeše s Kučerou byla prioritní třída, 8. místo v absolutní klasifikaci stojí rozhodně za zmínku. „Letošní Kopná byla opravdu velmi těžká. Zatímco jsme se dopoledne potili v kombinézách na sluníčku, ve zbytku dne jsme mokli v dešti. Již tak těžká soutěž byla ještě těžší. S výsledkem jsme velmi spokojeni,“ konstatoval v cíli sprintu Miroslav Jakeš.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.