Mirek Jakeš na Kopné vítězný

rally kopná
rally kopná, foto: Tomáš Brázdil, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 16. května 2012 22:36
Sdílej:

Dvě sady pohárů za vítězství čekaly při slavnostním vyhlášení na závěr Autogames Rallysprintu Kopná na posádku Miroslav Jakeš – Ladislav Kučera. Kluci v náročném sprintu vybojovali body za 8. místo absolutně, ale hlavně se radovali z vítězství ve třídě 3 a juniorském poháru.

Úvodní dva sprinty v letošní sezoně pro Mirka Jakeše nedopadly vůbec dobře. Z výborně rozjetého sprintu na Vrchovině musel Mirek po havárii opustit absolutně 2. místo jen pár kilometrů před cílem. V Lužických horách byl pro změnu důvodem odstoupení dvojitý defekt. Proto si chtěl talentovaný jezdec spravit chuť na takřka domácím sprintu ve Slušovicích. „O Kopné se traduje, že to je jeden z nejtěžších sprintů u nás. Mě tento druh erzet, kdy se jezdí z kopce do kopce a ze zatáčky do zatáčky vyhovuje, neboť zdejší silničky jsou hodně podobné těm, co máme doma. Na soutěž se velice moc těším. Co bude rozhodovat? Hlavně neudělat chybu a druhým faktorem bude počasí. Dvacet let podle organizátorů na Kopnou nepršelo a letos dešti asi neutečeme,“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách v páteční podvečer Mirek Jakeš.

Úvodní kolo rychlostních zkoušek vyšlo dvojici Jakeš – Kučera dobře. Dobře je za tři a lepší to mohlo být, kdyby Mirek neudělal drobnou jezdeckou chybu. Při průjezdu erzetou Kameňák šel Mirek o chloupek později na brzdy a drobnou krizovečku bylo vystaráno. Naštěstí to pro posádku znamenalo nepatrné zdržení. Po třech odjetých erzetách patřilo klukům průběžné 6. místo. V té chvíli byl z bojů vyřazen pro poruchu s turbem  jeden z největších Mirkových soupeřů Martin Bujáček.

„Po zastávce v servisu následovaly dvě zkoušky a my jsme dostali echo, že místy na ně již prší. Proto jsme obuli mokré pneu. Zatímco erzetu Rakovou jsme jeli za sucha, zkouška Kopná byla zcela pod vodou. Hlavně na Rakové jsme díky mokrým gumám na suchém asfaltu lehce ztratili. Náš plán byl ale jasný. Nechtěli jsme se honit s jezdci disponující technikou WRC a zaměřili jsme se hlavně na naši třídu. Tady jsme drželi vedení,“ přiblížil dění v polovině sprintu Mirek Jakeš.

Závěrečné tři zkoušky sprintu zajeli Mirek s Laďou podle slov jezdce v klidu. Nevím jak si Mirek představuje jízdu v klidu, ale čtvrtý nejrychlejší čas a za svými zády nechat vozy WRC, to chce asi pořádný doušek kávy na uklidnění. Z osmi rychlostních zkoušek byl Mirek Jakeš čtyřikrát nejrychlejší ve své třídě. Vyrovnanost v závodě jej dovedla až na samý vrchol třídy 3. Bonusem pro posádku pak bylo vítězství v juniorské kategorii. I když pro Jakeše s Kučerou byla prioritní třída, 8. místo v absolutní klasifikaci stojí rozhodně za zmínku. „Letošní Kopná byla opravdu velmi těžká. Zatímco jsme se dopoledne potili v kombinézách na sluníčku, ve zbytku dne jsme mokli v dešti. Již tak těžká soutěž byla ještě těžší. S výsledkem jsme velmi spokojeni,“ konstatoval v cíli sprintu Miroslav Jakeš.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.