Dvě sady pohárů za vítězství čekaly při slavnostním vyhlášení na závěr Autogames Rallysprintu Kopná na posádku Miroslav Jakeš – Ladislav Kučera. Kluci v náročném sprintu vybojovali body za 8. místo absolutně, ale hlavně se radovali z vítězství ve třídě 3 a juniorském poháru.
Úvodní dva sprinty v letošní sezoně pro Mirka Jakeše nedopadly vůbec dobře. Z výborně rozjetého sprintu na Vrchovině musel Mirek po havárii opustit absolutně 2. místo jen pár kilometrů před cílem. V Lužických horách byl pro změnu důvodem odstoupení dvojitý defekt. Proto si chtěl talentovaný jezdec spravit chuť na takřka domácím sprintu ve Slušovicích. „O Kopné se traduje, že to je jeden z nejtěžších sprintů u nás. Mě tento druh erzet, kdy se jezdí z kopce do kopce a ze zatáčky do zatáčky vyhovuje, neboť zdejší silničky jsou hodně podobné těm, co máme doma. Na soutěž se velice moc těším. Co bude rozhodovat? Hlavně neudělat chybu a druhým faktorem bude počasí. Dvacet let podle organizátorů na Kopnou nepršelo a letos dešti asi neutečeme,“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách v páteční podvečer Mirek Jakeš.
Úvodní kolo rychlostních zkoušek vyšlo dvojici Jakeš – Kučera dobře. Dobře je za tři a lepší to mohlo být, kdyby Mirek neudělal drobnou jezdeckou chybu. Při průjezdu erzetou Kameňák šel Mirek o chloupek později na brzdy a drobnou krizovečku bylo vystaráno. Naštěstí to pro posádku znamenalo nepatrné zdržení. Po třech odjetých erzetách patřilo klukům průběžné 6. místo. V té chvíli byl z bojů vyřazen pro poruchu s turbem jeden z největších Mirkových soupeřů Martin Bujáček.
„Po zastávce v servisu následovaly dvě zkoušky a my jsme dostali echo, že místy na ně již prší. Proto jsme obuli mokré pneu. Zatímco erzetu Rakovou jsme jeli za sucha, zkouška Kopná byla zcela pod vodou. Hlavně na Rakové jsme díky mokrým gumám na suchém asfaltu lehce ztratili. Náš plán byl ale jasný. Nechtěli jsme se honit s jezdci disponující technikou WRC a zaměřili jsme se hlavně na naši třídu. Tady jsme drželi vedení,“ přiblížil dění v polovině sprintu Mirek Jakeš.
Závěrečné tři zkoušky sprintu zajeli Mirek s Laďou podle slov jezdce v klidu. Nevím jak si Mirek představuje jízdu v klidu, ale čtvrtý nejrychlejší čas a za svými zády nechat vozy WRC, to chce asi pořádný doušek kávy na uklidnění. Z osmi rychlostních zkoušek byl Mirek Jakeš čtyřikrát nejrychlejší ve své třídě. Vyrovnanost v závodě jej dovedla až na samý vrchol třídy 3. Bonusem pro posádku pak bylo vítězství v juniorské kategorii. I když pro Jakeše s Kučerou byla prioritní třída, 8. místo v absolutní klasifikaci stojí rozhodně za zmínku. „Letošní Kopná byla opravdu velmi těžká. Zatímco jsme se dopoledne potili v kombinézách na sluníčku, ve zbytku dne jsme mokli v dešti. Již tak těžká soutěž byla ještě těžší. S výsledkem jsme velmi spokojeni,“ konstatoval v cíli sprintu Miroslav Jakeš.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.