Dvě sady pohárů za vítězství čekaly při slavnostním vyhlášení na závěr Autogames Rallysprintu Kopná na posádku Miroslav Jakeš – Ladislav Kučera. Kluci v náročném sprintu vybojovali body za 8. místo absolutně, ale hlavně se radovali z vítězství ve třídě 3 a juniorském poháru.
Úvodní dva sprinty v letošní sezoně pro Mirka Jakeše nedopadly vůbec dobře. Z výborně rozjetého sprintu na Vrchovině musel Mirek po havárii opustit absolutně 2. místo jen pár kilometrů před cílem. V Lužických horách byl pro změnu důvodem odstoupení dvojitý defekt. Proto si chtěl talentovaný jezdec spravit chuť na takřka domácím sprintu ve Slušovicích. „O Kopné se traduje, že to je jeden z nejtěžších sprintů u nás. Mě tento druh erzet, kdy se jezdí z kopce do kopce a ze zatáčky do zatáčky vyhovuje, neboť zdejší silničky jsou hodně podobné těm, co máme doma. Na soutěž se velice moc těším. Co bude rozhodovat? Hlavně neudělat chybu a druhým faktorem bude počasí. Dvacet let podle organizátorů na Kopnou nepršelo a letos dešti asi neutečeme,“ podělil se o dojmy po seznamovacích jízdách v páteční podvečer Mirek Jakeš.
Úvodní kolo rychlostních zkoušek vyšlo dvojici Jakeš – Kučera dobře. Dobře je za tři a lepší to mohlo být, kdyby Mirek neudělal drobnou jezdeckou chybu. Při průjezdu erzetou Kameňák šel Mirek o chloupek později na brzdy a drobnou krizovečku bylo vystaráno. Naštěstí to pro posádku znamenalo nepatrné zdržení. Po třech odjetých erzetách patřilo klukům průběžné 6. místo. V té chvíli byl z bojů vyřazen pro poruchu s turbem jeden z největších Mirkových soupeřů Martin Bujáček.
„Po zastávce v servisu následovaly dvě zkoušky a my jsme dostali echo, že místy na ně již prší. Proto jsme obuli mokré pneu. Zatímco erzetu Rakovou jsme jeli za sucha, zkouška Kopná byla zcela pod vodou. Hlavně na Rakové jsme díky mokrým gumám na suchém asfaltu lehce ztratili. Náš plán byl ale jasný. Nechtěli jsme se honit s jezdci disponující technikou WRC a zaměřili jsme se hlavně na naši třídu. Tady jsme drželi vedení,“ přiblížil dění v polovině sprintu Mirek Jakeš.
Závěrečné tři zkoušky sprintu zajeli Mirek s Laďou podle slov jezdce v klidu. Nevím jak si Mirek představuje jízdu v klidu, ale čtvrtý nejrychlejší čas a za svými zády nechat vozy WRC, to chce asi pořádný doušek kávy na uklidnění. Z osmi rychlostních zkoušek byl Mirek Jakeš čtyřikrát nejrychlejší ve své třídě. Vyrovnanost v závodě jej dovedla až na samý vrchol třídy 3. Bonusem pro posádku pak bylo vítězství v juniorské kategorii. I když pro Jakeše s Kučerou byla prioritní třída, 8. místo v absolutní klasifikaci stojí rozhodně za zmínku. „Letošní Kopná byla opravdu velmi těžká. Zatímco jsme se dopoledne potili v kombinézách na sluníčku, ve zbytku dne jsme mokli v dešti. Již tak těžká soutěž byla ještě těžší. S výsledkem jsme velmi spokojeni,“ konstatoval v cíli sprintu Miroslav Jakeš.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.