Kopná se pojede poprvé pod křídly společnosti Autogames

autogames rallyshow uherský brod
autogames rallyshow uherský brod, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 11. května 2012 11:43
Sdílej:

Pouhé hodiny zbývají do startu třetího podniku osmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally 2012. Jubilejní XX. AUTOGAMES Rallysprint Kopná se uskuteční v sobotu 12. května v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty.

Kopná se pojede poprvé pod křídly společnosti Autogames

Pořadatelé tři dny před startem populárního rallysprintu seznámili novináře s aktuálními novinkami na tiskové konferenci ve Slušovicích. Vzhledem k velkému počtu přihlášených soutěžících se mění místo technické přejímky vozidel a kontrola přeskupení po třetí rychlostní zkoušce bude prodloužena o deset minut.  

Po sedmileté spolupráci vypověděl dosavadní generální partner smlouvu a organizátoři z Podkopné Lhoty hledali necelý měsíc před startem nového partnera. Štěstí jim přálo, neboť se dohodli na podmínkách spolupráce s firmou Autogames z Uherského Brodu. „Jedná se o skupinu firem, která se zabývá loteriemi a výrobou výherních hracích přístrojů. Na trhu jsme již přes deset let. Jsme stabilní a dynamicky se rozvíjející společností. Rozhodli jsme se podporovat sport a především automobilové soutěže. V minulosti jsme již podporovali některé rallyové jezdce, dále Rallyshow v Uherském Brodě a nyní jsme vstoupili i do rallysprintového šampionátu. Oficiální název letošního jubilejního 20. ročníku je Autogames Rallysprint Kopná. Doufáme, že tato spolupráce bude mít dlouhodobější charakter a prospěje oběma stranám,“ uvedl Robert Juřička, člen představenstva AUTO GAMES, a.s.

Pořadatelé pozvali na letošní jubilejní ročník předchozí vítěze a nejvíce je těší účast českého šampiona. „Pojede trojnásobný vítěz Kopné Roman Kresta, který představí v České republice poprvé vůz Ford Focus WRC 08, dále se objeví na startu z předchozích vítězů Roman Odložilík a Jaromír Tarabus. Pozvaný byl například i Pepa Peták, dále Daniel Běhálek, ale bohužel se kryjeme termínově se slovinskou Saturnus Rally, kde startuje několik českých jezdců jako právě Dan Běhálek, Pavel Valoušek nebo Jarin Orsák,“ řekl Josef Minařík, ředitel Autogames Rallysprint Kopná. Před dvaceti lety zřejmě nikoho v Podkopné Lhotě nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců se dostane do pozice velmi oblíbeného sprintu v České republice. Kopná se propracovala mezi vážené rallysprintové podniky české scény. “Když jsme začínali, nepočítali jsme s tím, že pojedeme postupem let nějaký šampionát. Brali jsme akci jako ukončení sezony a možnost představení se pro místní hochy. V okolí se tehdy jela pouze Barum Rally, na které navíc spousta z nich ani nemohla startovat. Vývoj šel neustále dopředu a samozřejmě i zásluhou generálních partnerů jsme se posunuli až do letošního ročníku,“ uvedl Minařík. Na jubilejní ročník Kopné se přihlásily celkem 134 posádky včetně sedmi vozů specifikace WRC a šest speciálů kategorie Super 2000. Tento vysoký počet je na české poměry v současné době nevídaný. Vzhledem k vysokému počtu přihlášených posádek však souvisí změna ohledně místa konání páteční technické přejímky vozidel. „Abychom neucpali auty dostihovku, rozhodli jsme se přesunout přejímku do nedalekého autoservisu Billa Latifa, který je zhruba tři sta metrů od dostihovky. Navíc panují vzhledem k vysokému počtu přihlášených obavy o organizaci celé soutěže. Někteří lidé mají stále v mysli po organizační stránce  nepovedenou Valašskou rally. Chceme všem ukázat, že umíme na Valašsku uspořádat kvalitní rally a potvrdit názor posádek a týmů, že jezdí na Kopnou rády,“ pověděl Josef Minařík.

První vůz se vydá na náročnou trať v sobotu 12. května úderem deváté hodiny ranní ze slušovického náměstí. Na jednotlivé posádky a soutěžní vozy čeká celkem 190 km dlouhá trať, která obsahuje osm obtížných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v délce 76 km. V itineráři najdeme měřené úseky s názvy Májová (délka 6,80 km), Kameňák (12,39 km), Kopná (11,15 km) a Raková (7,89 km). „I letos pojedeme po osvědčených tratích rychlostních zkoušek, i když drobné úpravy proběhly. Diváci naleznou mapy erzet včetně popsaných divácký tipů v oficiálním programu rally, který je k dispozici na vybraných čerpacích stanicích v okolí rallysprintu. Vstup na všechny erzety je pro fanoušky volný. Vyzýváme diváky k dodržování bezpečnostních pravidel. Zároveň upozorňujeme motorkáře a čtyřkolkáře, aby se nepohybovali po uzavřené trati, protože je to opravdu velmi nebezpečné. V případě zjištění podobného chování to lze brát jako veřejné ohrožení,“ uzavřel ředitel Rallysprintu Kopná.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.