Pouhé hodiny zbývají do startu třetího podniku osmidílného seriálu TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally 2012. Jubilejní XX. AUTOGAMES Rallysprint Kopná se uskuteční v sobotu 12. května v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty.
Kopná se pojede poprvé pod křídly společnosti Autogames
Pořadatelé tři dny před startem populárního rallysprintu seznámili novináře s aktuálními novinkami na tiskové konferenci ve Slušovicích. Vzhledem k velkému počtu přihlášených soutěžících se mění místo technické přejímky vozidel a kontrola přeskupení po třetí rychlostní zkoušce bude prodloužena o deset minut.
Po sedmileté spolupráci vypověděl dosavadní generální partner smlouvu a organizátoři z Podkopné Lhoty hledali necelý měsíc před startem nového partnera. Štěstí jim přálo, neboť se dohodli na podmínkách spolupráce s firmou Autogames z Uherského Brodu. „Jedná se o skupinu firem, která se zabývá loteriemi a výrobou výherních hracích přístrojů. Na trhu jsme již přes deset let. Jsme stabilní a dynamicky se rozvíjející společností. Rozhodli jsme se podporovat sport a především automobilové soutěže. V minulosti jsme již podporovali některé rallyové jezdce, dále Rallyshow v Uherském Brodě a nyní jsme vstoupili i do rallysprintového šampionátu. Oficiální název letošního jubilejního 20. ročníku je Autogames Rallysprint Kopná. Doufáme, že tato spolupráce bude mít dlouhodobější charakter a prospěje oběma stranám,“ uvedl Robert Juřička, člen představenstva AUTO GAMES, a.s.
Pořadatelé pozvali na letošní jubilejní ročník předchozí vítěze a nejvíce je těší účast českého šampiona. „Pojede trojnásobný vítěz Kopné Roman Kresta, který představí v České republice poprvé vůz Ford Focus WRC 08, dále se objeví na startu z předchozích vítězů Roman Odložilík a Jaromír Tarabus. Pozvaný byl například i Pepa Peták, dále Daniel Běhálek, ale bohužel se kryjeme termínově se slovinskou Saturnus Rally, kde startuje několik českých jezdců jako právě Dan Běhálek, Pavel Valoušek nebo Jarin Orsák,“ řekl Josef Minařík, ředitel Autogames Rallysprint Kopná. Před dvaceti lety zřejmě nikoho v Podkopné Lhotě nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců se dostane do pozice velmi oblíbeného sprintu v České republice. Kopná se propracovala mezi vážené rallysprintové podniky české scény. “Když jsme začínali, nepočítali jsme s tím, že pojedeme postupem let nějaký šampionát. Brali jsme akci jako ukončení sezony a možnost představení se pro místní hochy. V okolí se tehdy jela pouze Barum Rally, na které navíc spousta z nich ani nemohla startovat. Vývoj šel neustále dopředu a samozřejmě i zásluhou generálních partnerů jsme se posunuli až do letošního ročníku,“ uvedl Minařík. Na jubilejní ročník Kopné se přihlásily celkem 134 posádky včetně sedmi vozů specifikace WRC a šest speciálů kategorie Super 2000. Tento vysoký počet je na české poměry v současné době nevídaný. Vzhledem k vysokému počtu přihlášených posádek však souvisí změna ohledně místa konání páteční technické přejímky vozidel. „Abychom neucpali auty dostihovku, rozhodli jsme se přesunout přejímku do nedalekého autoservisu Billa Latifa, který je zhruba tři sta metrů od dostihovky. Navíc panují vzhledem k vysokému počtu přihlášených obavy o organizaci celé soutěže. Někteří lidé mají stále v mysli po organizační stránce nepovedenou Valašskou rally. Chceme všem ukázat, že umíme na Valašsku uspořádat kvalitní rally a potvrdit názor posádek a týmů, že jezdí na Kopnou rády,“ pověděl Josef Minařík.
První vůz se vydá na náročnou trať v sobotu 12. května úderem deváté hodiny ranní ze slušovického náměstí. Na jednotlivé posádky a soutěžní vozy čeká celkem 190 km dlouhá trať, která obsahuje osm obtížných rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v délce 76 km. V itineráři najdeme měřené úseky s názvy Májová (délka 6,80 km), Kameňák (12,39 km), Kopná (11,15 km) a Raková (7,89 km). „I letos pojedeme po osvědčených tratích rychlostních zkoušek, i když drobné úpravy proběhly. Diváci naleznou mapy erzet včetně popsaných divácký tipů v oficiálním programu rally, který je k dispozici na vybraných čerpacích stanicích v okolí rallysprintu. Vstup na všechny erzety je pro fanoušky volný. Vyzýváme diváky k dodržování bezpečnostních pravidel. Zároveň upozorňujeme motorkáře a čtyřkolkáře, aby se nepohybovali po uzavřené trati, protože je to opravdu velmi nebezpečné. V případě zjištění podobného chování to lze brát jako veřejné ohrožení,“ uzavřel ředitel Rallysprintu Kopná.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?