Kopná je spjata s rodinou Minaříků

Tarabus, Jaromír
Tarabus, Jaromír, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Roman Ordelt 10. května 2012 09:41
Sdílej:

Rallysprint na Kopné je neodmyslitelně spojen od prvního ročníku s motoristickou rodinou Minaříků.

Před dvaceti lety zřejmě nikoho v Podkopné Lhotě nenapadlo, že tento spíše rozlučkový závod regionálních jezdců na závěr rallyové sezony se dostane do pozice velmi oblíbeného sprintu v České republice. Kopná se propracovala mezi vážené rallysprintové podniky české scény a soutěžní posádky jezdí na Moravu rády. Čeká je vřelé přivítání, ochotní pořadatelé, soutěž tzv. „na pětníku“ a nádherné rychlostní zkoušky, které svou obtížností každoročně prověří připravenost posádek a soutěžní techniky. Ani letošní jubilejní ročník pod názvem XX. AUTOGAMES Rallysprint Kopná nebude výjimkou.

„Tehdy v roce 1993 nikoho nenapadlo, že zakládáme tradici. Nepočítali jsme, že se dostaneme do podvědomí motoristické veřejnosti. A vidíte, letos nás čeká už jubilejní dvacátý ročník. Od začátku dělám tuto soutěž společně se svými bratry Lubošem a Radkem, posléze se k nám přidal Zdeněk Bělák, který nám pomáhá postavit trať a časový harmonogram,“ pověděl Josef Minařík. Za předchozích devatenáct odjetých ročníků se mezi vítěze zapsala řada jmen, například to byli Enrico Bertone, Stanislav Chovanec, Tomáš Vojtěch, Štěpán Vojtěch, Jan Kopecký, Václav Pech, Roman Kresta, Jaromír Tarabus, Roman Odložilík nebo Maďar Gergély Szabó. „V naší paměti zůstávají všechny ročníky, které jsme uspořádali. Jsme rádi, že za tuto dobu jsme neměli žádné těžké zranění. Samozřejmě nejraději vzpomínáme na roky, kdy zde jezdily vozy specifikace WRC. Na startu bylo v roce 2003 dvanáct těchto speciálů a diváci si přišli na své. Nicméně každý ročník se nám vryl do paměti se svými hrdiny,“ řekl Josef, který na postu ředitele v posledních letech vystřídal staršího bratra Lubomíra. Nejvíce vavřínů posbíral Stanislav Chovanec, populární Staňa se zapsal do galerie vítězů celkem pětkrát, třikrát vyhrál domácí Roman Kresta. „Za všechny minulé ročníky máme řadu oblíbenců, ale tím největším je právě Kresta, který odstartuje i v letošním jubilejním ročníku. Ale vzpomínáme i na další zvučná jména jako například Enrico Bertone z Itálie nebo Honza Kopecký. Z vozů máme stále v paměti valašské WRC, escort Stani Chovance,“ vzpomněl Josef Minařík, v předchozích letech úspěšný aktivní jezdec rally. Pořadatelé z Podkopné Lhoty jsou rádi, že k nim na Moravu jezdí soutěžící rádi a vždy se jim snaží vytvořit optimální podmínky k závodění. „V poslední době je velký přetlak pořadatelů v rallysprintech. Před nedávnem se mi líbila věta předsedy svazu rally Pavla Schovánka, který prohlásil, že pokud by Kopná vypadla z kalendáře, okamžitě by na Valašsku vypukla revoluce a vytvořili by zde vlastní šampionát,“ uvedl Minařík.

Agilní pořadatelé z Podkopné Lhoty nezahálí ani v dalších měsících během roku. Týden před legendární barumkou pořádají závod ve sjezdu horských kol pod názvem Bikerally Kopná a v prosinci poté volný podnik na závěr motoristické sezony PdTech Mikuláš Rally. „Loni jsme připravili jako zpestření noční RZ ve sjezdu, autogramiádu soutěžních posádek, z nichž někteří se objevili i na horském kole. Tato akce měla velký ohlas a zúčastnili se jí Roman Kresta, Míra Tarabus, Tonda Tlusťák, Honza Jelinek nebo Luba Minařík. Na testovacím úseku nám svezli v ostrých nebo tréninkových autech naše vítěze na kolech a byla to parádní akce,“ pověděl Minařík. Dodejme, že letošní Bikerally Kopná proběhne v termínu 24. – 25. srpna a Mikuláš Rally na závěr motoristické sezony v sobotu 8. prosince. „Chceme zůstat u osvědčené trati včetně diváckého okruhu kolem dostihovky ve Slušovicích,“ uzavřel Josef Minařík. Pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR se zkrátka nenudí po celý rok a za všechny zorganizované akce včetně dvaceti ročníků Kopné jim patří velké poděkování a hlasitý potlesk.  

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.