Počet přihlášených posádek do jubilejního XX. ročníku AUTOGAMES Rallysprint Kopná (11. - 12. května 2012) se zastavil na čísle 134.
Do Slušovic přijedou soutěžící z pěti států – České republiky, Slovenska, Polska, Itálie a Rakouska. Ve srovnání s loňským ročníkem najdeme na seznamu přihlášených o tři posádky více. Diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj kvarteta jezdců na vozech specifikace WRC. O prvenství se poperou Roman Kresta, Tomáš Kostka, Antonín Tlusťák a Roman Odložilík. Dále se s vozy WRC představí Jaromír Tomaštík, Karel Trněný a Miroslav Plíhal. Šest pilotů se objeví na vozech kategorie Super 2000, a to Jaromír Tarabus, Jozef Béreš jr., Václav Dunovský, Jan Dohnal, Jiří Navrátil a Lukáš Lapdavský. Čeřit vodu na čelních příčkách budou i jezdci na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, a to Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Jan Sýkora (R4), Lumír Firla, Martin Březík, Martin Hudec, Lukasz Habaj z Polska a další. Celkem čítá seznam přihlášených 8 prioritních jezdců ASN.
Nejpočetněji obsazena je třída 3 (dříve N4), kde najdeme celkem 20 vozů, zatímco ve třídě 4 nenajdeme ani jeden vůz. V rámci TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally se přihlásilo celkem 87 posádek, zatímco do Poháru České republiky v rally 2012 může bodovat 46 soutěžících, v rámci Poháru mládeže poté jedna posádka. Z vozového parku 15 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle dvaceti smíšených posádek i čtyři vyloženě dámské dvojice ve složení Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová, Olga Lounová – Markéta Filáková, Hana Baďurová – Jana Čížková, Monika Zbořilová – Jana Kazíková, přičemž za volantem se představí ještě další ženy Eva Vykydalová a Martina Daňhelová.
Celkem přihlášenýh posádek: 134
Počet států: 5(Česká republika – 130, Slovensko - 1, Polsko – 1, Itálie – 1, Rakousko - 1)
Prioritní jezdci: 8ASN: Roman Kresta, Antonín Tlusťák, Roman Odložilík, Jaromír Tarabus, Miroslav Jakeš, Jozef Béreš jr., Martin Bujáček, Václav Dunovský
Zahraniční jezdci: 4Jozef Béreš jr., Lukasz Habaj, Giacomo Fanetti, Markus Drapela Poznámka: Lukáš Lapdavský ze Slovenska a Johann Drapela z Rakouska startují s českou licencí.
TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally (87 posádek)
Rozdělení podle objemových tříd: Třída 2 (S2000-Rally atmosférický, 1.6 T s rest. 30 mm, R4): 8 vozůTřída 3 (N nad 2000 cm3): 20 vozůTřída 4 (vozy RGT): žádný vůzTřída 5 (Super 1600, A 1600 do 2000 cm3, R2C, R3T, R3C): 9 vozůTřída 6 (A do 1600 cm3, R2B, kit-car do 1600 cm3): 10 vozůTřída 7 (A do 1400 cm3, kit-car do 1400 cm3): 6 vozůTřída 8 (N 1600 do 2000 cm3): 9 vozůTřída 9 (N 1400 do 1600 cm3, R1B): 12 vozůTřída 10 (N do 1400 cm3, R1A): 2 vozyTřída 11 (A nebo N Diesel do 2000 cm3, R3D): 2 vozyTřída 12 (S do 2000 cm3): 1 vůzTřída 13 (S nad 2000 cm3): 8 vozů
Pohár České republiky v rally (celkem 46 posádek)
Rozdělení podle skupin: Skupina SA (soudobé automobily (bez S 2000 atm. A 1.6 turbo, R4, RGT a WRC): 28 vozůSkupina HA (historické automobily): 4 vozy Skupina V (upravené automobily – bez rozdílu objemových tříd): 14 vozů
Rozdělení podle objemových tříd:SA – třída 1: do 1400 ccm: 14SA – třída 2: nad 1400 do 2000 ccm: 12SA – třída 3: nad 2000 ccm: 2
HA – třída 1: do 1 000 ccm: 0HA – třída 2: nad 1000 do 1300 ccm: 2HA – třída 3: nad 1300 ccm: 2
Pohár mládeže (vozy třídy 10 (N do 1400 cm3, R1A do 1400 cm3): 1 vůz
Počet značek: 15Škoda – 49, Mitsubishi – 20, Honda – 18, Renault – 11, Citroën – 8, Suzuki – 6, Peugeot – 5, Ford – 4, Subaru – 4, Opel – 2, Volkswagen – 2, BMW – 2, Alfa Romeo – 1, Hyundai – 1, LADA – 1.
Vozy specifikace WRC: 7Citroën C4 WRC – 2, Ford Focus RS WRC – 1, Mitsubishi Lancer WRC 05 – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC – 1
Vozy kategorie Super 2000: 6Škoda Fabia S2000 – 3, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 1
Smíšené posádky: 20Jan Sýkora – Martina Škardová, Zdeněk Pokorný – Klára Šillerová, Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová, Josef Bartončík – Soňa Bartončíková, Jiří Hladík – Hana Vranská, Martin Rada – Karolína Jugasová, Eva Vykydalová – Ivan Řihánek, Martina Daňhelová – Vlastimil Daňhel, Jiří Sojka – Jindřiška Žáková, Petr Lukašík – Martina Mikulášková, Jan Petr – Renáta Maršálková, Markus Drapela – Sabine Silberhorn, Henrich Řeháček – Petra Filipová, Jiří Havelka – Michaela Bublová, Martin Hrachovec – Zdenka Tamášová, Ondřej Studénka – Kateřina Janovská, Dalibor Mach – Kateřina Mach, Radomír Hanáček – Eva Žaludková, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Zdeněk Halady – Olga Gissyová
Dámské posádky: 4Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová, Olga Lounová – Markéta Filáková, Hana Baďurová – Jana Čížková, Monika Zbořilová – Jana Kazíková. V rámci Dámského poháru České republiky bodují rovněž Eva Vykydalová a Martina Daňhelová.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?