Počet přihlášených posádek do jubilejního XX. ročníku AUTOGAMES Rallysprint Kopná (11. - 12. května 2012) se zastavil na čísle 134.
Do Slušovic přijedou soutěžící z pěti států – České republiky, Slovenska, Polska, Itálie a Rakouska. Ve srovnání s loňským ročníkem najdeme na seznamu přihlášených o tři posádky více. Diváckým lákadlem v okolí Slušovic a Podkopné Lhoty bude souboj kvarteta jezdců na vozech specifikace WRC. O prvenství se poperou Roman Kresta, Tomáš Kostka, Antonín Tlusťák a Roman Odložilík. Dále se s vozy WRC představí Jaromír Tomaštík, Karel Trněný a Miroslav Plíhal. Šest pilotů se objeví na vozech kategorie Super 2000, a to Jaromír Tarabus, Jozef Béreš jr., Václav Dunovský, Jan Dohnal, Jiří Navrátil a Lukáš Lapdavský. Čeřit vodu na čelních příčkách budou i jezdci na vozech Mitsubishi Lancer EVO IX, a to Miroslav Jakeš, Martin Bujáček, Jan Sýkora (R4), Lumír Firla, Martin Březík, Martin Hudec, Lukasz Habaj z Polska a další. Celkem čítá seznam přihlášených 8 prioritních jezdců ASN.
Nejpočetněji obsazena je třída 3 (dříve N4), kde najdeme celkem 20 vozů, zatímco ve třídě 4 nenajdeme ani jeden vůz. V rámci TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally se přihlásilo celkem 87 posádek, zatímco do Poháru České republiky v rally 2012 může bodovat 46 soutěžících, v rámci Poháru mládeže poté jedna posádka. Z vozového parku 15 značek jsou nejpočetněji zastoupeny automobilky Škoda, Mitsubishi a Honda. Zajímavostí seznamu přihlášených letošní Kopné jsou vedle dvaceti smíšených posádek i čtyři vyloženě dámské dvojice ve složení Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová, Olga Lounová – Markéta Filáková, Hana Baďurová – Jana Čížková, Monika Zbořilová – Jana Kazíková, přičemž za volantem se představí ještě další ženy Eva Vykydalová a Martina Daňhelová.
Celkem přihlášenýh posádek: 134
Počet států: 5(Česká republika – 130, Slovensko - 1, Polsko – 1, Itálie – 1, Rakousko - 1)
Prioritní jezdci: 8ASN: Roman Kresta, Antonín Tlusťák, Roman Odložilík, Jaromír Tarabus, Miroslav Jakeš, Jozef Béreš jr., Martin Bujáček, Václav Dunovský
Zahraniční jezdci: 4Jozef Béreš jr., Lukasz Habaj, Giacomo Fanetti, Markus Drapela Poznámka: Lukáš Lapdavský ze Slovenska a Johann Drapela z Rakouska startují s českou licencí.
TIMESEAL Mistrovství České republiky ve sprintrally (87 posádek)
Rozdělení podle objemových tříd: Třída 2 (S2000-Rally atmosférický, 1.6 T s rest. 30 mm, R4): 8 vozůTřída 3 (N nad 2000 cm3): 20 vozůTřída 4 (vozy RGT): žádný vůzTřída 5 (Super 1600, A 1600 do 2000 cm3, R2C, R3T, R3C): 9 vozůTřída 6 (A do 1600 cm3, R2B, kit-car do 1600 cm3): 10 vozůTřída 7 (A do 1400 cm3, kit-car do 1400 cm3): 6 vozůTřída 8 (N 1600 do 2000 cm3): 9 vozůTřída 9 (N 1400 do 1600 cm3, R1B): 12 vozůTřída 10 (N do 1400 cm3, R1A): 2 vozyTřída 11 (A nebo N Diesel do 2000 cm3, R3D): 2 vozyTřída 12 (S do 2000 cm3): 1 vůzTřída 13 (S nad 2000 cm3): 8 vozů
Pohár České republiky v rally (celkem 46 posádek)
Rozdělení podle skupin: Skupina SA (soudobé automobily (bez S 2000 atm. A 1.6 turbo, R4, RGT a WRC): 28 vozůSkupina HA (historické automobily): 4 vozy Skupina V (upravené automobily – bez rozdílu objemových tříd): 14 vozů
Rozdělení podle objemových tříd:SA – třída 1: do 1400 ccm: 14SA – třída 2: nad 1400 do 2000 ccm: 12SA – třída 3: nad 2000 ccm: 2
HA – třída 1: do 1 000 ccm: 0HA – třída 2: nad 1000 do 1300 ccm: 2HA – třída 3: nad 1300 ccm: 2
Pohár mládeže (vozy třídy 10 (N do 1400 cm3, R1A do 1400 cm3): 1 vůz
Počet značek: 15Škoda – 49, Mitsubishi – 20, Honda – 18, Renault – 11, Citroën – 8, Suzuki – 6, Peugeot – 5, Ford – 4, Subaru – 4, Opel – 2, Volkswagen – 2, BMW – 2, Alfa Romeo – 1, Hyundai – 1, LADA – 1.
Vozy specifikace WRC: 7Citroën C4 WRC – 2, Ford Focus RS WRC – 1, Mitsubishi Lancer WRC 05 – 1, Subaru Impreza WRC – 1, Škoda Fabia WRC – 1, Škoda Octavia WRC – 1
Vozy kategorie Super 2000: 6Škoda Fabia S2000 – 3, Peugeot 207 S2000 – 2, Ford Fiesta S2000 – 1
Smíšené posádky: 20Jan Sýkora – Martina Škardová, Zdeněk Pokorný – Klára Šillerová, Zdeněk Zdráhala – Markéta Rýdlová, Josef Bartončík – Soňa Bartončíková, Jiří Hladík – Hana Vranská, Martin Rada – Karolína Jugasová, Eva Vykydalová – Ivan Řihánek, Martina Daňhelová – Vlastimil Daňhel, Jiří Sojka – Jindřiška Žáková, Petr Lukašík – Martina Mikulášková, Jan Petr – Renáta Maršálková, Markus Drapela – Sabine Silberhorn, Henrich Řeháček – Petra Filipová, Jiří Havelka – Michaela Bublová, Martin Hrachovec – Zdenka Tamášová, Ondřej Studénka – Kateřina Janovská, Dalibor Mach – Kateřina Mach, Radomír Hanáček – Eva Žaludková, Roman Vaněk – Diana Vaňková, Zdeněk Halady – Olga Gissyová
Dámské posádky: 4Pavlína Tydlačková – Pavla Fričová, Olga Lounová – Markéta Filáková, Hana Baďurová – Jana Čížková, Monika Zbořilová – Jana Kazíková. V rámci Dámského poháru České republiky bodují rovněž Eva Vykydalová a Martina Daňhelová.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.