Posádka Roman Odložilík, Martin Tureček na voze Škoda Fabia S2000 se stala absolutními vítězi loňského ročníku Impromat Rallysprint Kopná ve Slušovicích, který byl druhým dílem osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011.
Na druhém místě skončili Antonín Tlusťák, Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) s minimálním odstupem 4,3 vteřiny, třetí příčku obsadili Jaromír Tarabus, Igor Norek (Fiat Grande Punto S2000). Jeden z největších favoritů Pavel Valoušek odstoupil z vedoucího místa pro poruchu turba na voze Škoda Fabia WRC po čtvrté rychlostní zkoušce.
Již devatenáctý ročník nejpopulárnějšího a nejtěžšího českého rallysprintu se v loňském roce vydařil. Soutěži přálo slunečné počasí a avizovaný déšť se spustil ve Slušovicích a okolí až během dojezdu soutěžních posádek na cílovou rampu. Agilní pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili náročnou trať v délce 166 km, která obsahovala 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 78 km. Hned na úvodní erzetě s názvem Kameňák zajel nejrychlejší čas Valoušek, který na své konkurenty najel více než čtyři vteřiny. Na dalších místech se seřadili Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jaromír Tarabus, Grzegorz Grzyb a Miroslav Jakeš. Právě posledně jmenovaný měl velkou smůlu. Lídr rallysprintového šampionátu odstoupil hned po úvodních kilometrech, neboť mu začala stávkovat po dojetí do cíle 1. RZ převodovka. Dvaatřicetiletý Valoušek byl nejrychlejší i na dalších rychlostních zkouškách Kopná a Raková. Po druhé zkoušce se prodral na třetí místo před Tlusťáka o jednu desetinu Tarabus, ale zádveřický jezdec mu to vzápětí vrátil. Tlusťák v populárním vracáku v Podkopné Lhotě byl dlouhý na brzdy a ztratil pár vteřinek. Tarabus si stěžoval na špatné nastavení podvozku, z čehož pramenily jezdecké chyby. Pátý jel Polák Grzyb, jenž byl později penalizován za neprojetí retardéru třiceti vteřinami a prakticky přišel o umístění na medailových stupních.
Druhá porce tří rychlostních zkoušek přinesla odstoupení Valouška pro technickou závadu.Otrokovický rodák při úvodním průjezdu úsekem Hvozdná zvolnil, čehož následkem byl až desátý čas na erzetě a následné odstoupení kvůli poruše turba. Ke skvělým výkonům se rozjel Tlusťák, Dvě erzety vyhrál a pouze při druhém průjezdu Kameňákem byl o pouhou desetinu rychlejší Grzyb. Po Valouškově odstoupení sváděli tuhý boj o prvenství právě Tlusťák s Odložilíkem. Oba jezdce na fabiích dělil od sebe nepatrný časový rozdíl, před poslední erzetou pouhých 2,5 vteřiny! Rozluštění tajenky o vítězi rozhodla až závěrečná rychlostní zkouška, kterou nakonec vyhrál Odložilík a na své konto si připsal první vítězství na Kopné. Do loňské Kopné odstartovalo celkem 116 posádek z šesti evropských států, cílovou rampu spatřilo 80 vozů. Kdo se bude radovat z absolutního vítězství při letošním jubilejním dvacátém ročníku Kopné? Odpověď poznáme druhou kvěnovou sobotu, k největším favoritům patří Roman Kresta (Ford Focus WRC 08), Tomáš Kostka, Roman Odložilík (oba Citroën C4 WRC) a Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC 05).
Hlasy nejlepších jezdců v cíli loňské Kopné:Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000): „Byl to krásný závod s dramatickým průběhem až do posledního metru rychlostní zkoušky. Tonda Tlusťák byl výborný soupeř a jsem rád, že jsem po tuhém boji zvítězil. Navíc jsme auto dovezli na cílovou rampu bez šrámu.“
Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000): „Druhé místo je pro nás skvělým výsledkem. Před startem jsem předpokládal umístění kolem pátého místa. Nakonec je z toho parádní druhá příčka. Od úvodní rychlostní zkoušky se jelo v rychlém tempu.“
Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000): „Pro nás je konečný výsledek lepší než předvedený výkon. Od úvodních kilometrů se nám nepodařilo najít optimální nastavení podvozku, což vedlo k drobným jezdeckým chybám a ztratili jsme hodně vteřinek. Nakonec jsem se třetím místem spokojen, i když osobně cítím značné rezervy.“
Konečné pořadí Impromat Rallysprint Kopná 2011:1. R. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000) 45:39,9 min2. Tlusťák, Škaloud (Škoda Fabia S2000) + 4,3 s3. Tarabus, Norek (Fiat Grande Punto S2000) + 37,2 s4. J. Dohnal, Grega (Peugeot 207 S2000) + 50,4 s5. Grzyb, Bacigál (PL/SK, Peugeot 207 S2000) + 53,3 s6. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 55,4 s 7. Sýkora, Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:00,0 min8. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:21,5 min9. Firla, Dresler (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:39,2 min10.Tomaštík, Vrečka (Subaru Impreza WRC) + 1:47,1 min
K4 Pohár České republiky v rally:1. P. Dohnal, Vaňhara (Mitsubishi Lancer EVO IX) 51:05,4 min2. Chepil, Gešvinder (UA/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 24,6 s 3. Daněk, Kubala (Škoda Favorit 136 L) + 3:59,7 min
PŘIPOMENOUT SI LOŇSKÝ ROČNÍK MŮŽETE ZDE VE FOTOGALERII
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.