Loňská Kopná? Dramatický souboj Odložilíka a Tlusťáka do posledního metru

rally kopná
rally kopná, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Roman Ordelt 10. května 2012 06:00
Sdílej:

Posádka Roman Odložilík, Martin Tureček na voze Škoda Fabia S2000 se stala absolutními vítězi loňského ročníku Impromat Rallysprint Kopná ve Slušovicích, který byl druhým dílem osmidílného seriálu Ecosun Mistrovství České republiky ve sprintrally 2011.

Na druhém místě skončili Antonín Tlusťák, Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) s minimálním odstupem 4,3 vteřiny, třetí příčku obsadili Jaromír Tarabus, Igor Norek (Fiat Grande Punto S2000). Jeden z největších favoritů Pavel Valoušek odstoupil z vedoucího místa pro poruchu turba na voze Škoda Fabia WRC po čtvrté rychlostní zkoušce.

Již devatenáctý ročník nejpopulárnějšího a nejtěžšího českého rallysprintu se v loňském roce vydařil. Soutěži přálo slunečné počasí a avizovaný déšť se spustil ve Slušovicích a okolí až během dojezdu soutěžních posádek na cílovou rampu. Agilní pořadatelé z Rallysprint Klubu v AČR v Podkopné Lhotě připravili náročnou trať v délce 166 km, která obsahovala 8 rychlostních zkoušek na čtyřech úsecích v celkové délce 78 km. Hned na úvodní erzetě s názvem Kameňák zajel nejrychlejší čas Valoušek, který na své konkurenty najel více než čtyři vteřiny. Na dalších místech se seřadili Roman Odložilík, Antonín Tlusťák, Jaromír Tarabus, Grzegorz Grzyb a Miroslav Jakeš. Právě posledně jmenovaný měl velkou smůlu. Lídr rallysprintového šampionátu odstoupil hned po úvodních kilometrech, neboť mu začala stávkovat po dojetí do cíle 1. RZ převodovka. Dvaatřicetiletý Valoušek byl nejrychlejší i na dalších rychlostních zkouškách Kopná a Raková. Po druhé zkoušce se prodral na třetí místo před Tlusťáka o jednu desetinu Tarabus, ale zádveřický jezdec mu to vzápětí vrátil. Tlusťák v populárním vracáku v Podkopné Lhotě byl dlouhý na brzdy a ztratil pár vteřinek. Tarabus si stěžoval na špatné nastavení podvozku, z čehož pramenily jezdecké chyby. Pátý jel Polák Grzyb, jenž byl později penalizován za neprojetí retardéru třiceti vteřinami a prakticky přišel o umístění na medailových stupních.

Druhá porce tří rychlostních zkoušek přinesla odstoupení Valouška pro technickou závadu.Otrokovický rodák při úvodním průjezdu úsekem Hvozdná zvolnil, čehož následkem byl až desátý čas na erzetě a následné odstoupení kvůli poruše turba. Ke skvělým výkonům se rozjel Tlusťák, Dvě erzety vyhrál a pouze při druhém průjezdu Kameňákem byl o pouhou desetinu rychlejší Grzyb. Po Valouškově odstoupení sváděli tuhý boj o prvenství právě Tlusťák s Odložilíkem. Oba jezdce na fabiích dělil od sebe nepatrný časový rozdíl, před poslední erzetou pouhých 2,5 vteřiny! Rozluštění tajenky o vítězi rozhodla až závěrečná rychlostní zkouška, kterou nakonec vyhrál Odložilík a na své konto si připsal první vítězství na Kopné. Do loňské Kopné odstartovalo celkem 116 posádek z šesti evropských států, cílovou rampu spatřilo 80 vozů. Kdo se bude radovat z absolutního vítězství při letošním jubilejním dvacátém ročníku Kopné? Odpověď poznáme druhou kvěnovou sobotu, k největším favoritům patří Roman Kresta (Ford Focus WRC 08), Tomáš Kostka, Roman Odložilík (oba Citroën C4 WRC) a Antonín Tlusťák (Mitsubishi Lancer WRC 05).

Hlasy nejlepších jezdců v cíli loňské Kopné:Roman Odložilík (Škoda Fabia S2000): „Byl to krásný závod s dramatickým průběhem až do posledního metru rychlostní zkoušky. Tonda Tlusťák byl výborný soupeř a jsem rád, že jsem po tuhém boji zvítězil. Navíc jsme auto dovezli na cílovou rampu bez šrámu.“

Antonín Tlusťák (Škoda Fabia S2000): „Druhé místo je pro nás skvělým výsledkem. Před startem jsem předpokládal umístění kolem pátého místa. Nakonec je z toho parádní druhá příčka. Od úvodní rychlostní zkoušky se jelo v rychlém tempu.“ 

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000): „Pro nás je konečný výsledek lepší než předvedený výkon. Od úvodních kilometrů se nám nepodařilo najít optimální nastavení podvozku, což vedlo k drobným jezdeckým chybám a ztratili jsme hodně vteřinek. Nakonec jsem se třetím místem spokojen, i když osobně cítím značné rezervy.“

Konečné pořadí Impromat Rallysprint Kopná 2011:1. R. Odložilík, Tureček (Škoda Fabia S2000)   45:39,9 min2. Tlusťák, Škaloud (Škoda Fabia S2000)   + 4,3 s3. Tarabus, Norek (Fiat Grande Punto S2000)   + 37,2 s4. J. Dohnal, Grega (Peugeot 207 S2000)   + 50,4 s5. Grzyb, Bacigál (PL/SK, Peugeot 207 S2000)  + 53,3 s6. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)   + 55,4 s 7. Sýkora, Škardová (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 1:00,0 min8. Bujáček, Omelka (Mitsubishi Lancer EVO IX)  + 1:21,5 min9. Firla, Dresler (Mitsubishi Lancer EVO IX)   + 1:39,2 min10.Tomaštík, Vrečka (Subaru Impreza WRC)   + 1:47,1 min  

K4 Pohár České republiky v rally:1. P. Dohnal, Vaňhara (Mitsubishi Lancer EVO IX)  51:05,4 min2. Chepil, Gešvinder (UA/CZ, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 24,6 s 3. Daněk, Kubala (Škoda Favorit 136 L)    + 3:59,7 min

 PŘIPOMENOUT SI LOŇSKÝ ROČNÍK MŮŽETE ZDE VE FOTOGALERII

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.