Rally nebo okruhy? Hudec naháněl Pešla, ten mu rozbil sklo

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: Zeman, Ondřej
Miroslav Vebr 9. května 2012 21:05
Sdílej:

„Martin Hudec jede těsně za Jaroslavem Pešlem. Už mu nějakou dobu visí na zadku. Vypadá to na pěkný souboj. Podaří se mu ho předjet? …“ To není pomyslný komentář či momentka třeba z okruhových závodů, ale přiblížení reálné situace, která nastala na Thermica Rally Lužické hory, kde skutečně Hudec s Pešlem v jednu chvíli jeli úplně těsně za sebou a o vzrušení tak bylo maximálně vystaráno.

Už podle tohoto je jasné, že MH Racing team si i na druhém podniku sprintového mistrovství České republiky užil pořádně adrenalinový závod. Jedinou kaňkou na jinak povedeném závodě byla šestá erzeta, která pohřbila šance obou posádek na dobré konečné umístění. Kvůli několika defektům nakonec skončila posádka Jaroslav Pešl-Roman Pešek na jedenáctém místě absolutně, Martin Hudec s Jiřím Černochem dojeli jednadvacátí. Ve třídě 3 bral Pešl čtvrté místo, Hudec byl devátý. Ale pojďme pěkně popořádku. Po většinu soutěže se dařilo oběma týmovým posádkám velmi dobře. Pešl i Hudec se drželi těsně kolem první trojky ve své třídě a absolutně byli stále kolem osmého až desátého místa. „Až do páté erzety to bylo naprosto super. Všechno klapalo tak, jak mělo a my jsme třeba po páté erzetě byli na třetím místě ve třídě a osmí celkově,“ pochvaloval si ideální průběh Rally Lužické hory Jaroslav Pešl. Podobně to viděl i jeho týmový kolega a kamarád Martin Hudec. „Kromě jedničky, ve které nám všichni trošičku poodjeli, jsme byli s prvními pěti zkouškami vesměs spokojení. S hodně soupeři z naší třídy jsme byli vměstnaní v páru vteřinách a byl to pěkný adrenalin. První šestka pilotů v naší zemi jezdí hodně na hraně a rozdíly jsou skutečně minimální a z naší pozice po pěti erzetách jsme doufali, že ještě zaútočíme výše. Bohužel nám tentokrát nebylo přáno,“ uvedl Martin Hudec, jenž byl po pěti zkouškách jedenáctý absolutně a pátý ve třídě. 

Jenže v neúměrně rozbité šesté zkoušce zhasly všechny naděje na útok na posádky před sebou a tím pádem i na stupně vítězů. Pešl i Hudec totiž měli defekty a bylo vymalováno. Pešl nachytal necelou minutu ztráty, Hudec ještě více, kolem dvou minut. Do cíle 6. RZ oba vozy sice dojely, ale ztráta byla citelná. Zatímco před šestkou byl Pešl ve třídě třetí a Hudec pátý, po šesté erzetě spadl Pešl na čtvrté a Hudec dokonce na deváté místo.

A když už oběma jezdcům defekty výsledkově pokazily soutěž, alespoň z toho byla solidní show. V závěrečné pasáži šesté RZ se totiž oba vozy naháněly jako někde v Imole na okruhových závodech. Jak k tomu došlo? Mohly za to právě defekty, kterých na rozbité šestce bylo „něurékom“. Jako první vyjel na trať Hudec. Chytil defekt a rozhodl se jej opravit. „Při opravování nás Jarda předjel. My jsme po chvíli měli opraveno a hned jsme jeli dále a postupně jsme Jardu doháněli, protože pro změnu zase on dostal defekt,“ začal s vysvětlováním neobvyklé situace Martin Hudec. A jelikož se Pešl rozhodl defekt neopravovat a jel s poškozeným kolem až do cíle, musel jet pomaleji a proto jej Hudec po chvíli dohnal. „Dojeli jsme Jardu a chvíli jsme čekali, co bude. Byli jsme mu těsně za zadkem a ještě jsme si s Jirkou říkali, jestli do něj šťouchneme nárazníkem nebo co teda bude,“ vtipkoval Hudec nad neobvyklou situací, ke které v rally zase tak často nedochází. Nakonec se žádné předjíždění nekonalo, protože do konce zkoušky chybělo již jen několik zatáček. Nicméně adrenalin to byl i tak prý dost slušný. „Jak měl Jarda defekt myslím na levém zadním kole, tak občas napadaly nějaké kousky čehosi na naše auto, bylo to dost divoké. Jak na nás občas něco spadlo, tak máme i poškozené přední sklo na autě,“ pokračoval s popisem situace na trati Hudec, který bude muset čelní sklo pro příští závody vyměnit. Přes pojišťovnu to ale asi nebude. „To asi neklapne. Budeme to muset vyřešit v týmové režii,“ usmíval se Hudec, jenž je zároveň šéfem MH Racingu.     

Po exhibiční „okruhové“ vložce se obě posádky daly maximálně dohromady a ztrátu ze šesté zkoušky skvěle odčinily ve zbylých dvou testech. „V sedmičce a osmičce jsme se snažili pořádně zabrat. Před námi byl na třetím místě Březík a my jsme se před něj chtěli dostat. Nebylo to úplně beznadějné, ještě v poslední zkoušce jsme stáhli osm vteřin, ale stejně ještě čtyři vteřiny na třetí místo ve třídě chyběly. I tak ale musíme být se závody i výsledkem spokojeni,“ hodnotil úspěšný závěrečný tlak 32letý Jaroslav Pešl, který nakonec skončil těsně čtvrtý ve třídě a jedenáctý absolutně. Radost mu určitě udělal i pátá RZ, kterou ve své třídě vyhrál.   

O něco hůře dopadl v celkovém hodnocení Martin Hudec. Ten se rozhodl defekt na osudné šesté erzetě opravit, a tím přišel zhruba o dvě minuty. To samozřejmě znamenalo pokles daleko dozadu, z pátého až na deváté místo ve třídě. „Je to škoda, ale takový je rally sport. Ta šestka byla fakt hodně rozbitá, defekty tam mělo hodně posádek, tak to prostě někdy je,“ bral sportovně svoji dávku smůly 31letý pilot z Třebíče. Náladu si však v závěru soutěže přeci jen stihl notně zlepšit. Vyhrál totiž poslední osmou erzetu ve své třídě 3. „Určitě je to taková náplast na smolnou soutěž. Ale jinak to bylo celkově krásné svezeníčko. S klukama jsme se naháněli o každou vteřinku, většinou to bylo hodně těsné. Jeli jsme si svoje solidní tempo a myslím, že obecně můžeme být spokojeni,“ dodal Martin Hudec.

V nadcházejících dvou májových víkendech čeká MH Racing tým nabitý program. Čas na sečení zahrady, posezení na terase či rodinné výlety tedy bude u Pešlů i Hudců tedy minimální. O nadcházejícím víkendu se „Hud“ i „Jari“ představí na závodech do vrchu v Náměšti nad Oslavou, kde oba pojedou na jednom voze, na osmičkovém Lanceru. O týden později pak přijde na řadu třetí sprint sezony na Kopné (12. května).  

Foto: Ondra Zeman     

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.