Ve snaze navýšit počet startujících při soutěžích českého šampionátu se AGROTEC PETRONAS Syntium rally Hustopeče, která se uskuteční ve dnech 22. – 23. června 2012, ocitla v kalendáři Poháru ČR. Půjde shodně o pátý díl tohoto seriálu, který odstartoval při Valašské rally a na Vrchovině.
Pořadatelský tým nechce v tomto směru nic ponechat náhodě a pro pohárové posádky chce připravit kvalitní zázemí s cílem, aby se v dalších letech do Hustopečí rády vracely.
„Jsme rádi, že se nám podařilo proniknout do pohárového kalendáře. Slibujeme si od toho výrazné navýšení startovního pole, které charakterizuje všehochuť soutěžní techniky. Věříme, že se posádky pro start v Hustopečích rozhodnou a budou s naší soutěží spokojeny,“ doufá ředitel soutěže Rudolf Kouřil.
Stejně jako při Valašské rally čeká na účastníky PČR kratší trať v porovnání s MMČR, přesto se bude jednat o největší porci závodních kilometrů v letošním ročníku PČR. Pohárové vozy absolvují 370 km, protkaných 141 km rychlostních zkoušek. Stejně jako na Valašské rally čekají na „poháristy“ i noční průjezdy.
„Trať proti závodu MMČR dozná změn pouze v sobotním harmonogramu. Pohárové posádky neabsolvují opakované průjezdy odpoledních zkoušek druhého dne,“ objasňuje Rudolf Kouřil, který se při Valašce objevil v kokpitu jednoho z pohárových vozů. „Letos se mi podařilo zařadit se na Valašské rally mezi posádky PČR. Byla tam velice příjemná atmosféra. Rád je v co největším počtu v Hustopečích uvítám,“ uzavřel. Pro posádky PČR bude připravena oddělená servisní zóna v Hustopečích, poblíž ředitelství. Po noční páteční etapě budou mechanici moci pracovat na vozech v klasickém 45minutovém servisu. Případná potřeba společného servisu pro posádky MMČR a PČR bude řešena průběžně.
Více informací k AGROTEC rally Hustopeče k soutěži hledejte na oficiálních stránkách www.agrotecautoklub.cz, případně na AGROTEC Rally Hustopeče v sociální síti facebook.com.
VIII. AGROTEC PETRONAS Syntium rally HustopečeTiskový servis
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.