Pohár Pirelli se v letošním roce objevuje i v MČR v Rallysprintech, kde si premiéru odbyl i dámský pohár
Rally Vrchovina o uplynulém víkendu přinesla mnoho zajímavých soubojů ve všech kategoriích Timeseal Mistrovství České republiky v rallysprintech. Soutěž s centrem v příhraničním městečku Slavonice nabídla soutěžícím celkem sedm rychlostních zkoušek na velmi náročném a často se měnícím povrchu. Do výsledků soutěže, kde se ukázalo velké množství zajímavých a výkonných vozů, zasáhlo velkou měrou i počasí, které bylo doslova aprílové. Úvod rally se totiž odehrál pod slunečnou oblohou, která byla v průběhu závodu vystřídána zataženým nebem, ze kterého se na závodníky i diváky snášely dešťové kapky. V těchto náročných podmínkách bylo stěžejní správně zvolit pneumatiky a to účastníci Poháru Pirelli zcela jistě udělali.
Na start Rally Vrchovina se přihlásilo celkem devět posádek, které využívají pneumatiky italského výrobce Pirelli, jenž v České republice distribuuje společnost Motorsport, spol.s r.o., která je rovněž promotérem poháru Pirelli. Do poháru Pirelli je stále možné se přihlásit, a to až do 10.5.2012, kdy bude uzávěrka přihlášek. Účastníci poháru získávají možnost zakoupit pneumatiky Pirelli za zvýhodněné ceny a hlavně bojují o celkové pořadí v poháru, kde vítěz bere finanční prémii ve výši 50 000,- Kč.
Na Vrchovině se posádky účastnící se Poháru Pirelli objevily celkem v pěti výkonnostních třídách. Absolutně nejúspěšnější posádkou s pneumatikami Pirelli v rámci poháru byla posádka vítězů Poháru Pirelli z roku 2011, Aleš Kaválek a Jaroslav Miko s Hondou Civic TypeR. Na druhém místě ve třídě 5 v rámci Poháru Pirelli nakonec na Vrchovině skončila dámská posádka Olga Lounová, kterou navigovala Markéta Filáková.
Tato dívčí posádka Renaultu Clio Sport, kde za volantem seděla sličná a úspěšná zpěvačka Olga Lounová, se současně stala prvními vítězkami Dívčího Poháru Pirelli Mistrovství České republiky ve sprintrally. Na start se postavily ještě dvě posádky Dívčího Poháru, ty ale bohužel cíl náročné Rally vrchovina nespatřily.
Ve třídě 8 si z Vrchoviny plný počet, tedy deset bodů, do tabulky Poháru Pirelli odváží posádka Oldřich Hrubý – Pavel Krbec s Renaultem Clio Sport.
Další rally, kde Pohár Pirelli v rallysprintech odstartuje, bude nadcházející Rally Lužické Hory, která se uskuteční 28. dubna v Hrádku nad Nisou. Pohár Pirelli ale bude pokračovat už další víkend při Rallye Šumava, kde se uskuteční další díl ze seriálu mezinárodního mistrovství České republiky v rally.
Více informací o Poháru Pirelli vám podají pracovníci firmy Motorsport, spol.s r.o.,na telefonu 724 208 808 nebo na mailu kominek@motorsport.cz nebo podhajsky@motorsport.cz.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?