Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Valašská Rally byla druhým dílem seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Úvod sezony v Rakousku při Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si z Rakouska vezli vítězství mezi dvoukolkami a samozřejmě prvenství ve skupině 5. Do Valašského Meziříčí odjížděl příbramský jezdec s cílem být opět mezi nejrychlejšími dvoukolkami a dál poznávat vlastnosti vozu Citroën DS3 R3T, se kterým se v českém šampionátu představil letos teprve podruhé.
Intenzivní testování Jana Černého a pečlivá příprava celého týmu byla znát už při rychlostních zkouškách první etapy Valašské Rally, kdy posádka zajela jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí a nechala za sebou mnoho silnějších vozů s papírově zkušenějšími závodníky. Těm nejrychlejším soupeřům s vozy s jednou poháněnou nápravou Honza Černý s Pavlem Kohoutem na každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Celkově desátá příčka absolutně po dvou rychlostních zkouškách, před vzdálenou servisní zónou, byla skvělým vstupem do soutěže. Pak ale přišel první technický problém, který „černého kohouta“ trochu přibrzdil v rozletu. „Krátce po startu čtvrté rychlostní zkoušky jsme zažili jeden dost krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a musel jsem ubrat,“ popisuje technický problém ke konci první etapy Honza Černý. Ten jej stál pokles na celkově dvanáctou příčku absolutní klasifikace, od druhé nejrychlejší dvoukolky jej ale i tak dělila téměř půl minuta náskoku.
Mechanici týmu do startu první rychlostní zkoušky II. etapy Valašské Rally uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se vydali do dalších rychlostních zkoušek, kterých bylo tentokrát osm a představovaly rozhodující porci kilometrů. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami byli Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T na skvělém devátém místě absolutně. To samozřejmě znamenalo pozici nejrychlejší dvoukolky. Pak ale přišlo Déj? vu z prvního dne, protože na voze „černého kohouta“ vypověděl službu druhý z předních tlumičů identickým způsobem, jako den předem. „Tentokrát nás závada tolik nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme celkově udrželi, což je pro mě rozhodující. Teď musí naši mechanici závadu identifikovat, aby se nevyskytla na dalších závodech. Celkově jsem s výsledem z Valašky spokojený, i když mě mrzí to, že jsme vypadli z absolutní desítky. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý k uplynulé Valašské Rally, kde se spolujezdcem Pavlem Kohoutem nakonec obsadil i přes problémy skvělou čtrnáctou příčku absolutně, zvítězil mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a samozřejmě i ve třídě 5, kam Citroën DS3 R3T patří. Dokonalou třešničkou na dortu na Valašské Rally bylo pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout vítězství v Citroën Racing trophy, což představovalo zisk finanční prémie ve výši 4 000 EUR.
Honza Černý připravil pro fanoušky motorsportu soutěž o video záběry jeho vozu ze soutěží MMČR. Po každé soutěži MMČR bude vybrán jeden kameraman, který pošle své video záběry Honzovi Černému. Vybraný šťastlivec pak získá možnost být přítomen týmovému testování a usednout na sedadlo spolujezdce vedle Honzy Černého v Citroënu DS3 R3T. Zájemci o účast v soutěži posílejte odkazy na stažení videa na email: honzacerny.com@gmail.com
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vynechávají nadcházející soutěž MMČR, kterou bude Rally Šumava, jelikož se termínově kryje s rally mistrovství Evropy v Itálii, kterou fanoušci rally dobře znají jako rally Mille Miglia.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.