Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Valašská Rally byla druhým dílem seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Úvod sezony v Rakousku při Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si z Rakouska vezli vítězství mezi dvoukolkami a samozřejmě prvenství ve skupině 5. Do Valašského Meziříčí odjížděl příbramský jezdec s cílem být opět mezi nejrychlejšími dvoukolkami a dál poznávat vlastnosti vozu Citroën DS3 R3T, se kterým se v českém šampionátu představil letos teprve podruhé.
Intenzivní testování Jana Černého a pečlivá příprava celého týmu byla znát už při rychlostních zkouškách první etapy Valašské Rally, kdy posádka zajela jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí a nechala za sebou mnoho silnějších vozů s papírově zkušenějšími závodníky. Těm nejrychlejším soupeřům s vozy s jednou poháněnou nápravou Honza Černý s Pavlem Kohoutem na každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Celkově desátá příčka absolutně po dvou rychlostních zkouškách, před vzdálenou servisní zónou, byla skvělým vstupem do soutěže. Pak ale přišel první technický problém, který „černého kohouta“ trochu přibrzdil v rozletu. „Krátce po startu čtvrté rychlostní zkoušky jsme zažili jeden dost krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a musel jsem ubrat,“ popisuje technický problém ke konci první etapy Honza Černý. Ten jej stál pokles na celkově dvanáctou příčku absolutní klasifikace, od druhé nejrychlejší dvoukolky jej ale i tak dělila téměř půl minuta náskoku.
Mechanici týmu do startu první rychlostní zkoušky II. etapy Valašské Rally uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se vydali do dalších rychlostních zkoušek, kterých bylo tentokrát osm a představovaly rozhodující porci kilometrů. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami byli Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T na skvělém devátém místě absolutně. To samozřejmě znamenalo pozici nejrychlejší dvoukolky. Pak ale přišlo Déj? vu z prvního dne, protože na voze „černého kohouta“ vypověděl službu druhý z předních tlumičů identickým způsobem, jako den předem. „Tentokrát nás závada tolik nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme celkově udrželi, což je pro mě rozhodující. Teď musí naši mechanici závadu identifikovat, aby se nevyskytla na dalších závodech. Celkově jsem s výsledem z Valašky spokojený, i když mě mrzí to, že jsme vypadli z absolutní desítky. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý k uplynulé Valašské Rally, kde se spolujezdcem Pavlem Kohoutem nakonec obsadil i přes problémy skvělou čtrnáctou příčku absolutně, zvítězil mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a samozřejmě i ve třídě 5, kam Citroën DS3 R3T patří. Dokonalou třešničkou na dortu na Valašské Rally bylo pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout vítězství v Citroën Racing trophy, což představovalo zisk finanční prémie ve výši 4 000 EUR.
Honza Černý připravil pro fanoušky motorsportu soutěž o video záběry jeho vozu ze soutěží MMČR. Po každé soutěži MMČR bude vybrán jeden kameraman, který pošle své video záběry Honzovi Černému. Vybraný šťastlivec pak získá možnost být přítomen týmovému testování a usednout na sedadlo spolujezdce vedle Honzy Černého v Citroënu DS3 R3T. Zájemci o účast v soutěži posílejte odkazy na stažení videa na email: honzacerny.com@gmail.com
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vynechávají nadcházející soutěž MMČR, kterou bude Rally Šumava, jelikož se termínově kryje s rally mistrovství Evropy v Itálii, kterou fanoušci rally dobře znají jako rally Mille Miglia.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.