Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Valašská Rally byla druhým dílem seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Úvod sezony v Rakousku při Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si z Rakouska vezli vítězství mezi dvoukolkami a samozřejmě prvenství ve skupině 5. Do Valašského Meziříčí odjížděl příbramský jezdec s cílem být opět mezi nejrychlejšími dvoukolkami a dál poznávat vlastnosti vozu Citroën DS3 R3T, se kterým se v českém šampionátu představil letos teprve podruhé.
Intenzivní testování Jana Černého a pečlivá příprava celého týmu byla znát už při rychlostních zkouškách první etapy Valašské Rally, kdy posádka zajela jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí a nechala za sebou mnoho silnějších vozů s papírově zkušenějšími závodníky. Těm nejrychlejším soupeřům s vozy s jednou poháněnou nápravou Honza Černý s Pavlem Kohoutem na každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Celkově desátá příčka absolutně po dvou rychlostních zkouškách, před vzdálenou servisní zónou, byla skvělým vstupem do soutěže. Pak ale přišel první technický problém, který „černého kohouta“ trochu přibrzdil v rozletu. „Krátce po startu čtvrté rychlostní zkoušky jsme zažili jeden dost krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a musel jsem ubrat,“ popisuje technický problém ke konci první etapy Honza Černý. Ten jej stál pokles na celkově dvanáctou příčku absolutní klasifikace, od druhé nejrychlejší dvoukolky jej ale i tak dělila téměř půl minuta náskoku.
Mechanici týmu do startu první rychlostní zkoušky II. etapy Valašské Rally uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se vydali do dalších rychlostních zkoušek, kterých bylo tentokrát osm a představovaly rozhodující porci kilometrů. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami byli Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T na skvělém devátém místě absolutně. To samozřejmě znamenalo pozici nejrychlejší dvoukolky. Pak ale přišlo Déj? vu z prvního dne, protože na voze „černého kohouta“ vypověděl službu druhý z předních tlumičů identickým způsobem, jako den předem. „Tentokrát nás závada tolik nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme celkově udrželi, což je pro mě rozhodující. Teď musí naši mechanici závadu identifikovat, aby se nevyskytla na dalších závodech. Celkově jsem s výsledem z Valašky spokojený, i když mě mrzí to, že jsme vypadli z absolutní desítky. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý k uplynulé Valašské Rally, kde se spolujezdcem Pavlem Kohoutem nakonec obsadil i přes problémy skvělou čtrnáctou příčku absolutně, zvítězil mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a samozřejmě i ve třídě 5, kam Citroën DS3 R3T patří. Dokonalou třešničkou na dortu na Valašské Rally bylo pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout vítězství v Citroën Racing trophy, což představovalo zisk finanční prémie ve výši 4 000 EUR.
Honza Černý připravil pro fanoušky motorsportu soutěž o video záběry jeho vozu ze soutěží MMČR. Po každé soutěži MMČR bude vybrán jeden kameraman, který pošle své video záběry Honzovi Černému. Vybraný šťastlivec pak získá možnost být přítomen týmovému testování a usednout na sedadlo spolujezdce vedle Honzy Černého v Citroënu DS3 R3T. Zájemci o účast v soutěži posílejte odkazy na stažení videa na email: honzacerny.com@gmail.com
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vynechávají nadcházející soutěž MMČR, kterou bude Rally Šumava, jelikož se termínově kryje s rally mistrovství Evropy v Itálii, kterou fanoušci rally dobře znají jako rally Mille Miglia.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.