Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Valašská Rally byla druhým dílem seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Úvod sezony v Rakousku při Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si z Rakouska vezli vítězství mezi dvoukolkami a samozřejmě prvenství ve skupině 5. Do Valašského Meziříčí odjížděl příbramský jezdec s cílem být opět mezi nejrychlejšími dvoukolkami a dál poznávat vlastnosti vozu Citroën DS3 R3T, se kterým se v českém šampionátu představil letos teprve podruhé.
Intenzivní testování Jana Černého a pečlivá příprava celého týmu byla znát už při rychlostních zkouškách první etapy Valašské Rally, kdy posádka zajela jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí a nechala za sebou mnoho silnějších vozů s papírově zkušenějšími závodníky. Těm nejrychlejším soupeřům s vozy s jednou poháněnou nápravou Honza Černý s Pavlem Kohoutem na každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Celkově desátá příčka absolutně po dvou rychlostních zkouškách, před vzdálenou servisní zónou, byla skvělým vstupem do soutěže. Pak ale přišel první technický problém, který „černého kohouta“ trochu přibrzdil v rozletu. „Krátce po startu čtvrté rychlostní zkoušky jsme zažili jeden dost krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a musel jsem ubrat,“ popisuje technický problém ke konci první etapy Honza Černý. Ten jej stál pokles na celkově dvanáctou příčku absolutní klasifikace, od druhé nejrychlejší dvoukolky jej ale i tak dělila téměř půl minuta náskoku.
Mechanici týmu do startu první rychlostní zkoušky II. etapy Valašské Rally uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se vydali do dalších rychlostních zkoušek, kterých bylo tentokrát osm a představovaly rozhodující porci kilometrů. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami byli Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T na skvělém devátém místě absolutně. To samozřejmě znamenalo pozici nejrychlejší dvoukolky. Pak ale přišlo Déj? vu z prvního dne, protože na voze „černého kohouta“ vypověděl službu druhý z předních tlumičů identickým způsobem, jako den předem. „Tentokrát nás závada tolik nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme celkově udrželi, což je pro mě rozhodující. Teď musí naši mechanici závadu identifikovat, aby se nevyskytla na dalších závodech. Celkově jsem s výsledem z Valašky spokojený, i když mě mrzí to, že jsme vypadli z absolutní desítky. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý k uplynulé Valašské Rally, kde se spolujezdcem Pavlem Kohoutem nakonec obsadil i přes problémy skvělou čtrnáctou příčku absolutně, zvítězil mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a samozřejmě i ve třídě 5, kam Citroën DS3 R3T patří. Dokonalou třešničkou na dortu na Valašské Rally bylo pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout vítězství v Citroën Racing trophy, což představovalo zisk finanční prémie ve výši 4 000 EUR.
Honza Černý připravil pro fanoušky motorsportu soutěž o video záběry jeho vozu ze soutěží MMČR. Po každé soutěži MMČR bude vybrán jeden kameraman, který pošle své video záběry Honzovi Černému. Vybraný šťastlivec pak získá možnost být přítomen týmovému testování a usednout na sedadlo spolujezdce vedle Honzy Černého v Citroënu DS3 R3T. Zájemci o účast v soutěži posílejte odkazy na stažení videa na email: honzacerny.com@gmail.com
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vynechávají nadcházející soutěž MMČR, kterou bude Rally Šumava, jelikož se termínově kryje s rally mistrovství Evropy v Itálii, kterou fanoušci rally dobře znají jako rally Mille Miglia.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?