Jan Černý s Pavlem Kohoutem mají za sebou další vítězství mezi dvoukolkami, tentokrát na Valašské Rally, ale opět s Citroënem DS3 R3T.
Valašská Rally byla druhým dílem seriálu Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally. Úvod sezony v Rakousku při Jänner Rally dokonale vyšel posádce Jan Černý – Pavel Kohout s Citroënem DS3 R3T, kteří si z Rakouska vezli vítězství mezi dvoukolkami a samozřejmě prvenství ve skupině 5. Do Valašského Meziříčí odjížděl příbramský jezdec s cílem být opět mezi nejrychlejšími dvoukolkami a dál poznávat vlastnosti vozu Citroën DS3 R3T, se kterým se v českém šampionátu představil letos teprve podruhé.
Intenzivní testování Jana Černého a pečlivá příprava celého týmu byla znát už při rychlostních zkouškách první etapy Valašské Rally, kdy posádka zajela jednou čtrnáctý čas a posléze i desátý čas absolutního pořadí a nechala za sebou mnoho silnějších vozů s papírově zkušenějšími závodníky. Těm nejrychlejším soupeřům s vozy s jednou poháněnou nápravou Honza Černý s Pavlem Kohoutem na každé rychlostní zkoušce nadělovali desítky vteřin. Celkově desátá příčka absolutně po dvou rychlostních zkouškách, před vzdálenou servisní zónou, byla skvělým vstupem do soutěže. Pak ale přišel první technický problém, který „černého kohouta“ trochu přibrzdil v rozletu. „Krátce po startu čtvrté rychlostní zkoušky jsme zažili jeden dost krizový moment, kdy se mi v první zatáčce auto dost nepochopitelně svezlo smykem. Naštěstí jsme situaci ustáli, a já za chvíli zjistil, že nám vytekl jeden z předních tlumičů. Musel jsem svůj styl tomuto problému trochu přizpůsobit a musel jsem ubrat,“ popisuje technický problém ke konci první etapy Honza Černý. Ten jej stál pokles na celkově dvanáctou příčku absolutní klasifikace, od druhé nejrychlejší dvoukolky jej ale i tak dělila téměř půl minuta náskoku.
Mechanici týmu do startu první rychlostní zkoušky II. etapy Valašské Rally uvedli Citroën DS3 R3T opět do bezvadného stavu a Honza Černý s Pavlem Kohoutem se vydali do dalších rychlostních zkoušek, kterých bylo tentokrát osm a představovaly rozhodující porci kilometrů. Série rychlých časů a chyby soupeřů znamenaly, že před závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami byli Honza Černý s Pavlem Kohoutem a s Citroënem DS3 R3T na skvělém devátém místě absolutně. To samozřejmě znamenalo pozici nejrychlejší dvoukolky. Pak ale přišlo Déj? vu z prvního dne, protože na voze „černého kohouta“ vypověděl službu druhý z předních tlumičů identickým způsobem, jako den předem. „Tentokrát nás závada tolik nepřekvapila. Musel jsem opět zvolnit, ale už jsem, věděl, co od auta mohu čekat, a jak se k němu mám chovat. Problém s tlumičem nás stál propad na čtrnáctou příčku, ale vedení mezi dvoukolkami jsme celkově udrželi, což je pro mě rozhodující. Teď musí naši mechanici závadu identifikovat, aby se nevyskytla na dalších závodech. Celkově jsem s výsledem z Valašky spokojený, i když mě mrzí to, že jsme vypadli z absolutní desítky. Tohle auto totiž má na to, aby v desítce absolutní klasifikace dojíždělo,“ říká Honza Černý k uplynulé Valašské Rally, kde se spolujezdcem Pavlem Kohoutem nakonec obsadil i přes problémy skvělou čtrnáctou příčku absolutně, zvítězil mezi vozy s jednou poháněnou nápravou a samozřejmě i ve třídě 5, kam Citroën DS3 R3T patří. Dokonalou třešničkou na dortu na Valašské Rally bylo pro posádku Jan Černý – Pavel Kohout vítězství v Citroën Racing trophy, což představovalo zisk finanční prémie ve výši 4 000 EUR.
Honza Černý připravil pro fanoušky motorsportu soutěž o video záběry jeho vozu ze soutěží MMČR. Po každé soutěži MMČR bude vybrán jeden kameraman, který pošle své video záběry Honzovi Černému. Vybraný šťastlivec pak získá možnost být přítomen týmovému testování a usednout na sedadlo spolujezdce vedle Honzy Černého v Citroënu DS3 R3T. Zájemci o účast v soutěži posílejte odkazy na stažení videa na email: honzacerny.com@gmail.com
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vynechávají nadcházející soutěž MMČR, kterou bude Rally Šumava, jelikož se termínově kryje s rally mistrovství Evropy v Itálii, kterou fanoušci rally dobře znají jako rally Mille Miglia.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.