Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mají za sebou premiérový start na Valašské Rally, který ověnčili ziskem třetího místa.
Semerád Rally Team se v této sezoně soustředí především na starty v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kde posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX bojuje v kategorii produkčních vozů. Po zisku stříbrné pozice na rakouské Jänner Rally si posádka dělala znovu ambice na pódiové umístění v kategorii produkčních vozů, i když si uvědomovala, že s ostřílenými borci bude mít na Valašské Rally hodně práce.
Do první etapy Bonver Valašské Rally startoval Martin Semerád s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má jen malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které pražskému jezdci úplně nevyhovují. „Měl jsem z počátku Valašky trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX před druhou etapou Valašské Rally.
V ní se posádce Semerád – Ceplecha dařilo už výrazně lépe, dvakrát dokonce zajela šestý čas absolutně a celkově si držela osmou příčku a bronz ve skupině 3. V jednu chvíli dokonce měla na dosah druhé místo v kategorii produkčních vozů. „Celkově jsem s výsledkem na Valašsku spokojený. Věděl jsem před soutěží, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je tahle soutěž náročná, a kde se dá jet opravdu rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba na rychlostní zkoušce u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 s Mitsubishi můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí. Celý závod jsem se hodně učil a těším se, že na další rally už budeme konkurenceschopnější vůči soupeřům v kategorii produkčních aut. Bohužel během Valašské Rally vážně havaroval náš kamarád a můj loňský spolujezdec Michal Ernst, který teď leží v nemocnici. Chtěl bych „Myšákovi“ touto cestou říct, že mu celý tým držíme palce a přejeme brzké uzdravení a návrat na sedadlo spolujezdce,“ dodává Martin Semerád k Valašské Rally, kde celkově obsadil osmou příčku a získal bronz v kategorii produkčních vozů. Celkově mu v tabulce průběžného pořadí šampionátu patří druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Dalším závodem posádky Semerád – Ceplecha bude rallysprint Vrchovina, kde odstartují opět s osvědčeným, týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Program Martina Semeráda na nadcházející dny je hodně nabitý. Na počátku týdne totiž odlétal do Itálie na testování nového vozu Lotus Exige R-GT, který by měl zhruba v polovině roku představit v České republice.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.