Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mají za sebou premiérový start na Valašské Rally, který ověnčili ziskem třetího místa.
Semerád Rally Team se v této sezoně soustředí především na starty v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kde posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX bojuje v kategorii produkčních vozů. Po zisku stříbrné pozice na rakouské Jänner Rally si posádka dělala znovu ambice na pódiové umístění v kategorii produkčních vozů, i když si uvědomovala, že s ostřílenými borci bude mít na Valašské Rally hodně práce.
Do první etapy Bonver Valašské Rally startoval Martin Semerád s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má jen malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které pražskému jezdci úplně nevyhovují. „Měl jsem z počátku Valašky trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX před druhou etapou Valašské Rally.
V ní se posádce Semerád – Ceplecha dařilo už výrazně lépe, dvakrát dokonce zajela šestý čas absolutně a celkově si držela osmou příčku a bronz ve skupině 3. V jednu chvíli dokonce měla na dosah druhé místo v kategorii produkčních vozů. „Celkově jsem s výsledkem na Valašsku spokojený. Věděl jsem před soutěží, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je tahle soutěž náročná, a kde se dá jet opravdu rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba na rychlostní zkoušce u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 s Mitsubishi můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí. Celý závod jsem se hodně učil a těším se, že na další rally už budeme konkurenceschopnější vůči soupeřům v kategorii produkčních aut. Bohužel během Valašské Rally vážně havaroval náš kamarád a můj loňský spolujezdec Michal Ernst, který teď leží v nemocnici. Chtěl bych „Myšákovi“ touto cestou říct, že mu celý tým držíme palce a přejeme brzké uzdravení a návrat na sedadlo spolujezdce,“ dodává Martin Semerád k Valašské Rally, kde celkově obsadil osmou příčku a získal bronz v kategorii produkčních vozů. Celkově mu v tabulce průběžného pořadí šampionátu patří druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Dalším závodem posádky Semerád – Ceplecha bude rallysprint Vrchovina, kde odstartují opět s osvědčeným, týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Program Martina Semeráda na nadcházející dny je hodně nabitý. Na počátku týdne totiž odlétal do Itálie na testování nového vozu Lotus Exige R-GT, který by měl zhruba v polovině roku představit v České republice.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.