Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mají za sebou premiérový start na Valašské Rally, který ověnčili ziskem třetího místa.
Semerád Rally Team se v této sezoně soustředí především na starty v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kde posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX bojuje v kategorii produkčních vozů. Po zisku stříbrné pozice na rakouské Jänner Rally si posádka dělala znovu ambice na pódiové umístění v kategorii produkčních vozů, i když si uvědomovala, že s ostřílenými borci bude mít na Valašské Rally hodně práce.
Do první etapy Bonver Valašské Rally startoval Martin Semerád s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má jen malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které pražskému jezdci úplně nevyhovují. „Měl jsem z počátku Valašky trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX před druhou etapou Valašské Rally.
V ní se posádce Semerád – Ceplecha dařilo už výrazně lépe, dvakrát dokonce zajela šestý čas absolutně a celkově si držela osmou příčku a bronz ve skupině 3. V jednu chvíli dokonce měla na dosah druhé místo v kategorii produkčních vozů. „Celkově jsem s výsledkem na Valašsku spokojený. Věděl jsem před soutěží, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je tahle soutěž náročná, a kde se dá jet opravdu rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba na rychlostní zkoušce u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 s Mitsubishi můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí. Celý závod jsem se hodně učil a těším se, že na další rally už budeme konkurenceschopnější vůči soupeřům v kategorii produkčních aut. Bohužel během Valašské Rally vážně havaroval náš kamarád a můj loňský spolujezdec Michal Ernst, který teď leží v nemocnici. Chtěl bych „Myšákovi“ touto cestou říct, že mu celý tým držíme palce a přejeme brzké uzdravení a návrat na sedadlo spolujezdce,“ dodává Martin Semerád k Valašské Rally, kde celkově obsadil osmou příčku a získal bronz v kategorii produkčních vozů. Celkově mu v tabulce průběžného pořadí šampionátu patří druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Dalším závodem posádky Semerád – Ceplecha bude rallysprint Vrchovina, kde odstartují opět s osvědčeným, týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Program Martina Semeráda na nadcházející dny je hodně nabitý. Na počátku týdne totiž odlétal do Itálie na testování nového vozu Lotus Exige R-GT, který by měl zhruba v polovině roku představit v České republice.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?