Martin Semerád s Bohuslavem Ceplechou mají za sebou premiérový start na Valašské Rally, který ověnčili ziskem třetího místa.
Semerád Rally Team se v této sezoně soustředí především na starty v Mediasport Mezinárodním mistrovství České republiky v rally, kde posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX bojuje v kategorii produkčních vozů. Po zisku stříbrné pozice na rakouské Jänner Rally si posádka dělala znovu ambice na pódiové umístění v kategorii produkčních vozů, i když si uvědomovala, že s ostřílenými borci bude mít na Valašské Rally hodně práce.
Do první etapy Bonver Valašské Rally startoval Martin Semerád s velkým respektem. Se specifickým, uskákaným asfaltem má jen malé zkušenosti a po seznamovacích jízdách věděl, že závodit se bude hlavně ve vysokých rychlostech, které pražskému jezdci úplně nevyhovují. „Měl jsem z počátku Valašky trochu problém s rozpisem, kterému jsem úplně nevěřil. Nebyl jsem si jistý, že jsem si jej napsal dobře pro takhle vysoké rychlosti, kterých se v Čechách dosahuje. Nastavení auta pro první etapu jsem navíc zvolil tvrdší než by bylo třeba, a museli jsme jej na druhý den změnit. To se výrazně projevilo a já měl z auta už daleko lepší pocit,“ vysvětluje Martin Semerád změnu nastavení podvozku svého Mitsubishi Lancer EVO IX před druhou etapou Valašské Rally.
V ní se posádce Semerád – Ceplecha dařilo už výrazně lépe, dvakrát dokonce zajela šestý čas absolutně a celkově si držela osmou příčku a bronz ve skupině 3. V jednu chvíli dokonce měla na dosah druhé místo v kategorii produkčních vozů. „Celkově jsem s výsledkem na Valašsku spokojený. Věděl jsem před soutěží, že místní tuhle soutěž dokonale znají, a ostřílení mazáci dobře ví, jak je tahle soutěž náročná, a kde se dá jet opravdu rychle. Druhý den už jsem se v autě cítil o mnoho lépe a snažil jsem se bojovat co to šlo s rozumnou mírou rizika. O druhé místo v kategorii produkčních vozů mě připravila vlastní chyba na rychlostní zkoušce u přehrady Bystřička, kde jsem probrzdil jedno z odbočení. Shodou okolností se jednalo o stejné místo, kde havaroval v roce 2007 s Mitsubishi můj táta. Já jsem raději na jistotu poslal auto ven, když jsem viděl, že jsme do zatáčky příliš rychlí. Celý závod jsem se hodně učil a těším se, že na další rally už budeme konkurenceschopnější vůči soupeřům v kategorii produkčních aut. Bohužel během Valašské Rally vážně havaroval náš kamarád a můj loňský spolujezdec Michal Ernst, který teď leží v nemocnici. Chtěl bych „Myšákovi“ touto cestou říct, že mu celý tým držíme palce a přejeme brzké uzdravení a návrat na sedadlo spolujezdce,“ dodává Martin Semerád k Valašské Rally, kde celkově obsadil osmou příčku a získal bronz v kategorii produkčních vozů. Celkově mu v tabulce průběžného pořadí šampionátu patří druhé místo v kategorii produkčních vozů.
Dalším závodem posádky Semerád – Ceplecha bude rallysprint Vrchovina, kde odstartují opět s osvědčeným, týmovým Mitsubishi Lancer EVO IX. Program Martina Semeráda na nadcházející dny je hodně nabitý. Na počátku týdne totiž odlétal do Itálie na testování nového vozu Lotus Exige R-GT, který by měl zhruba v polovině roku představit v České republice.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?