Roman Kresta je se vstupem do sezony spokojen

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 26. března 2012 22:37
Sdílej:

Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross obhájila na Valašské rally (23. – 24. března 2012) druhou příčku absolutní klasifikace za vítězným Janem Kopeckým.

Druhý díl Mediasport MMČR 2012 přilákal do Valašského Meziříčí nejen kvalitní startovní pole, ale kulise závodu nechyběla ani kvantita účastníků a také fanoušků. Bohužel právě tento fakt pořadatelé soutěže nedokázali odhadnout a kvůli tomu se hlavně servisní zóna změnila v místu, kterému se bylo v inkriminovaných časech nejlépe zdaleka vyhnout.

„Valaška je vždy prvním závodem, navíc v kraji, kde je obrovské množství závodníků a fanoušků. I díky nádhernému počasí lidé do Valašského Meziříčí přijeli a podcenění této situace pořadatelem vyvolalo kolem servisní zóny řadu konfliktních situací a problémů,“ uvedl navigátor Petr Gross. „Ale při pohledu na příjezdovou komunikaci se to dalo očekávat.“

„Vím, že organizace není jednoduchá, ale problémy se neřeší, spíše jsou ještě větší. Valaška je krásná soutěž, bohužel soutěžní technika a kvalita českého mistráku ostře kontrastují či výrazně převyšují organizační schopností tamních pořadatelů. A to je na zamyšlení. Řešení této situace ze strany Svazu rally je nezbytné,“ doplnil Roman Kresta.

Ve stínu těchto komplikací se odjela páteční etapa, která původně obsahovala čtyři měřené úseky. Druhý průjezd testu Špičky však byl vzhledem k problémům v komunikaci mezi ředitelstvím a vedoucím RZ zrušen. Během čtyřiceti ostrých kilometrů domácí špičce mírně odskočil Kopecký, dvojice ADELL MOGUL racing teamu si třemi druhými časy kontrolovala stříbrnou pozici.

„Honza Kopecký nasadil rychlé tempo, které jsme nechytili. Pátek nebyl z naší strany úplně ideální, dlouhá pauza byla přece jen mírně znát a neměl jsem úplnou jistotu. Co byl v první etapě risk, to pak ale v závěru závodu už bylo normální. Ale takové tempo jsem si nemohl v úvodu dovolit a hlavně připustit,“ přiznal Roman Kresta.

V druhé etapě si Škoda Fabia Super 2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu pohlídala druhou příčku, bonusem byly dva dílčí nejrychlejší časy na obou průjezdech výrazně přepracované Bystřičky.

„Z naší strany nešlo o snahu útočit na Honzu Kopeckého, spíše jsme se bránili Vaškovi Pechovi, jehož časy mě překvapily. Celkově panuje v týmu s výsledkem maximální spokojenost. V mistráku zatím není nic vyřešeno, více určitě napoví Šumava. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel luhačovický pilot. 

Právě klatovská Rally Šumava ve dnech 20. – 21. dubna bude další startem ADELL MOGUL racing teamu v sezoně 2012.

Stalo se
Mezinárodní scéna
Aston Martin Valkyrie

Valkyrie v ikonické britské závodní zelené! Aston Martin odhalil nové barvy a jezdce pro WEC a IMSA

Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.

Novinky ze světa EV
První elektrické Ferrari s interním označením F244

POTVRZENO: První elektrické Ferrari už letos. Upozorní na sebe umělým zvukem motoru

Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Autem na lyže do Itálie? Na co si dát pozor na silnicích, ale i u výbavy vašeho vozu

Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?

Novinky ze světa EV
Toyota vyvíjí rychlé tankování vodíku. Kamion stihne za osm minut

Správný směr pro Toyotu? Vyvíjí rychlé tankování vodíku

Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.