Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross obhájila na Valašské rally (23. – 24. března 2012) druhou příčku absolutní klasifikace za vítězným Janem Kopeckým.
Druhý díl Mediasport MMČR 2012 přilákal do Valašského Meziříčí nejen kvalitní startovní pole, ale kulise závodu nechyběla ani kvantita účastníků a také fanoušků. Bohužel právě tento fakt pořadatelé soutěže nedokázali odhadnout a kvůli tomu se hlavně servisní zóna změnila v místu, kterému se bylo v inkriminovaných časech nejlépe zdaleka vyhnout.
„Valaška je vždy prvním závodem, navíc v kraji, kde je obrovské množství závodníků a fanoušků. I díky nádhernému počasí lidé do Valašského Meziříčí přijeli a podcenění této situace pořadatelem vyvolalo kolem servisní zóny řadu konfliktních situací a problémů,“ uvedl navigátor Petr Gross. „Ale při pohledu na příjezdovou komunikaci se to dalo očekávat.“
„Vím, že organizace není jednoduchá, ale problémy se neřeší, spíše jsou ještě větší. Valaška je krásná soutěž, bohužel soutěžní technika a kvalita českého mistráku ostře kontrastují či výrazně převyšují organizační schopností tamních pořadatelů. A to je na zamyšlení. Řešení této situace ze strany Svazu rally je nezbytné,“ doplnil Roman Kresta.
Ve stínu těchto komplikací se odjela páteční etapa, která původně obsahovala čtyři měřené úseky. Druhý průjezd testu Špičky však byl vzhledem k problémům v komunikaci mezi ředitelstvím a vedoucím RZ zrušen. Během čtyřiceti ostrých kilometrů domácí špičce mírně odskočil Kopecký, dvojice ADELL MOGUL racing teamu si třemi druhými časy kontrolovala stříbrnou pozici.
„Honza Kopecký nasadil rychlé tempo, které jsme nechytili. Pátek nebyl z naší strany úplně ideální, dlouhá pauza byla přece jen mírně znát a neměl jsem úplnou jistotu. Co byl v první etapě risk, to pak ale v závěru závodu už bylo normální. Ale takové tempo jsem si nemohl v úvodu dovolit a hlavně připustit,“ přiznal Roman Kresta.
V druhé etapě si Škoda Fabia Super 2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu pohlídala druhou příčku, bonusem byly dva dílčí nejrychlejší časy na obou průjezdech výrazně přepracované Bystřičky.
„Z naší strany nešlo o snahu útočit na Honzu Kopeckého, spíše jsme se bránili Vaškovi Pechovi, jehož časy mě překvapily. Celkově panuje v týmu s výsledkem maximální spokojenost. V mistráku zatím není nic vyřešeno, více určitě napoví Šumava. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel luhačovický pilot.
Právě klatovská Rally Šumava ve dnech 20. – 21. dubna bude další startem ADELL MOGUL racing teamu v sezoně 2012.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?