Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross obhájila na Valašské rally (23. – 24. března 2012) druhou příčku absolutní klasifikace za vítězným Janem Kopeckým.
Druhý díl Mediasport MMČR 2012 přilákal do Valašského Meziříčí nejen kvalitní startovní pole, ale kulise závodu nechyběla ani kvantita účastníků a také fanoušků. Bohužel právě tento fakt pořadatelé soutěže nedokázali odhadnout a kvůli tomu se hlavně servisní zóna změnila v místu, kterému se bylo v inkriminovaných časech nejlépe zdaleka vyhnout.
„Valaška je vždy prvním závodem, navíc v kraji, kde je obrovské množství závodníků a fanoušků. I díky nádhernému počasí lidé do Valašského Meziříčí přijeli a podcenění této situace pořadatelem vyvolalo kolem servisní zóny řadu konfliktních situací a problémů,“ uvedl navigátor Petr Gross. „Ale při pohledu na příjezdovou komunikaci se to dalo očekávat.“
„Vím, že organizace není jednoduchá, ale problémy se neřeší, spíše jsou ještě větší. Valaška je krásná soutěž, bohužel soutěžní technika a kvalita českého mistráku ostře kontrastují či výrazně převyšují organizační schopností tamních pořadatelů. A to je na zamyšlení. Řešení této situace ze strany Svazu rally je nezbytné,“ doplnil Roman Kresta.
Ve stínu těchto komplikací se odjela páteční etapa, která původně obsahovala čtyři měřené úseky. Druhý průjezd testu Špičky však byl vzhledem k problémům v komunikaci mezi ředitelstvím a vedoucím RZ zrušen. Během čtyřiceti ostrých kilometrů domácí špičce mírně odskočil Kopecký, dvojice ADELL MOGUL racing teamu si třemi druhými časy kontrolovala stříbrnou pozici.
„Honza Kopecký nasadil rychlé tempo, které jsme nechytili. Pátek nebyl z naší strany úplně ideální, dlouhá pauza byla přece jen mírně znát a neměl jsem úplnou jistotu. Co byl v první etapě risk, to pak ale v závěru závodu už bylo normální. Ale takové tempo jsem si nemohl v úvodu dovolit a hlavně připustit,“ přiznal Roman Kresta.
V druhé etapě si Škoda Fabia Super 2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu pohlídala druhou příčku, bonusem byly dva dílčí nejrychlejší časy na obou průjezdech výrazně přepracované Bystřičky.
„Z naší strany nešlo o snahu útočit na Honzu Kopeckého, spíše jsme se bránili Vaškovi Pechovi, jehož časy mě překvapily. Celkově panuje v týmu s výsledkem maximální spokojenost. V mistráku zatím není nic vyřešeno, více určitě napoví Šumava. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel luhačovický pilot.
Právě klatovská Rally Šumava ve dnech 20. – 21. dubna bude další startem ADELL MOGUL racing teamu v sezoně 2012.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?