Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross obhájila na Valašské rally (23. – 24. března 2012) druhou příčku absolutní klasifikace za vítězným Janem Kopeckým.
Druhý díl Mediasport MMČR 2012 přilákal do Valašského Meziříčí nejen kvalitní startovní pole, ale kulise závodu nechyběla ani kvantita účastníků a také fanoušků. Bohužel právě tento fakt pořadatelé soutěže nedokázali odhadnout a kvůli tomu se hlavně servisní zóna změnila v místu, kterému se bylo v inkriminovaných časech nejlépe zdaleka vyhnout.
„Valaška je vždy prvním závodem, navíc v kraji, kde je obrovské množství závodníků a fanoušků. I díky nádhernému počasí lidé do Valašského Meziříčí přijeli a podcenění této situace pořadatelem vyvolalo kolem servisní zóny řadu konfliktních situací a problémů,“ uvedl navigátor Petr Gross. „Ale při pohledu na příjezdovou komunikaci se to dalo očekávat.“
„Vím, že organizace není jednoduchá, ale problémy se neřeší, spíše jsou ještě větší. Valaška je krásná soutěž, bohužel soutěžní technika a kvalita českého mistráku ostře kontrastují či výrazně převyšují organizační schopností tamních pořadatelů. A to je na zamyšlení. Řešení této situace ze strany Svazu rally je nezbytné,“ doplnil Roman Kresta.
Ve stínu těchto komplikací se odjela páteční etapa, která původně obsahovala čtyři měřené úseky. Druhý průjezd testu Špičky však byl vzhledem k problémům v komunikaci mezi ředitelstvím a vedoucím RZ zrušen. Během čtyřiceti ostrých kilometrů domácí špičce mírně odskočil Kopecký, dvojice ADELL MOGUL racing teamu si třemi druhými časy kontrolovala stříbrnou pozici.
„Honza Kopecký nasadil rychlé tempo, které jsme nechytili. Pátek nebyl z naší strany úplně ideální, dlouhá pauza byla přece jen mírně znát a neměl jsem úplnou jistotu. Co byl v první etapě risk, to pak ale v závěru závodu už bylo normální. Ale takové tempo jsem si nemohl v úvodu dovolit a hlavně připustit,“ přiznal Roman Kresta.
V druhé etapě si Škoda Fabia Super 2000 v barvách ADELL MOGUL racing teamu pohlídala druhou příčku, bonusem byly dva dílčí nejrychlejší časy na obou průjezdech výrazně přepracované Bystřičky.
„Z naší strany nešlo o snahu útočit na Honzu Kopeckého, spíše jsme se bránili Vaškovi Pechovi, jehož časy mě překvapily. Celkově panuje v týmu s výsledkem maximální spokojenost. V mistráku zatím není nic vyřešeno, více určitě napoví Šumava. Upřímně děkuji všem partnerům za podporu a členům týmu za skvěle odvedenou práci,“ uzavřel luhačovický pilot.
Právě klatovská Rally Šumava ve dnech 20. – 21. dubna bude další startem ADELL MOGUL racing teamu v sezoně 2012.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.