Jan Černý v sezóně 2012 s Citroënem DS3 R3T v MMČR a ME

Černý, Jan
Černý, Jan, foto: Zeman, Ondřej
Petr Eliáš 21. března 2012 20:55
Sdílej:

VIDEO:Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazí letos na zkušenou do Evropy. Společnost jim bude dělat Citroën DS3 R3T.

Citroën DS3 R3T je hodně zajímavé sportovní nářadí. Motor o objemu 1600 ccm přeplňovaný turbodmychadlem pohání přední nápravu, na níž se výkon přenáší přes šestistupňovou sekvenční převodovku, kde řidič volí vybraný rychlostní stupeň pádly pod volantem. Ne nadarmo se tak Citroenu DS3 R3T říká „malé WRC“. Právě s tímto vozem se letos rozhodl vyrazit na tratě domácích rychlostních zkoušek Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally Jan Černý, kterého bude navigovat jeho tradiční spolujezdec Pavel Kohout.

Vůz, který v pondělí dvojice Černý – Kohout představovala na tiskové konferenci v Praze v Autocentru Dojáček, není pro posádku ničím novým. Mají za sebou už zkušenost z konce loňského roku a i ze začátku toho letošního, kdy s Citroënem DS3 R3T odstartovali a zvítězili mezi dvoukolkami na rakouské Jänner Rally. Možná trochu nepatřičně bude znít otázka na Honzu Černého, proč právě padla volba na tento závodní automobil. Přesto mu ale tuhle otázku položme. „Před koncem loňské sezóny jsme přemýšleli nad novým autem, s nímž bychom vyrazili tento rok do rally. V předchozích letech jsme udělali dost chyb v častém střídání typů a značek aut.  Já závodil v jedné sezoně se čtyřkolkou, ale i s dvoukolkou a to nebylo dobře. Letos se chci soustředit na jedno auto a z něj chci dostat maximum. Volba padla na Citroën DS3 R3T, protože to je v dnešní době jedna z nejmodernějších a nejpropracovanějších dvoukolek, s nimiž jsem se setkal. S autem už mám odjety tři závody a jízda s ním se mi moc líbí. Motor má velký výkon a ten si skvěle rozumí s perfektním podvozkem a převodovkou. DS3 R3T je dvoukolka, se kterou se dá jet i hodně vysoko absolutně a to je náš cíl kromě toho, že chceme být jedna z těch nejrychlejších posádek mezi dvoukolkami,“ představuje svoje plány pro letošní sezonu Honza Černý.

Jak sám řekl na pondělní tiskové konferenci, tak by s Citroënem DS3 R3T rád obsadil většinu závodů MMČR v rally, kde současně bude bojovat o body do Citroën Racing Trophy, což byla další z motivací proč letos zvolil právě Citroën. „Citroën Racing Trophy je promyšlený pohár pro závodníky s Citroëny. Tento cup funguje, dá se tady závodit o pěkné finanční prémie a součástí cupu může být i start na soutěži v zahraničí, kde se Citroën Racing Trophy pojede,“ říká Honza Černý.

Ten ale v tomto roce obsadí i několik soutěží mistrovství Evropy v rally. „Loni jsme startovali v mistrovství světa ve WRC Academy a byla to obrovská škola. I letos chceme pokračovat v zahraničních startech a poznávání nových tratí, kde se člověk nejvíc naučí. Mistrovství Evropy je pro nás dostupná alternativa závodění ve světě a já se už těším na porovnání s evropskými soupeři nebo místními střelci, kteří jsou na každé ze soutěží v dané zemi.“

Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Citroënem DS3 R3T odstartují do nejbližší soutěže MMČR již tento pátek, kdy se ve Valašském Meziříčí odstartuje populární Valašská Rally. Posádka Černý – Kohout zde má ty nejvyšší ambice v kategorii dvoukolek.  O výsledku snažení posádky Černý – Kohout se budeme moci přesvědčit už v sobotu odpoledne, kdy do cíle Vlašské Rally přijede první závodní automobil.  Věříme, že Citroën DS3 R3T Jana Černého a Pavla Kohouta bude ve výsledkové listině hodně vysoko.

Promo video Jana Černého

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.