VIDEO:Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazí letos na zkušenou do Evropy. Společnost jim bude dělat Citroën DS3 R3T.
Citroën DS3 R3T je hodně zajímavé sportovní nářadí. Motor o objemu 1600 ccm přeplňovaný turbodmychadlem pohání přední nápravu, na níž se výkon přenáší přes šestistupňovou sekvenční převodovku, kde řidič volí vybraný rychlostní stupeň pádly pod volantem. Ne nadarmo se tak Citroenu DS3 R3T říká „malé WRC“. Právě s tímto vozem se letos rozhodl vyrazit na tratě domácích rychlostních zkoušek Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally Jan Černý, kterého bude navigovat jeho tradiční spolujezdec Pavel Kohout.
Vůz, který v pondělí dvojice Černý – Kohout představovala na tiskové konferenci v Praze v Autocentru Dojáček, není pro posádku ničím novým. Mají za sebou už zkušenost z konce loňského roku a i ze začátku toho letošního, kdy s Citroënem DS3 R3T odstartovali a zvítězili mezi dvoukolkami na rakouské Jänner Rally. Možná trochu nepatřičně bude znít otázka na Honzu Černého, proč právě padla volba na tento závodní automobil. Přesto mu ale tuhle otázku položme. „Před koncem loňské sezóny jsme přemýšleli nad novým autem, s nímž bychom vyrazili tento rok do rally. V předchozích letech jsme udělali dost chyb v častém střídání typů a značek aut. Já závodil v jedné sezoně se čtyřkolkou, ale i s dvoukolkou a to nebylo dobře. Letos se chci soustředit na jedno auto a z něj chci dostat maximum. Volba padla na Citroën DS3 R3T, protože to je v dnešní době jedna z nejmodernějších a nejpropracovanějších dvoukolek, s nimiž jsem se setkal. S autem už mám odjety tři závody a jízda s ním se mi moc líbí. Motor má velký výkon a ten si skvěle rozumí s perfektním podvozkem a převodovkou. DS3 R3T je dvoukolka, se kterou se dá jet i hodně vysoko absolutně a to je náš cíl kromě toho, že chceme být jedna z těch nejrychlejších posádek mezi dvoukolkami,“ představuje svoje plány pro letošní sezonu Honza Černý.
Jak sám řekl na pondělní tiskové konferenci, tak by s Citroënem DS3 R3T rád obsadil většinu závodů MMČR v rally, kde současně bude bojovat o body do Citroën Racing Trophy, což byla další z motivací proč letos zvolil právě Citroën. „Citroën Racing Trophy je promyšlený pohár pro závodníky s Citroëny. Tento cup funguje, dá se tady závodit o pěkné finanční prémie a součástí cupu může být i start na soutěži v zahraničí, kde se Citroën Racing Trophy pojede,“ říká Honza Černý.
Ten ale v tomto roce obsadí i několik soutěží mistrovství Evropy v rally. „Loni jsme startovali v mistrovství světa ve WRC Academy a byla to obrovská škola. I letos chceme pokračovat v zahraničních startech a poznávání nových tratí, kde se člověk nejvíc naučí. Mistrovství Evropy je pro nás dostupná alternativa závodění ve světě a já se už těším na porovnání s evropskými soupeři nebo místními střelci, kteří jsou na každé ze soutěží v dané zemi.“
Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Citroënem DS3 R3T odstartují do nejbližší soutěže MMČR již tento pátek, kdy se ve Valašském Meziříčí odstartuje populární Valašská Rally. Posádka Černý – Kohout zde má ty nejvyšší ambice v kategorii dvoukolek. O výsledku snažení posádky Černý – Kohout se budeme moci přesvědčit už v sobotu odpoledne, kdy do cíle Vlašské Rally přijede první závodní automobil. Věříme, že Citroën DS3 R3T Jana Černého a Pavla Kohouta bude ve výsledkové listině hodně vysoko.
Promo video Jana Černého
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.