VIDEO:Honza Černý s Pavlem Kohoutem vyrazí letos na zkušenou do Evropy. Společnost jim bude dělat Citroën DS3 R3T.
Citroën DS3 R3T je hodně zajímavé sportovní nářadí. Motor o objemu 1600 ccm přeplňovaný turbodmychadlem pohání přední nápravu, na níž se výkon přenáší přes šestistupňovou sekvenční převodovku, kde řidič volí vybraný rychlostní stupeň pádly pod volantem. Ne nadarmo se tak Citroenu DS3 R3T říká „malé WRC“. Právě s tímto vozem se letos rozhodl vyrazit na tratě domácích rychlostních zkoušek Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally Jan Černý, kterého bude navigovat jeho tradiční spolujezdec Pavel Kohout.
Vůz, který v pondělí dvojice Černý – Kohout představovala na tiskové konferenci v Praze v Autocentru Dojáček, není pro posádku ničím novým. Mají za sebou už zkušenost z konce loňského roku a i ze začátku toho letošního, kdy s Citroënem DS3 R3T odstartovali a zvítězili mezi dvoukolkami na rakouské Jänner Rally. Možná trochu nepatřičně bude znít otázka na Honzu Černého, proč právě padla volba na tento závodní automobil. Přesto mu ale tuhle otázku položme. „Před koncem loňské sezóny jsme přemýšleli nad novým autem, s nímž bychom vyrazili tento rok do rally. V předchozích letech jsme udělali dost chyb v častém střídání typů a značek aut. Já závodil v jedné sezoně se čtyřkolkou, ale i s dvoukolkou a to nebylo dobře. Letos se chci soustředit na jedno auto a z něj chci dostat maximum. Volba padla na Citroën DS3 R3T, protože to je v dnešní době jedna z nejmodernějších a nejpropracovanějších dvoukolek, s nimiž jsem se setkal. S autem už mám odjety tři závody a jízda s ním se mi moc líbí. Motor má velký výkon a ten si skvěle rozumí s perfektním podvozkem a převodovkou. DS3 R3T je dvoukolka, se kterou se dá jet i hodně vysoko absolutně a to je náš cíl kromě toho, že chceme být jedna z těch nejrychlejších posádek mezi dvoukolkami,“ představuje svoje plány pro letošní sezonu Honza Černý.
Jak sám řekl na pondělní tiskové konferenci, tak by s Citroënem DS3 R3T rád obsadil většinu závodů MMČR v rally, kde současně bude bojovat o body do Citroën Racing Trophy, což byla další z motivací proč letos zvolil právě Citroën. „Citroën Racing Trophy je promyšlený pohár pro závodníky s Citroëny. Tento cup funguje, dá se tady závodit o pěkné finanční prémie a součástí cupu může být i start na soutěži v zahraničí, kde se Citroën Racing Trophy pojede,“ říká Honza Černý.
Ten ale v tomto roce obsadí i několik soutěží mistrovství Evropy v rally. „Loni jsme startovali v mistrovství světa ve WRC Academy a byla to obrovská škola. I letos chceme pokračovat v zahraničních startech a poznávání nových tratí, kde se člověk nejvíc naučí. Mistrovství Evropy je pro nás dostupná alternativa závodění ve světě a já se už těším na porovnání s evropskými soupeři nebo místními střelci, kteří jsou na každé ze soutěží v dané zemi.“
Honza Černý s Pavlem Kohoutem a Citroënem DS3 R3T odstartují do nejbližší soutěže MMČR již tento pátek, kdy se ve Valašském Meziříčí odstartuje populární Valašská Rally. Posádka Černý – Kohout zde má ty nejvyšší ambice v kategorii dvoukolek. O výsledku snažení posádky Černý – Kohout se budeme moci přesvědčit už v sobotu odpoledne, kdy do cíle Vlašské Rally přijede první závodní automobil. Věříme, že Citroën DS3 R3T Jana Černého a Pavla Kohouta bude ve výsledkové listině hodně vysoko.
Promo video Jana Černého
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?